Ford Fiesta ST nabídne 200 koní. Bude to ale tříválec! S vypínáním jednoho válce...

 

Ford Fiesta ST se ve své třetí generaci představuje s novým tříválcem EcoBoost o objemu 1,5 l, přepínatelnými jízdními režimy a širokými možnostmi individualizace.

Ford Fiesta je sice dnes již téměř nedílnou součástí evropské nabídky modrého oválu a jeho první generace byla uvedena na trh v roce 1976, zatímco premiéra prozatím poslední v pořadí sedmé generace se odehrála na podzim loňského roku, ale sportovní provedení ST je na trhu teprve od roku 2005.

První generace Fordu Fiesta ST vyrazila na silnice s atmosférickým čtyřválcovým dvoulitrem a byla pěkně zábavnou hračkou. To samé víceméně platí i o druhé generaci modelu Fiesta ST s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost o objemu 1,6 litru uvedené v sériové podobě v roce 2012.

Nyní se ovšem máme těšit již na třetí generaci populárního modelu Fiesta ST, jehož výstavní premiéra se uskuteční za několik dní na autosalonu v Ženevě. K charakteristickým rysům exteriéru nové generace modelu Fiesta ST patří speciální přední mřížka v designu inspirovaném závodními vozy nebo osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Nový Ford Fiesta můžete mít jako crossover Active i luxusní Vignale

Zájemce o tento model ovšem vedle atraktivního designu a širokých možností individualizace budou zajímat především jeho dynamické schopnosti a jízdní výkony. Ty zajistí zcela nový motor 1.5 Ecoboost, který je nejčerstvějším členem rodiny zážehových motorů EcoBoost u automobilky Ford.

Pod kapotou modelu Fiesta ST bude tento tříválec naladěn na nejvyšší výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 290 N.m. Tyto hodnoty mají zajistit mimo jiné i schopnost vystřelit z 0 na 100 km/h za 6,7 s.

Nová pohonná jednotka s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem pracuje s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.

Ford uvádí, že tříválcové konstrukci je vlastní příznivý průběh točivého momentu, který dosahuje vysokých hodnot již při nízkých pístových rychlostech motoru. Turbodmychadlo je navržené tak, aby vytvořilo plnicí přetlak rychleji. Pro řidiče to má znamenat minimální prodlevu na sešlápnutí plynu a intenzivnější požitek ze sportovní jízdy.

Vedle dynamických schopnosti má kombinace přímého a nepřímého vstřikování zvyšovat i účinnost motoru zejména při částečném zatížení. Výsledkem má být snížení emisí CO2, a tedy i spotřeby paliva.

Motor 1.5 Ecoboost bude jako vůbec první tříválec na trhu vybaven systémem deaktivace jednoho válce při částečném zatížení. Tento systém má ve vhodných situacích samočinně přerušit přívod paliva a chod ventilů v jednom z válců. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá 14 milisekund.

Účelem systému je snížení spotřeby paliva v běžném provozu. Ford nyní pro Fiestu ST uvádí emise CO2 114 g/km, ale definitivní hodnoty emisí i spotřeby paliva budou ještě upřesněny.

Ford Fiesta ST vs Peugeot 208 GTi – Je král mrtev?

Ford Fiesta ST třetí generace je historicky prvním zástupcem dílem divize Ford Performance s tříválcovým motorem a zároveň je to první Fiesta ST s přepínatelnými jízdními režimy Normal, Sport a Track. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru, řízení i stabilizačního systému, stejně jako zvukový projev vozu.

V režimu Normal má být nastavení motoru, protiprokluzového systému, stabilizačního systému (ESC), elektrického posilovače řízení (EPAS) i systémů regulujících zvukový projev zvoleno tak, aby vůz působil přirozeně pohotovým a komunikativním dojmem.

V režimu Sport se plynový pedál i EPAS přepnou na ostřejší mapu. Ve výfuku se otevře aktivní klapka a systém ESE zintenzivní sportovní zvuk motoru.

V režimu Track budou všechny systémy nastaveny tak, aby umožnily zajíždět co nejrychlejší časy na kolo. Systém regulace prokluzu kol se deaktivuje a systém ESC má zasahovat později.

Ford Fiesta ST třetí generace je dále vybaven i systémem elektronického vylepšení zvuku ESE (Electronic Sound Enhancement) a aktivní klapkou ve výfukovém potrubí pro sportovnější zvukový projev motoru.

