Ford Fiesta ST nabídne 200 koní. Bude to ale tříválec! S vypínáním jednoho válce...

 

Ford Fiesta ST se ve své třetí generaci představuje s novým tříválcem EcoBoost o objemu 1,5 l, přepínatelnými jízdními režimy a širokými možnostmi individualizace.

Ford Fiesta je sice dnes již téměř nedílnou součástí evropské nabídky modrého oválu a jeho první generace byla uvedena na trh v roce 1976, zatímco premiéra prozatím poslední v pořadí sedmé generace se odehrála na podzim loňského roku, ale sportovní provedení ST je na trhu teprve od roku 2005.

První generace Fordu Fiesta ST vyrazila na silnice s atmosférickým čtyřválcovým dvoulitrem a byla pěkně zábavnou hračkou. To samé víceméně platí i o druhé generaci modelu Fiesta ST s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost o objemu 1,6 litru uvedené v sériové podobě v roce 2012.

Nyní se ovšem máme těšit již na třetí generaci populárního modelu Fiesta ST, jehož výstavní premiéra se uskuteční za několik dní na autosalonu v Ženevě. K charakteristickým rysům exteriéru nové generace modelu Fiesta ST patří speciální přední mřížka v designu inspirovaném závodními vozy nebo osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Nový Ford Fiesta můžete mít jako crossover Active i luxusní Vignale

Zájemce o tento model ovšem vedle atraktivního designu a širokých možností individualizace budou zajímat především jeho dynamické schopnosti a jízdní výkony. Ty zajistí zcela nový motor 1.5 Ecoboost, který je nejčerstvějším členem rodiny zážehových motorů EcoBoost u automobilky Ford.

Pod kapotou modelu Fiesta ST bude tento tříválec naladěn na nejvyšší výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 290 N.m. Tyto hodnoty mají zajistit mimo jiné i schopnost vystřelit z 0 na 100 km/h za 6,7 s.

Nová pohonná jednotka s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem pracuje s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.

Ford uvádí, že tříválcové konstrukci je vlastní příznivý průběh točivého momentu, který dosahuje vysokých hodnot již při nízkých pístových rychlostech motoru. Turbodmychadlo je navržené tak, aby vytvořilo plnicí přetlak rychleji. Pro řidiče to má znamenat minimální prodlevu na sešlápnutí plynu a intenzivnější požitek ze sportovní jízdy.

Vedle dynamických schopnosti má kombinace přímého a nepřímého vstřikování zvyšovat i účinnost motoru zejména při částečném zatížení. Výsledkem má být snížení emisí CO2, a tedy i spotřeby paliva.

Motor 1.5 Ecoboost bude jako vůbec první tříválec na trhu vybaven systémem deaktivace jednoho válce při částečném zatížení. Tento systém má ve vhodných situacích samočinně přerušit přívod paliva a chod ventilů v jednom z válců. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá 14 milisekund.

Účelem systému je snížení spotřeby paliva v běžném provozu. Ford nyní pro Fiestu ST uvádí emise CO2 114 g/km, ale definitivní hodnoty emisí i spotřeby paliva budou ještě upřesněny.

Ford Fiesta ST vs Peugeot 208 GTi – Je král mrtev?

Ford Fiesta ST třetí generace je historicky prvním zástupcem dílem divize Ford Performance s tříválcovým motorem a zároveň je to první Fiesta ST s přepínatelnými jízdními režimy Normal, Sport a Track. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru, řízení i stabilizačního systému, stejně jako zvukový projev vozu.

V režimu Normal má být nastavení motoru, protiprokluzového systému, stabilizačního systému (ESC), elektrického posilovače řízení (EPAS) i systémů regulujících zvukový projev zvoleno tak, aby vůz působil přirozeně pohotovým a komunikativním dojmem.

V režimu Sport se plynový pedál i EPAS přepnou na ostřejší mapu. Ve výfuku se otevře aktivní klapka a systém ESE zintenzivní sportovní zvuk motoru.

V režimu Track budou všechny systémy nastaveny tak, aby umožnily zajíždět co nejrychlejší časy na kolo. Systém regulace prokluzu kol se deaktivuje a systém ESC má zasahovat později.

