Ford Fiesta po 100.000 kilometrech: Zlobivá elektroinstalace
Časopis AutoTip zveřejnil v čísle 9/2012 výsledky dlouhodobého testu Fordu Fiesta. Malý hatchback absolvoval v redakci německého Auto Bildu tradiční porci 100.000 km, kterou zakončil umístěním v druhé polovině žebříčku testovaných aut.
Němečtí redaktoři měli při výběru motoru šťastnou ruku. Sice si stěžovali na slabý motor 1,25 l (60 kW), jenže právě on je nejprodávanější. V ČR jej volí 31 % zákazníků, přičemž dalších 65 % volí slabší provedení 1,25 se 44 kW. Zkrátka silnější čtrnácti- a šestnáctistovky Čechy nelákají.
Evropský bestseller s malým čtyřválcem není na dálnici ve své kůži a celkově nemá rád větší zátěž. I proto Auto Bild dokončil test s průměrnou spotřebou 8 l/100 km. Motor ale sloužil spolehlivě, a to se u levného auta do města počítá.
Horší to bylo s elektroinstalací. Opakovaně praskající žárovky nebo vybitý akumulátor stály Fiestu cenné body v hodnocení spolehlivosti. Přitom vybitý akumulátor nebyl ani v nejmenším chybou používání auta – až napotřetí se zjistilo, že energii vysává vadný modul hands-free.
Jinak bylo potřeba měnit jen přední brzdové destičky a kotouče, klínový řemen a olejový kroužek. V závěru testu pak vůz dostal ze záruky nový středový pás na zadním sedadle (byl zaseknutý) a držák antény (zrezivěl).
Celkových 19 bodů nestačí na víc než 47. místo z 86 aut v žebříčku a na známku 3+. Přitom nebýt praskajícího žárovek a vybíjení akumulátoru kvůli vadnému hands-free, mohla Fiesta pomýšlet na první desítku.
Související:
- Audi A4 po 100.000 kilometrech: Zradila převodovka
- Hyundai i30 CW po 100.000 kilometrech: Dojem kazí koroze
- SEAT Ibiza 1,4 16V po 100.000 km: Auto Bild dává jedničku
- Toyota Prius III po 100.000 kilometrech: Jen žárovky a destičky
- Toyota Verso po 100.000 kilometrech: Mechanicky je odolná, ale koroduje
- TEST Ford Fiesta 1.4 Duratec - Ve znamení změn