Ford F-Series Super Duty Chassis Cab: Pracanti pro modelový rok 2017
Ford Motor Company již v loňském roce potvrdil, že nejnovější generace F-Series Super Duty budou vyjíždět z bran výrobního závodu v Kentucky a nyní tuto informaci doplňuje o zprávu o výrobě těchto vozidel v provedení Chassis Cab i v Ohiu.
Ford F-Series Super Duty Chassis Cab představují do jisté míry polotovar, kdy automobilku opouští sice plně pojízdný automobil, ale bez tradiční pick-upové korby. Rám za kabinou je jednoduše zcela prázdný a připravený pro montáž nejrůznějších nástaveb od valníků až po vysokozdvižné plošiny.
V souvislosti se spuštěním výroby F-Series Super Duty Chassis Cab v montážním závodě v Ohiu připomíná Ford, že tento podnik byl otevřen v roce 1974 a v současnosti v něm pracuje téměř 1400 zaměstnanců.
Vedle F-Series Super Duty Chassis Cab jsou v tomto závodě vyráběny i dodávky E-Series v podobné podobě, kdy jsou za kabinou řidiče připraveny pro montáž nástavby a dokonce jsou zde vyráběna jen pojízdné podvozky, vhodné například pro stavbu obytných vozů. Ford pak v Ohiu vyrábí i nákladní vozy F-650 a F-750, které představují největší zástupce značky určené pro severoamerický trh.
Ford F-Series Super Duty pro modelový rok 2017 jde ve stopách menší modelové řady F-150, které se přibližuje svým vzhledem a především skutečností, že má karoserii rovněž vyrobenou z hliníkové slitiny.
Žebřinový rám velkých pick-upů je více než z 95 % tvořen vysokopevnostní ocelí a má 24x vyšší tuhost. Použití hliníkové slitiny a vysokopevnostní oceli stojí za mezigeneračním snížením hmotnosti o 158 kg.
Paleta pohonných jednotek nabídne 6,7-litrový turbodiesel Power Stroke V8 druhé generace a dvojici benzinových motorů s možností provozů na bioethanol. Prvním z této dvojice je 6,2-litrový V8 v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou TorqShift-G pro F-250. Druhou zážehovou jednotkou je vidlicový desetiválec o objemu 6,8 litru.
Ford prozatím nezveřejnil přesné specifikace těchto motorů, ale uvádí, že budou výkonnější a zároveň hospodárnější než pohonné jednotky aktuální generace F-Series Super Duty modelového roku 2016.
Samozřejmostí je spojení motorů s automatickými převodovkami a možnost volby mezi verzemi s pohonem pouze kol zadní nápravy nebo přiřaditelným pohonem předních kol. V nabídce nebude chybět redukce a zadní nápravy s dvojmontáží pro zvýšení nosnosti.
Ford F-Series Super Duty vedle širokých možností kombinací motorů a podvozků nabízí i trojici kabin, pojmenovaných Regular Cab, Super Cab a Crew Cab. Všechny mají vedle nového designu i větší celkovou délku, která má stát za zvětšením vnitřního prostoru.
Provedení Super Cab s druhým párem dveří otevíraným proti směru jízdy i Crew Cab s klasickým druhým párem dveří má před a pod zadními sedadly se vzhůru sklopnými sedáky rovnou podlahu, která má usnadnit nakládání nejrůznějších zavazadel a vybavení. Ford právě pro tyto účely nabízí ucelenou řadu držáků a zarážek pod názvem BoxLink.
Nová generace F-Series Super Duty zahrnuje celkem pět stupňů výbavy s označeními XL, XLT, Lariat, King Ranch a Platinum.
Součástí výbavy velkých pick-upů od Fordu může být komunikační a zábavní systém Sync 3, systémy sledování slepého úhlu i jízdních pruhů, adaptivní tempomat a LED světlomety i koncové svítilny.
Pro tahání přívěsů a návěsu je k dispozici sestava sedmi kamer, sledujících okolí vozu a přívěsu nebo návěsu. Za pomoci čtveřice digitálních kamer lze navíc vytvořit 360-stupňový pohled z ptačí perspektivy na prostor kolem pick-up.