Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Fiesta můžete mít jako crossover Active i luxusní Vignale

Jan Mička
Diskuze (54)
Po odpoledním úniku prvního snímku nové generace Fordu Fiesta přišlo velké oficiální odhalení. V Kolíně nad Rýnem se vůz ukázal hned ve čtyřech provedeních.

Ford o nové fiestě právem hovoří jako o nové generaci, při pohledu zepředu to ale není až tak znát. Světlomety se stále táhnou hluboko do kapoty, jsou užší a celkově dynamičtější, revoluce se však ve srovnání se stávajícím provedením nekoná. Při pohledu zezadu už ale máme jasno: tohle je úplně nové auto, které pomýšlí i na movitější zákazníky. Totiž dny, kdy byla fiesta brána jako lidové auto pro masy, pomalu končí, a tyto otěže nyní přebírá hatchback Ka+.

Vůz byl oficiálně představen na akci Go Further v Kolíně nad Rýnem, nikdo ale nečekal, že se ukáže hned ve čtyřech provedeních. Vedle stylové verze Titanium je to luxusní Vignale, dále sportovněji laděné ST-Line, které se nedlouho prodává také ve stávající generaci, a outdoorový Active považovaný za crossover. Ford už tak v podstatě skrývá jenom ostré provedení ST, to současné ale na trhu ještě nějaký pátek vydrží.

Významnou obměnou prošel interiér, zejména přístrojová deska. Fiesta jako první současný Ford dostala volně stojící displej infotainmentu Sync 3 s dotykovým ovládáním a úhlopříčkou osm palců, což se u malých vozů jenom tak nevidí. Díky němu před řidičem a spolujezdcem ubylo dvacet tlačítek, přičemž hardwarová zůstala opravdu jenom ta nejdůležitější. Ford to s pokukováním po zámožnější klientele myslí vážně, proto také Fiesta dostala prémiové audio B&O Play.

Automobilka zatím v oficiální zprávě nezveřejnila rozměry karoserie Fiesty ani nabídku pohonných jednotek, jednu novinku ale přece jenom řekla: oceňovaný motor 1.0 EcoBoost dostal systém vypínání válce! Jde o první tříválec na světě, který toto umí. Proces funguje do 4500 otáček za minutu, připojení a odpojení zabere jenom 14 milisekund a úspora paliva činí až 6 procent. Motor se v nabídce objeví v roce 2018 a patrně půjde o výkonově silnější doplněk verze bez vypínání válce. Ford zatím neuvedl, jaké modely tento agregát dostanou.

Jan Mička
Diskuze (54)
1. 12. 2016 12:24
Re: Povedená evoluce
No doufejme, že na příští rok chystaný nový Focus už nebude mít tak obludně přerostlou přístrojovou desku a středovou konzoli. Vždyť právě tento nedostatek (spolu s podprůměrným objemem kufru, hl. u hatchbacku) je u něj kritizován v podstatně v každém testu. :-O Je to hrozná škoda, protože jinak je to výborné auto a nebýt toho nedostatku místa, tak jsem ho asi koupil! 8-s
Avatar - miromen
1. 12. 2016 10:51
Re: Povedená evoluce
S tou tuhosti to vim, idealni je takova zlata středni cesta. Třeba v golfu šeste generace byla vzadu ta tuhost hodně přehnana, ja jsem po prvnim usednuti jen řekl, trestna lavice. Navic stehna při vyšce 180cm minimalně podepřena. U součastne generace je to o něco lepši, ale pořad žadna hitparada, to ve focusu se sedi vzadu podstatně pohodlněji. Ja už několikrat byl pravě v zahraniči, kdy jsme cestovali ve 4 dospělich, ale vždy žadni habani, max. pruměrně vysoci jedinci.
Jinak jak se zda, ford na prostornost nehraje. Už jsou info o nove fiestě, ktera je delši o 71mm a vzadu je mista pry jen o chlup vice než u zatim součastne generace.
1. 12. 2016 10:37
Re: Štika v rybníce
To, co jsi napsal, se ale platí prakticky o všech hatchbacích segmentu B (snad kromě předražené Hondy Jazz). ;-)
1. 12. 2016 10:31
Re: Povedená evoluce
Tak žádnou kritiku vzadu sedícího "dospělého" na řešení zadního sedáku či opěradla jsem zatím neslyšel, i když až k moři jsme s tímto autom opravdu ještě nejeli. Kritická slova mých dospívajících dětí zazněla pouze na adresu příliš tuhých zadních opěrek hlavy a s tím musím suhlasit. Ale jsem rád, že jsi aspoň uznal, že nižší střední koncernu VW je podstatně prostornější. Samozřejmě ale chápu, že jsou zákazníci, pro které prostornost v tomto segmentu není tak podstatná. Pro ty je potom Focus vhodná volba, o tom žádná. :-!
P.S. "Tuhost sedadel" je velmi ošidná disciplína a zdaleka neplatí, že měkčí sedačky jsou vždy pohodlnější. Hlavně na delších trasách se brzy ukáže, že tomu bývá právě naopak. Moje bolavá záda by mohla vyprávět, ovšem v Leonu si přímo lebedí! :-)
Avatar - miromen
1. 12. 2016 10:08
Re: Povedená evoluce
Hele mě tohle važně nebavy, ja jsem leona poznal a mam o něm slušne reference.
Ani nepotřebuji čist testy abych věděl, jak se věci maji. Centimetry se daji prostě nahanět ruznymi zpusoby a v připadě leonu je to na ukor pohodli zadnich cestujicich. I tenhle uryvek z testu potvrzuje to jaky jsem poznal rozdil mezi golfem a leonem.

"Sedadla si přímo říkají o stručné sestavení hitparády.

Golf: Nejměkčí sedadla, jejich tvar si zaslouží místo v síni slávy. Tělo je opěradlem dokonale objato, souznění s autem je maximální. Také vzadu působí sedadlo z trojice nejpříjemněji.

Octavia: Sedadla tvrdší než v golfu. Přední jsou širší než dosud, což urostlejší postavy uvítají. Na druhou stranu středová část opěradel je tvrdá a plochá, takže konfekční postavy s vozem tolik nesouzní, opěradlo je neobemkne. Také vzadu je sedadlo tvrdé a ploché.

Leon: Nejtvrdší, optimálně tvarovaná a celkově pohodlná sedadla. Vzadu hodně kolmé opěradlo.

Společným rysem testované trojice je ne zcela optimální posaz vzadu. Sedadla leží nízko, nohy je třeba mít hodně pokrčené a po delší cestě člověk neví, jak by se tam srovnal. Pokud sedí řidič až u země, nestrčíte si nárt pod jeho sedačku, dozadu to zas moc nejde kvůli tvaru podlahy. Žádná tragédie, při běžném používání si toho sotva někdo všimne, ale až povezete dospělého vzadu k moři, uvidíte, že se dříve nebo později ozve."