Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Verso po 100.000 kilometrech: Mechanicky je odolná, ale koroduje

Auto Tip Klassik
Diskuze (69)
Byl by to další důkaz „nesmrtelnosti“ japonských aut, kdyby Verso nezačalo po dvou letech reznout.

Časopis AutoTip zveřejňuje v čísle 8/2012 výsledky dlouhodobého testu Toyoty Verso. Kompaktní rodinné MPV si odsloužilo svých 100 tisíc kilometrů v rukách redaktorů německého Auto Bildu. Ti k dlouhodobému testu zvolili silnější benzinový motor 1,8 Valvematic (108 kW).

Tento agregát volí u nás 36 % zákazníků, po dieselovém dvoulitru tedy představuje nejoblíbenější motorizaci ve Versu. Motor sklidil chválu – za kultivovaný chod, sílu napříč otáčkami, spotřebu, která ani při maximální rychlosti nepřesahuje 12 l/100 km, a také za nulovou spotřebu oleje.

Závěrečná demontáž odhalila minimální opotřebení, řada dílů dokonce byla po 100.000 km stále ve výrobní toleranci. Čili teoreticky by se mohly použít při montáži nového auta! Stopy většího opotřebení nebyly patrné na motoru, v převodovce, na spojce ani výfukovém ptorubí. Vedrikt? Tato Toyota by z hlediska techniky měla zvládnout další statisíce kilometrů bez zásadních oprav.

toyota autotip bazar mpv toyota autotip bazar mpv

Toyota redaktory ani nepotrápila žádnou vážnější závadou. Pár opravovaných drobností se týkalo převážně osvětlení. Kvůli tomu si Verso vysloužilo tři trestné body, které znamenají známku 1 a dělené deváté místo. Z konkurentů má lepší výsledek jen Mazda5 (1 trestný bod, třetí místo). Ale...

Všechno není tak skvělé, jak naznačuje bodový výsledek. Jako problém se ukázala slabá protikorozní ochrana. Rez zanechala už po dvou letech (resp. 100 tisících km) stopy v dutinách karoserie nebo na některých částech v motorovém prostoru, celkem na 11 místech. Trestné body ale Auto Bild uděluje za závady, které souvisí s funkčností nebo slopehlivostí auta, proto neměla koroze vliv na výsledné ohodnocení.

Kompletní test s rozpisem provozních nákladů, servisních nákladů, dalších závad, žebříčkem dříve testovaných vozů, naměřenými dynamickými hodnotami a množstvím dalších podrobných informací naleznete v aktuálním vydání Auto Tipu číslo 08/2012.

Související:

toyota autotip bazar mpv toyota autotip bazar mpv

Auto Tip Klassik
Diskuze (69)
5. 6. 2012 08:35
TOYOTA rozhodně nerezne !
Máme v rodině všichni japonce už přes 10 let (teď už jen Toyoty) a že by nějaký z nich reznul jsem si vážně nevšiml, kromě teda Mazdy 323, kterou už nemám.

Yaris 1.0 VVT-i - šel pryč ve 180.000 km, bez problémů, žádné stopy koroze.
RAV4 2.0 D-4D - šla pryč ve 160.000 km, bez problémů, žádné stopy koroze.
RAV4 2.2 D-4D - šla pryč také v cca 160.000 km, bez problémů, žádné stopy koroze.
RAV4 2.2 D-4D (2012) - nové auto, ale vzhledem k výše i níže uvedenému pochybuji, že bude něco jinak.
Corolla 1.4 D-4D - stále vlastníme najeto 100.000 km, bez problémů, žádné stopy koroze.
2 x Yaris 1.33 Dual VVT-i - najeto 34.000 a 38.000 km, bez problémů, žádné stopy koroze.

Každý rozumný člověk si z tohoto obrázek udělá sám... Nehledě na to, že popisovaná koroze u Versa rozhodně není nějaký drámo a hlavně TOYOTA již ve výrobě podnikla pokud mi je známo potřebná opatření, která u jednotlivých modelů dělá průběžně pokud to okolnosti vyžadují ! Nečeká na žádný facelifty a nedělá mrtvýho brouka jako má ve zvyku třeba koncern VW...
Avatar - Guttalax
4. 5. 2012 15:37
I ty Brute
;-) ;-) Takže je srovnatelná s Hyundai-Je vidět,že korci dohnali Japonce >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2012 14:16
Re: Ten článek
:no: :no:
To bylo hooodně ubohé.
To jak se kdo učí neznamená vůbec nic. Vzdělání není měřítkem úspěchu ani finančního zabezpečení jedince. Můžeš být zedník a být vysmátý, můžeš být vzdělaný historik a být švorc, můžeš mít upocený výuční list a vozit se sedmičkovým baworem, můžeš mít gympl a být v poslanecké sněmovně, můžeš mít 10 titulů a v hlavě vymeteno, můžeš mít výuční list a mít všech 5 pohromadě 8-s :-!
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2012 11:09
Re: hyundai tusim zacal podla niektorych az po troch rokoch
Krásná dezinterpretace. Víš, ono v té známce je zahrnuta i kategorie cena/výkon. A tato hodnotová kategorie nemá s kvalitami vozu vůbec, ale vůbec nic společného.
Navíc se podívej, jaké parametry se hodnotí známkami. Dalo by se říct, že hodnocení je poměrně zacíleno na "praktičnost" vozu, což opět nic nevypovídá o vyspělosti vozu jako takového.
A vychválit do nebes u i30 zrovna jízdní vlastnosti a řízení obecně... Zřejmě jsi nejel konkurencí nebo jsi řidič analfabet, který nepozná rozdíl. Jestli je s něčím radost jezdit, pak Focus a Golf :-!
Avatar - sgt
13. 4. 2012 09:32
Re: Clanok
nechcem byť za rýpala, ale usmoliť takto dlhú jednu VETU bez akýchkoľvek interpunkčných znamienok, je fakt výkon... To sa ani nedá čítať...