Ford Fiesta ST nabídne 200 koní. Bude to ale tříválec! S vypínáním jednoho válce...

 

Ford Fiesta ST se ve své třetí generaci představuje s novým tříválcem EcoBoost o objemu 1,5 l, přepínatelnými jízdními režimy a širokými možnostmi individualizace.

Ford Fiesta je sice dnes již téměř nedílnou součástí evropské nabídky modrého oválu a jeho první generace byla uvedena na trh v roce 1976, zatímco premiéra prozatím poslední v pořadí sedmé generace se odehrála na podzim loňského roku, ale sportovní provedení ST je na trhu teprve od roku 2005.

První generace Fordu Fiesta ST vyrazila na silnice s atmosférickým čtyřválcovým dvoulitrem a byla pěkně zábavnou hračkou. To samé víceméně platí i o druhé generaci modelu Fiesta ST s přeplňovaným čtyřválcem EcoBoost o objemu 1,6 litru uvedené v sériové podobě v roce 2012.

Nyní se ovšem máme těšit již na třetí generaci populárního modelu Fiesta ST, jehož výstavní premiéra se uskuteční za několik dní na autosalonu v Ženevě. K charakteristickým rysům exteriéru nové generace modelu Fiesta ST patří speciální přední mřížka v designu inspirovaném závodními vozy nebo osmnáctipalcová kola z lehké slitiny.

Nový Ford Fiesta můžete mít jako crossover Active i luxusní Vignale

Zájemce o tento model ovšem vedle atraktivního designu a širokých možností individualizace budou zajímat především jeho dynamické schopnosti a jízdní výkony. Ty zajistí zcela nový motor 1.5 Ecoboost, který je nejčerstvějším členem rodiny zážehových motorů EcoBoost u automobilky Ford.

Pod kapotou modelu Fiesta ST bude tento tříválec naladěn na nejvyšší výkon 147 kW (200 k) a točivý moment 290 N.m. Tyto hodnoty mají zajistit mimo jiné i schopnost vystřelit z 0 na 100 km/h za 6,7 s.

Nová pohonná jednotka s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem pracuje s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů.

Ford uvádí, že tříválcové konstrukci je vlastní příznivý průběh točivého momentu, který dosahuje vysokých hodnot již při nízkých pístových rychlostech motoru. Turbodmychadlo je navržené tak, aby vytvořilo plnicí přetlak rychleji. Pro řidiče to má znamenat minimální prodlevu na sešlápnutí plynu a intenzivnější požitek ze sportovní jízdy.

Vedle dynamických schopnosti má kombinace přímého a nepřímého vstřikování zvyšovat i účinnost motoru zejména při částečném zatížení. Výsledkem má být snížení emisí CO2, a tedy i spotřeby paliva.

Motor 1.5 Ecoboost bude jako vůbec první tříválec na trhu vybaven systémem deaktivace jednoho válce při částečném zatížení. Tento systém má ve vhodných situacích samočinně přerušit přívod paliva a chod ventilů v jednom z válců. Typicky k tomu může docházet při jízdě setrvačností nebo při jízdě ustálenou rychlostí v rovinatém terénu, kdy motor pracuje jen s minimálním zatížením. Odpojení i opětovné připojení válce trvá 14 milisekund.

Účelem systému je snížení spotřeby paliva v běžném provozu. Ford nyní pro Fiestu ST uvádí emise CO2 114 g/km, ale definitivní hodnoty emisí i spotřeby paliva budou ještě upřesněny.

Ford Fiesta ST vs Peugeot 208 GTi – Je král mrtev?

Ford Fiesta ST třetí generace je historicky prvním zástupcem dílem divize Ford Performance s tříválcovým motorem a zároveň je to první Fiesta ST s přepínatelnými jízdními režimy Normal, Sport a Track. V závislosti na zvoleném režimu se změní odezva motoru, řízení i stabilizačního systému, stejně jako zvukový projev vozu.

V režimu Normal má být nastavení motoru, protiprokluzového systému, stabilizačního systému (ESC), elektrického posilovače řízení (EPAS) i systémů regulujících zvukový projev zvoleno tak, aby vůz působil přirozeně pohotovým a komunikativním dojmem.

