Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok

Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok

 
 

Jednou z největších novinek letošního autosalonu v Detroitu se stane nový Ford Focus. Další pokus o globální model byl vyvíjen v Německu, ale výroba má probíhat na 4 místech světa. Ford se dušuje, že nová generace bude jezdit ještě lépe, než ta současná.

Ford Motor Company - automobilka, která krizi amerického autoprůmyslu přečkala v relativním zdraví - zahajuje modelovou ofenzívu. Místem není ani evropský, ani americký píseček, ale rovnou globální hřiště.

V Detroitu se dnes představí ve světové premiéře předsériová studie nového Fordu Focus, který může v nejbližších letech značce přinést potřebnou stabilitu a zisk. Novinka byla vyvíjena jako globální model, tedy automobil, který se bude prodávat na většině světových trhů jen s minimálními změnami. Konkrétněji, všechny nové Focusy budou sdílet minimálně 80 % všech dílů, ať budou určeny pro USA, Evropu, Rusko nebo Čínu.

Novinka má přijít na trh nejprve v USA, a to v závěru roku 2010, vstup na evropské trhy se očekává z kraje roku 2011. Končící Focus tak má před sebou zřejmě nejtěžší rok své životní dráhy.

Kinetika s americkým vlivem
V Detroitu bude k vidění čtyřdveřový sedan, určený především pro USA a Asii, ale taky pětidveřový hatchback, který bude hrát důležitou roli v Evropě. Design dnes představených vozů nemusí být zcela identický s tím, co příjde na trh, ale změny sériových modelů budou zřejmě jen kosmetické.

Ford mluví i nadále o kinetickém designu, ale od posledních představených hatchbacků - Ka a Fiesty - se designéři evidentně posunuli ve svém tvarosloví dále. Příď studií působí možná poněkud přehnaným dojmem, což však může být jedno z efektních řešení, nezbytných pro autosalonové showcars. Maska s jedním chromovaným žebrem je nečekaně lichoběžníková, velký nasávací otvor v předním nárazníku dostal vertikální příčky, které jej rozdělily až do takřka soutěžáckého uspořádání a la RS. Bez výraznějších změn se do výroby jistě dostanou přední světlomety, jejichž vnitřní struktura navazuje na žebro v masce.

Boční profil připomíná první generaci. Nad objemnou kabinou se opět klene charakteristický oblouk. Vizuální sílu autu dodávají zvýrazněné lemy blatníků, podobně jako u originálu z roku 1998. Vysoké boky snižují dva prolisy, jeden nad prahem a druhý v úrovni klik.

Nově řešená oblast C-sloupku je až překvapivě komplikovaná ve srovnání s předchozími dvěma generacemi. Linie tvořená spodním okrajem bočních oken navazuje focusovsky na spojler prodlužující střechu. Koncová světla zabíhají svým designovým nudlovitým výběžkem daleko do boků. Novinkou v designu koncové partie je vytvoření dalšího ramenatého profilu v úrovni tvarově komplikovaných koncových světel.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné rozměry karoserie, ale podle našich informací bude nový Focus asi o 25 mm nižší než ten současný, bude mít větší rozchod kol, stejný rozvor, podobnou čelní plochu, přibližně stejnou hmotnost, ale podstatně vyšší tuhost karoserie a vyšší úroveň pasivní bezpečnosti.

EcoBoost jako SCTi

Klíčovými motorářskými novinkami v novém Focusu budou přeplňované benzinové motory 1,6 SCTi a 2,0 SCTi z nové rodiny motorů EcoBoost. Čtyřválce s přímým vstřikováním (150 bar), přeplňováním malými turbodmychadly (BorgWarner KP39) a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Ti-VCT, nahradí v evropském portfoliu atmosférické motory s objemy 2,0 a 2,3 l. Co nového Ford nabídne v menších kubaturách zatím není jasné.

Naftová škála se bude skládat z modernizovaných motorů 1,6 TDCi a 2,0 TDCi, které již byly představeny v modernizovaném S-Maxu a Galaxy. Přislíbena je zatím jen nižší spotřeba o 10 až 20 %.