Ford Fiesta ST třetí generace je dále vybaven i systémem elektronického vylepšení zvuku ESE (Electronic Sound Enhancement) a aktivní klapkou ve výfukovém potrubí pro sportovnější zvukový projev motoru.

Vedle výkonné pohonné jednotky a přepínatelných jízdních režimů se má na sportovních vlastnostech novinky výrazně podílet i její podvozek naladěný u Ford Performance a podporovaný systémem stranového rozdělování točivého momentu. Ten přibrzdí v zatáčce vnitřní přední kolo, čímž potlačí případnou nedotáčivost. Systém ESC nabídne tři úrovně intervencí: plně aktivní, s omezenými zásahy a zcela deaktivovaný.

Ford Fiesta slaví 40 let. Historie malého hatchbacku ve velké fotogalerii

Ford Fiesta ST ve své nejnovější podobě nabídne v interiéru mimo jiné anatomická sedadla Recaro a sportovně tvarovaný volant. Nabídku odstínů laku karoserie doplní nová modrá Liquid. Standardem budou 18palcová kola z lehké slitiny.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožní řidičům Fiesty ST ovládat audiosystém, navigaci a připojený chytrý telefon prostřednictvím intuitivních hlasových povelů. SYNC 3 je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Na dotykové obrazovce o úhlopříčce 8 palců lze používat stejná ovládací gesta jako na chytrých telefonech. K dispozici bude i audiosystémem B&O PLAY, který bude k dispozici i pro některé další verze nové Fiesty.

Ford uvádí, že prodej modelu Fiesta ST v jeho třetí generaci bude spuštěn v příštím roce. Zákazníci si budou moci vybírat ze tří- a pětidveřového provedení karoserie. V nabídce bude také široká paleta individualizačních sad i jednotlivých prvků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ceny starších bytů v Praze do dubna meziročně vzrostly o jedenáct procent Ceny starších bytů v Praze do dubna meziročně vzrostly o jedenáct procent

Průměrné ceny starších bytů v Praze vzrostly do konce…

CITIC Group zaplatila dluh skupině J&T CITIC Group zaplatila dluh skupině J&T

Skupina J&T dostala od čínské CITIC Group 11,5…

Šetříme, kde to není vidět, říká ředitel Emirates Airline pro Česko Bořivoj Trejbal Šetříme, kde to není vidět, říká ředitel Emirates Airline pro Česko Bořivoj Trejbal

Letecká doprava roste, prodej letenek v Česku každoročně…

 
Zdroj: Ford Motor Company, s.r.o.

Štítky Ford Nové modely Ženeva 2017 Malé vozy

 

Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta ST nabídne 200 koní. Bude to…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

 



Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 



 
Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Dnes 12:50

Velkým SUV a pick-upům se s ohledem na potřeby jejich majitelů velká tažná síla hodí. Obvykle se pohybuje okolo 3,5 tuny, ale ve skutečnosti to může být mnohem více!




Blesk.cz

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Už delší dobu se spekulovalo, že Patrik Vrbovský alias Rytmus (41) randí s krásnou moderátorkou SuperStar…

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl proklatě mladý (†33)!

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl…

Po sociálních sítích se šíří smutná zpráva. V pouhých 33 letech zemřel jeden z nejpopulárnějších youtuberů John…

 

iSport.cz

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a kdy se hecuje s parťákem?

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a…

Po čtyřech letech nezakončil sezonu ligovým titulem, což ho pochopiteklně mrzí. Tomáš Vaclík si ale i tak…

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk promluvil i o Petrželovi

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk…

Ve změti informací o bolavých tříslech Milana Baroše (37) a (ne)pravděpodobnosti jeho nasazení do klíčového…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: GDPR je evropské svinstvo!

Václav Klaus ml.: GDPR je evropské svinstvo!

Poslancem pirátské strany, který „těžil“ kryptoměny za erární elektřinu, novou evropskou směrnicí o ochraně…

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je nehoráznost, omlouvat se za něj budou všichni Češi

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je…

Budu bojovat, dokud to půjde. Vnučka Ferdinanda Peroutky Terezie Kaslová má o dalším postupu ve sporu…