Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ford video malevozy
ford video malevozy
ford video malevozy
ford video malevozy
12
Fotogalerie

Nový Ford Fiesta můžete mít jako crossover Active i luxusní Vignale

Po odpoledním úniku prvního snímku nové generace Fordu Fiesta přišlo velké oficiální odhalení. V Kolíně nad Rýnem se vůz ukázal hned ve čtyřech provedeních.

Ford o nové fiestě právem hovoří jako o nové generaci, při pohledu zepředu to ale není až tak znát. Světlomety se stále táhnou hluboko do kapoty, jsou užší a celkově dynamičtější, revoluce se však ve srovnání se stávajícím provedením nekoná. Při pohledu zezadu už ale máme jasno: tohle je úplně nové auto, které pomýšlí i na movitější zákazníky. Totiž dny, kdy byla fiesta brána jako lidové auto pro masy, pomalu končí, a tyto otěže nyní přebírá hatchback Ka+.

Vůz byl oficiálně představen na akci Go Further v Kolíně nad Rýnem, nikdo ale nečekal, že se ukáže hned ve čtyřech provedeních. Vedle stylové verze Titanium je to luxusní Vignale, dále sportovněji laděné ST-Line, které se nedlouho prodává také ve stávající generaci, a outdoorový Active považovaný za crossover. Ford už tak v podstatě skrývá jenom ostré provedení ST, to současné ale na trhu ještě nějaký pátek vydrží.

Významnou obměnou prošel interiér, zejména přístrojová deska. Fiesta jako první současný Ford dostala volně stojící displej infotainmentu Sync 3 s dotykovým ovládáním a úhlopříčkou osm palců, což se u malých vozů jenom tak nevidí. Díky němu před řidičem a spolujezdcem ubylo dvacet tlačítek, přičemž hardwarová zůstala opravdu jenom ta nejdůležitější. Ford to s pokukováním po zámožnější klientele myslí vážně, proto také Fiesta dostala prémiové audio B&O Play.

Automobilka zatím v oficiální zprávě nezveřejnila rozměry karoserie Fiesty ani nabídku pohonných jednotek, jednu novinku ale přece jenom řekla: oceňovaný motor 1.0 EcoBoost dostal systém vypínání válce! Jde o první tříválec na světě, který toto umí. Proces funguje do 4500 otáček za minutu, připojení a odpojení zabere jenom 14 milisekund a úspora paliva činí až 6 procent. Motor se v nabídce objeví v roce 2018 a patrně půjde o výkonově silnější doplněk verze bez vypínání válce. Ford zatím neuvedl, jaké modely tento agregát dostanou.