Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok

Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok

 
 

Jednou z největších novinek letošního autosalonu v Detroitu se stane nový Ford Focus. Další pokus o globální model byl vyvíjen v Německu, ale výroba má probíhat na 4 místech světa. Ford se dušuje, že nová generace bude jezdit ještě lépe, než ta současná.

Ford Motor Company - automobilka, která krizi amerického autoprůmyslu přečkala v relativním zdraví - zahajuje modelovou ofenzívu. Místem není ani evropský, ani americký píseček, ale rovnou globální hřiště.

V Detroitu se dnes představí ve světové premiéře předsériová studie nového Fordu Focus, který může v nejbližších letech značce přinést potřebnou stabilitu a zisk. Novinka byla vyvíjena jako globální model, tedy automobil, který se bude prodávat na většině světových trhů jen s minimálními změnami. Konkrétněji, všechny nové Focusy budou sdílet minimálně 80 % všech dílů, ať budou určeny pro USA, Evropu, Rusko nebo Čínu.

Novinka má přijít na trh nejprve v USA, a to v závěru roku 2010, vstup na evropské trhy se očekává z kraje roku 2011. Končící Focus tak má před sebou zřejmě nejtěžší rok své životní dráhy.

Kinetika s americkým vlivem
V Detroitu bude k vidění čtyřdveřový sedan, určený především pro USA a Asii, ale taky pětidveřový hatchback, který bude hrát důležitou roli v Evropě. Design dnes představených vozů nemusí být zcela identický s tím, co příjde na trh, ale změny sériových modelů budou zřejmě jen kosmetické.

Ford mluví i nadále o kinetickém designu, ale od posledních představených hatchbacků - Ka a Fiesty - se designéři evidentně posunuli ve svém tvarosloví dále. Příď studií působí možná poněkud přehnaným dojmem, což však může být jedno z efektních řešení, nezbytných pro autosalonové showcars. Maska s jedním chromovaným žebrem je nečekaně lichoběžníková, velký nasávací otvor v předním nárazníku dostal vertikální příčky, které jej rozdělily až do takřka soutěžáckého uspořádání a la RS. Bez výraznějších změn se do výroby jistě dostanou přední světlomety, jejichž vnitřní struktura navazuje na žebro v masce.

Boční profil připomíná první generaci. Nad objemnou kabinou se opět klene charakteristický oblouk. Vizuální sílu autu dodávají zvýrazněné lemy blatníků, podobně jako u originálu z roku 1998. Vysoké boky snižují dva prolisy, jeden nad prahem a druhý v úrovni klik.

Nově řešená oblast C-sloupku je až překvapivě komplikovaná ve srovnání s předchozími dvěma generacemi. Linie tvořená spodním okrajem bočních oken navazuje focusovsky na spojler prodlužující střechu. Koncová světla zabíhají svým designovým nudlovitým výběžkem daleko do boků. Novinkou v designu koncové partie je vytvoření dalšího ramenatého profilu v úrovni tvarově komplikovaných koncových světel.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné rozměry karoserie, ale podle našich informací bude nový Focus asi o 25 mm nižší než ten současný, bude mít větší rozchod kol, stejný rozvor, podobnou čelní plochu, přibližně stejnou hmotnost, ale podstatně vyšší tuhost karoserie a vyšší úroveň pasivní bezpečnosti.

EcoBoost jako SCTi

Klíčovými motorářskými novinkami v novém Focusu budou přeplňované benzinové motory 1,6 SCTi a 2,0 SCTi z nové rodiny motorů EcoBoost. Čtyřválce s přímým vstřikováním (150 bar), přeplňováním malými turbodmychadly (BorgWarner KP39) a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Ti-VCT, nahradí v evropském portfoliu atmosférické motory s objemy 2,0 a 2,3 l. Co nového Ford nabídne v menších kubaturách zatím není jasné.

Naftová škála se bude skládat z modernizovaných motorů 1,6 TDCi a 2,0 TDCi, které již byly představeny v modernizovaném S-Maxu a Galaxy. Přislíbena je zatím jen nižší spotřeba o 10 až 20 %.