V režimu Sport se plynový pedál i EPAS přepnou na ostřejší mapu. Ve výfuku se otevře aktivní klapka a systém ESE zintenzivní sportovní zvuk motoru.

V režimu Track budou všechny systémy nastaveny tak, aby umožnily zajíždět co nejrychlejší časy na kolo. Systém regulace prokluzu kol se deaktivuje a systém ESC má zasahovat později.

Ford Fiesta ST třetí generace je dále vybaven i systémem elektronického vylepšení zvuku ESE (Electronic Sound Enhancement) a aktivní klapkou ve výfukovém potrubí pro sportovnější zvukový projev motoru.

Vedle výkonné pohonné jednotky a přepínatelných jízdních režimů se má na sportovních vlastnostech novinky výrazně podílet i její podvozek naladěný u Ford Performance a podporovaný systémem stranového rozdělování točivého momentu. Ten přibrzdí v zatáčce vnitřní přední kolo, čímž potlačí případnou nedotáčivost. Systém ESC nabídne tři úrovně intervencí: plně aktivní, s omezenými zásahy a zcela deaktivovaný.

Ford Fiesta slaví 40 let. Historie malého hatchbacku ve velké fotogalerii

Ford Fiesta ST ve své nejnovější podobě nabídne v interiéru mimo jiné anatomická sedadla Recaro a sportovně tvarovaný volant. Nabídku odstínů laku karoserie doplní nová modrá Liquid. Standardem budou 18palcová kola z lehké slitiny.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožní řidičům Fiesty ST ovládat audiosystém, navigaci a připojený chytrý telefon prostřednictvím intuitivních hlasových povelů. SYNC 3 je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Na dotykové obrazovce o úhlopříčce 8 palců lze používat stejná ovládací gesta jako na chytrých telefonech. K dispozici bude i audiosystémem B&O PLAY, který bude k dispozici i pro některé další verze nové Fiesty.

Ford uvádí, že prodej modelu Fiesta ST v jeho třetí generaci bude spuštěn v příštím roce. Zákazníci si budou moci vybírat ze tří- a pětidveřového provedení karoserie. V nabídce bude také široká paleta individualizačních sad i jednotlivých prvků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
Zdroj: Ford Motor Company, s.r.o.

Štítky Ford Nové modely Ženeva 2017 Malé vozy

 

Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta ST nabídne 200 koní. Bude to…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga

Dva němečtí klasikové třídy malých vozů soupeří přes…

Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt? Jízdní dojmy: Ford Fiesta ST. Tříválec… Jako fakt?

Nad novou tříválcovou Fiestou ST by se strašně snadno…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend i na dovolenou

Německo prožijte stokrát a pokaždé jinak, na víkend…

Jsou jako sousedé, kteří s plnými talíři zvou k bohatě prostřenému stolu. Sasko a jeho Drážďany servírují to…

Marii Zelníčkovou (92) ze Zlína přijal v oválné pracovně Trump: Pocta, na kterou marně čeká i Zeman!

Marii Zelníčkovou (92) ze Zlína přijal v oválné…

Svět stál v téhle místnosti na hraně jaderné války. Odsud se vydal pokyn vyrazit na Saddáma do Iráku, Nixon tady…

 

iSport.cz

Prospal poprvé ve Vsetíně. Dopitu jsem viděl po letech, líčil kouč Budějovic

Prospal poprvé ve Vsetíně. Dopitu jsem viděl po…

S hokejem projel svět, poznal hromadu stadionů. Ve Vsetíně však byl Václav Prospal (43) ve středu úplně poprvé!…

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem: Velký chlap si to zaslouží!

Úsměvy i objetí, Djokovič dorazil za Štěpánkem:…

Když nabídku kamaráda Radka Štěpánka uslyšel, neváhal ani dvě vteřiny. Srbský tenisový démon Novak Djokovič ve…

 

Reflex.cz

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí přes hubu

Vědecká pravda, za kterou dostanete od hodných lidí…

Současný psychologický a biologický výzkum pokročil do takové hloubky, že v úplnosti rozmetal tradiční…

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…