Ford Fiesta 2013: Tříválcový EcoBoost a nová elektronika
Přesně po čtyřech letech přichází facelift kinetického Fordu Fiesta. Jeden z nejžádanějších modelů segmentu malých aut se v modernizovaném provedení poprvé ukáže na globální konferenci Fordu v Amsterdamu, výstavní premiéra se chystá na pařížský autosalon.
Nejviditelnější změnou je vylepšený design. Fiesta pro modelový rok 2013 dostane nové přední světlomety s integrovaným LED denním svícením. Osvěžený tvarů se týká i interiéru.
Změny najdeme ale i pod kapotou, kterou zdobí nový ostrý prolis. Zabydlí se tam přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost, který debutoval na jaře ve větším Focusu a mezitím získal i ocenění motor roku. Parametry motoru zatím zveřejněny nebyly, sesterský B-Max nicméně používá naladění na 74 a 88 kW (Focus má 92 kW).
Ford navíc tvrdí, že Fiesta EcoBoost bude nejúspornějším vozem svého druhu. Přesný údaj o kombinované spotřebě nebo emisích CO2 ale automobilka ještě tají.
Z Focusu si však Fiesta nevypůjčí jen nový motor. Další technickou specialitou je systém Active City Stop, který v nízkých rychlostech sám vozidlo zpomalí, pokud by mělo dojít k nehodě. K tomu Fiesta přidá i multimediální rozhraní Ford SYNC, poprvé představené v B-Maxu, a novinku v podobě systému MyKey. Ten umožní rodičům mladých řidičů omezit nejvyšší rychlost, omezit maximální hlasitost rádia nebo znemožnit deaktivaci bezpečnostních systémů.