Detroitská studie je vybavena motorem 2,0 SCTi s dvouspojkovou převodovkou, která bude v nabídce i pro sériová provedení.

Jízdní vlastnosti prioritou číslo 1
Ve Fordu si jsou vědomi toho, že úspěchy předchozích Focusů stály na špičkových jízdních vlastnostech, a proto byl na tuto oblast kladen mimořádný důraz. Vývoj a ladění podvozku mělo na starost německé vývojové oddělení. Na základní architektuře podvozku se mnoho nezmění, řešení zadní víceprvkové nápravy control blade se změnilo jen v detailech. Obě nápravy jsou nyní uloženy v pomocných rámech, které umožnily lépe izolovat karoserii od podvozku a dále zvýšily tuhost kinematického systému.

Novinkou pro zážehové motorizace bude instalace elektrického posilovače řízení, který je nezbytný pro nižší spotřebu paliva. Ford se dušuje, že Focus nepříjde o špičkové řízení, přesnost, stabilita, agilita i komfort mají být v jeho případě lepší než u obou předchůdců.

Výrazné zlepšení má přijít v oblasti odhlučnění motorů a podvozku, Focus má aspirovat na pozici nejtiššího modelu ve třídě.

Jízdní chování klasické předokolky má vylepšit systém Dynamic Cornering Control, který bude aktivně přerozdělovat hnací moment mezi kola přední nápravy a omezovat tak vrozenou nedotáčivost.

Karoserie s vyšší torzní tuhostí je tvořena z 55 % plechy z vysokopevnostní oceli, z 26 % pak plechy z ultra-vysokopevnostní oceli.

Nové prvky výbavy
Nová generace dostane mj. následující prvky příplatkové výbavy: bezklíčový přístup do vozu, systém automatického parkování, systém udržování jízdy v jízdním pruhu, automaticky spínaná dálková světla, systém rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo pre-crash systém s varováním před blížící se nehodou v nízkých rychlostech.

Výroba začne současně v USA a v Evropě
Nová generace Fordu Focus se začne vyrábět na konci roku 2010 v Saarloius (Německo) a v Michiganu (USA), později bude spuštěna výroba v Chongqingu (Čína) a v Petrohradě (Rusko).

Focus sdílí globální platformu C s C-MAXem a Grand C-MAXem, které příjdou na trh ve druhé polovině roku 2010. Na stejném základě má vznikat v roce 2012 10 různých modelů s kapacitou až 2 miliony vozů ročně.

Anketa

Ohodnoťte design nového Fordu Focus jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento Petříček: Brexit bez dohody by oslabil český HDP až o procento

Vystoupení Británie z Evropské unie bez dohody by mohlo…

Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec

Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací…

 



Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč Elektrický Focus je průšvih, připustil Ford. A vysvětlil proč

Zatímco některé automobilky ještě elektrický vůz ve svém…

Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze? Sériový Ford Focus RS vyzval soutěžní Subaru od Prodrive. Tipnete vítěze?

Zajímavé srovnání moderního hot hatche značky Ford s dnes…

 



 
Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Švédská rallye po 2. etapě: Tänak převzal žezlo a kraluje

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) je lídrem Švédské rallye, druhého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na začátku sobotního programu se dostal na první místo, vyhrál čtytři měřené testy a suverénně kraluje severské soutěži.




Blesk.cz

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

Tahle choroba dostala Karla Svobodu: Většinu dožene k sebevraždě, varuje expert

Tahle choroba dostala Karla Svobodu: Většinu dožene…

Trpěl jí Miloš Kopecký, Winston Churchill nebo Vincent Van Gogh. Řeč je o bipolární poruše, duševní chorobě,…

 

iSport.cz

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se ONLINE Karlose Vémoly

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se nepoučila, chyby se hledají všude jinde

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se…

KDU-ČSL se v nadcházejících eurovolbách bude o hlasy voličů ucházet v alianci s menšími konzervativními…

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Tak skvěle se nám ještě nežilo. Občan vidí, že mu roste plat, v obchodech najde lákavé zboží, zaletí si na…