Ford Focus 1,0 EcoBoost: První tříválec v nižší střední (ceny+technická data)
Nabídku motorů pro Ford Focus rozšířil očekávaný tříválec 1,0 Ecoboost. K dispozici je zatím v jediné výkonové variantě s výkonem 92 kW a točivým momentem 170 Nm (krátkodobě až 200 Nm). Později bude nabízena i avizovaná slabší verze se 74 kW.
Motor je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva pětidveřového Focusu s tímto agregátem je 5,0 l/100 km. To je méně než u konkurenčního VW Golf se čtyřválcem 1,4 TSI (90 kW), který v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,2 litru paliva na 100 km.
Tříválcovou přeplňovanou jednotku je možné objednat k oběma nabízeným stupňům výbavy – Trend a Titanium. Pětidveřový Focus s 1,0 Ecoboost ve verzi Trend stojí 377.990,- Kč.
Ford Focus 5D - ceny a tech. údaje zážehových motorizací | |||||
Motor | 1,6 Duratec Ti-VCT | 1,6 Duratec Ti-VCT | 1,6 Duratec Ti-VCT | 1,0 EcoBoost | 1,6 Duratec Ti-VCT |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 6M | 6DS |
Zdvihový objem [cm3] | 1596 | 1596 | 1596 | - | 1596 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 3/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 63/- | 77/6000 | 92/6400 | 92/- | 92/6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | -/- | 150/4000-4500 | 159/4000 | 170/1750-4500 | 159/4000 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,9 | 12,3 | 10,9 | 11,3 | 11,7 |
Max. rychlost [km/h] | 170 | 187 | 196 | 193 | 193 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,0 | 6,4 |
Cena Trend [Kč] | 329.990,- | 339.990,- | 367.990,- | 377.990,- | 427.990,- |
Cena Titanium [Kč] | - | - | - | 436.690,- | 486.690,- |
Stupeň Trend zahrnuje šest airbagů, manuální klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, dálkovým ovládáním, šesti reproduktory a vstupem pro USB, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, kožený volant nastavitelný ve čtyřech směrech a 16palcová kola se sedmipaprskovými kryty.
Výbavu Trend je možné rozšířit dvěma balíčky výbavy. Sada Comfort stojí 16.900,- Kč a přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhovky, dešťový senzor, vnitřní zrcátko s automatickým zatmíváním a zpožděné zhasínání předních světel. Sada Top Plus je pak za 19.900,- Kč, její součástí jsou přední mlhovky, 16palcová litá kola, prémiová středová konzola s loketní opěrkou a velurové podlahové rohože.
Titanium je o 58.700,- Kč dražší. Za tuto částku navíc přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci bluetooth handsfree s hlasovým ovládáním, elektricky ovládaná zadní okna, přední mlhovky, tempomat, startovací tlačítko, asistent rozjezdu do kopce a 16palcová kola z lehkých slitin.
Spolu s koncem prodeje Focusu Classic, který byl nabízen jako levnější varianta nové generace Focusu, zlevnily ostatní motorizace tohoto modelu. Nejlevnější Focus nyní přijde na 329.990,- Kč, v tomto případě je poháněn benzinovým čtyřválcem 1,6 Duratec Ti-VCT (63 kW) kombinovaným s pětistupňovým manuálem.
Litrový tříválec Ford nevyvíjel pouze pro Focus. Motor bude později nabízen i pro MPV C-Max, prodlouženém Grand C-Maxu a chystané menší řadě B-Max. Jeho výroba byla zahájena loni na podzim v Kolíně nad Rýnem, později bude spuštěna i v rumunské Craiově.