Vedle výkonné pohonné jednotky a přepínatelných jízdních režimů se má na sportovních vlastnostech novinky výrazně podílet i její podvozek naladěný u Ford Performance a podporovaný systémem stranového rozdělování točivého momentu. Ten přibrzdí v zatáčce vnitřní přední kolo, čímž potlačí případnou nedotáčivost. Systém ESC nabídne tři úrovně intervencí: plně aktivní, s omezenými zásahy a zcela deaktivovaný.

Ford Fiesta slaví 40 let. Historie malého hatchbacku ve velké fotogalerii

Ford Fiesta ST ve své nejnovější podobě nabídne v interiéru mimo jiné anatomická sedadla Recaro a sportovně tvarovaný volant. Nabídku odstínů laku karoserie doplní nová modrá Liquid. Standardem budou 18palcová kola z lehké slitiny.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožní řidičům Fiesty ST ovládat audiosystém, navigaci a připojený chytrý telefon prostřednictvím intuitivních hlasových povelů. SYNC 3 je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Na dotykové obrazovce o úhlopříčce 8 palců lze používat stejná ovládací gesta jako na chytrých telefonech. K dispozici bude i audiosystémem B&O PLAY, který bude k dispozici i pro některé další verze nové Fiesty.

Ford uvádí, že prodej modelu Fiesta ST v jeho třetí generaci bude spuštěn v příštím roce. Zákazníci si budou moci vybírat ze tří- a pětidveřového provedení karoserie. V nabídce bude také široká paleta individualizačních sad i jednotlivých prvků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Co se státní půjčkou na bydlení? V Praze si toho za ni moc nepořídíte Co se státní půjčkou na bydlení? V Praze si toho za ni moc nepořídíte

Stát vyčlenil 650 milionů korun na státní půjčky na…

Transakce za miliardy. NN kupuje české a slovenské aktivity pojišťovny Aegon Transakce za miliardy. NN kupuje české a slovenské aktivity pojišťovny Aegon

Nizozemská pojišťovna Aegon prodá své společnosti v Česku…

Náš člověk v Itálii: Zlatonosné italské dálnice Náš člověk v Itálii: Zlatonosné italské dálnice

Zřícení mostu Morandi na dálnici A10 přijde…

Většina klubů v anglické Premier League by vydělala i s prázdnými stadiony, tvrdí studie Většina klubů v anglické Premier League by vydělala i s prázdnými stadiony, tvrdí studie

Některé kluby v nejvyšší anglické soutěži Premier League…

 
Zdroj: Ford Motor Company, s.r.o.

Štítky Ford Nové modely Ženeva 2017 Malé vozy

 

Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta ST nabídne 200 koní. Bude to…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga

Dva němečtí klasikové třídy malých vozů soupeří přes…

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 



 
Ojetá Toyota MR2 slučuje přednosti Porsche Boxster s Lotusem Elise. Za třetinu ceny!

Ojetá Toyota MR2 slučuje přednosti Porsche Boxster s Lotusem Elise. Za třetinu ceny!

Dnes 08:00

Poslední a v pořadí třetí generace Toyoty MR2 poprvé přinesla zcela otevřenou karoserii typu spider, designéři se tak trochu shlédli v Porsche. Otázkou je, zda i tak jezdí.




Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

Žralok připlul ke břehům dalšího dovolenkového ráje Čechů. Vyděsil turisty na Krétě

Žralok připlul ke břehům dalšího dovolenkového ráje…

Žralok připlaval až k pobřeží řecké pláže Plakias, která se nachází u turisty oblíbeného města Rethymnon na…

 

iSport.cz

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík chce zlato z olympiády

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík…

Už více než čtyři měsíce utekly ode dne tragické nehody autobusu kanadského hokejového týmu Humboldt Broncos.…

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub raději řeší posily

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub…

Největší soupeři vesele sčítají body, Zbrojovka inkasované góly. Favorit FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY vstoupil do nové…

 

Reflex.cz

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat zprávy, byl redaktor televize, cítil to jako povinnost

Vzpomínky na Srpen 68: Táta musel odjet vysílat…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…

Vyskočí z letadla a řítí se vpřed rychlostí formule 1. Podívejte se, jak se létá na wingsuitu

Vyskočí z letadla a řítí se vpřed rychlostí formule…

Wingsuit se dá nejjednodušeji popsat tak, že v něm parašutista při letu ve vzduchu připomíná vakoveverku. Nebo…