Detroitská studie je vybavena motorem 2,0 SCTi s dvouspojkovou převodovkou, která bude v nabídce i pro sériová provedení.

Jízdní vlastnosti prioritou číslo 1
Ve Fordu si jsou vědomi toho, že úspěchy předchozích Focusů stály na špičkových jízdních vlastnostech, a proto byl na tuto oblast kladen mimořádný důraz. Vývoj a ladění podvozku mělo na starost německé vývojové oddělení. Na základní architektuře podvozku se mnoho nezmění, řešení zadní víceprvkové nápravy control blade se změnilo jen v detailech. Obě nápravy jsou nyní uloženy v pomocných rámech, které umožnily lépe izolovat karoserii od podvozku a dále zvýšily tuhost kinematického systému.

Novinkou pro zážehové motorizace bude instalace elektrického posilovače řízení, který je nezbytný pro nižší spotřebu paliva. Ford se dušuje, že Focus nepříjde o špičkové řízení, přesnost, stabilita, agilita i komfort mají být v jeho případě lepší než u obou předchůdců.

Výrazné zlepšení má přijít v oblasti odhlučnění motorů a podvozku, Focus má aspirovat na pozici nejtiššího modelu ve třídě.

Jízdní chování klasické předokolky má vylepšit systém Dynamic Cornering Control, který bude aktivně přerozdělovat hnací moment mezi kola přední nápravy a omezovat tak vrozenou nedotáčivost.

Karoserie s vyšší torzní tuhostí je tvořena z 55 % plechy z vysokopevnostní oceli, z 26 % pak plechy z ultra-vysokopevnostní oceli.

Nové prvky výbavy
Nová generace dostane mj. následující prvky příplatkové výbavy: bezklíčový přístup do vozu, systém automatického parkování, systém udržování jízdy v jízdním pruhu, automaticky spínaná dálková světla, systém rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo pre-crash systém s varováním před blížící se nehodou v nízkých rychlostech.

Výroba začne současně v USA a v Evropě
Nová generace Fordu Focus se začne vyrábět na konci roku 2010 v Saarloius (Německo) a v Michiganu (USA), později bude spuštěna výroba v Chongqingu (Čína) a v Petrohradě (Rusko).

Focus sdílí globální platformu C s C-MAXem a Grand C-MAXem, které příjdou na trh ve druhé polovině roku 2010. Na stejném základě má vznikat v roce 2012 10 různých modelů s kapacitou až 2 miliony vozů ročně.

Anketa

Ohodnoťte design nového Fordu Focus jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více Penta zvýšila nabídku za odkup Fortuny, nabídne výrazně více

Skupina Penta prostřednictvím dceřiné společnosti Fortbet…

Trh soukromých letů se probouzí z recese Trh soukromých letů se probouzí z recese

Počet letů v Evropě v letošním prvním čtvrtletí se zvedl…

Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek Trump: Němci jsou velmi špatní. Mají obchodní přebytek

Americký prezident Donald Trump na čtvrtečním setkání s…

Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo Posudek k rozšíření Vodochod je platný, rozhodlo ministerstvo

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) zastavilo…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 







 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková ukázala výstřih i pupík v krajce!

Z kámošky žížaly Julie je sexy kost: Slováčková…

Z ošklivého káčátka roste v krásku. Anička Slováčková (21) už není žádnou malou holčičkou, která jako by z oka…

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už zmizelo 70 % přidělených

Uprchlíci z kvót se volně pohybují po EU. Z Litvy už…

Litvu už opustilo více než 70 procent běženců z Blízkého východu, které země přijala na základě uprchlických…

 

iSport.cz

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji čeká první grandslam

Vondroušová zvládla kvalifikaci a na French Open ji…

Tenistka Markéta Vondroušová si poprvé zahraje hlavní soutěž na grandslamu. Sedmnáctiletá hráčka prošla…

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka s Plzní. Zájem je z Itálie

Hromadův agent: Hraje za juniorku, ale není to válka…

Tohle jednomu hlava nebere. Valnou část sezony patřil Jakub Hromada ke stěžejním hráčům Plzně, nicméně poslední…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…