Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok

Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok

 
 

Jednou z největších novinek letošního autosalonu v Detroitu se stane nový Ford Focus. Další pokus o globální model byl vyvíjen v Německu, ale výroba má probíhat na 4 místech světa. Ford se dušuje, že nová generace bude jezdit ještě lépe, než ta současná.

Ford Motor Company - automobilka, která krizi amerického autoprůmyslu přečkala v relativním zdraví - zahajuje modelovou ofenzívu. Místem není ani evropský, ani americký píseček, ale rovnou globální hřiště.

V Detroitu se dnes představí ve světové premiéře předsériová studie nového Fordu Focus, který může v nejbližších letech značce přinést potřebnou stabilitu a zisk. Novinka byla vyvíjena jako globální model, tedy automobil, který se bude prodávat na většině světových trhů jen s minimálními změnami. Konkrétněji, všechny nové Focusy budou sdílet minimálně 80 % všech dílů, ať budou určeny pro USA, Evropu, Rusko nebo Čínu.

Novinka má přijít na trh nejprve v USA, a to v závěru roku 2010, vstup na evropské trhy se očekává z kraje roku 2011. Končící Focus tak má před sebou zřejmě nejtěžší rok své životní dráhy.

Kinetika s americkým vlivem
V Detroitu bude k vidění čtyřdveřový sedan, určený především pro USA a Asii, ale taky pětidveřový hatchback, který bude hrát důležitou roli v Evropě. Design dnes představených vozů nemusí být zcela identický s tím, co příjde na trh, ale změny sériových modelů budou zřejmě jen kosmetické.

Ford mluví i nadále o kinetickém designu, ale od posledních představených hatchbacků - Ka a Fiesty - se designéři evidentně posunuli ve svém tvarosloví dále. Příď studií působí možná poněkud přehnaným dojmem, což však může být jedno z efektních řešení, nezbytných pro autosalonové showcars. Maska s jedním chromovaným žebrem je nečekaně lichoběžníková, velký nasávací otvor v předním nárazníku dostal vertikální příčky, které jej rozdělily až do takřka soutěžáckého uspořádání a la RS. Bez výraznějších změn se do výroby jistě dostanou přední světlomety, jejichž vnitřní struktura navazuje na žebro v masce.

Boční profil připomíná první generaci. Nad objemnou kabinou se opět klene charakteristický oblouk. Vizuální sílu autu dodávají zvýrazněné lemy blatníků, podobně jako u originálu z roku 1998. Vysoké boky snižují dva prolisy, jeden nad prahem a druhý v úrovni klik.

Nově řešená oblast C-sloupku je až překvapivě komplikovaná ve srovnání s předchozími dvěma generacemi. Linie tvořená spodním okrajem bočních oken navazuje focusovsky na spojler prodlužující střechu. Koncová světla zabíhají svým designovým nudlovitým výběžkem daleko do boků. Novinkou v designu koncové partie je vytvoření dalšího ramenatého profilu v úrovni tvarově komplikovaných koncových světel.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné rozměry karoserie, ale podle našich informací bude nový Focus asi o 25 mm nižší než ten současný, bude mít větší rozchod kol, stejný rozvor, podobnou čelní plochu, přibližně stejnou hmotnost, ale podstatně vyšší tuhost karoserie a vyšší úroveň pasivní bezpečnosti.

EcoBoost jako SCTi

Klíčovými motorářskými novinkami v novém Focusu budou přeplňované benzinové motory 1,6 SCTi a 2,0 SCTi z nové rodiny motorů EcoBoost. Čtyřválce s přímým vstřikováním (150 bar), přeplňováním malými turbodmychadly (BorgWarner KP39) a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Ti-VCT, nahradí v evropském portfoliu atmosférické motory s objemy 2,0 a 2,3 l. Co nového Ford nabídne v menších kubaturách zatím není jasné.

Naftová škála se bude skládat z modernizovaných motorů 1,6 TDCi a 2,0 TDCi, které již byly představeny v modernizovaném S-Maxu a Galaxy. Přislíbena je zatím jen nižší spotřeba o 10 až 20 %.

Detroitská studie je vybavena motorem 2,0 SCTi s dvouspojkovou převodovkou, která bude v nabídce i pro sériová provedení.

Jízdní vlastnosti prioritou číslo 1
Ve Fordu si jsou vědomi toho, že úspěchy předchozích Focusů stály na špičkových jízdních vlastnostech, a proto byl na tuto oblast kladen mimořádný důraz. Vývoj a ladění podvozku mělo na starost německé vývojové oddělení. Na základní architektuře podvozku se mnoho nezmění, řešení zadní víceprvkové nápravy control blade se změnilo jen v detailech. Obě nápravy jsou nyní uloženy v pomocných rámech, které umožnily lépe izolovat karoserii od podvozku a dále zvýšily tuhost kinematického systému.

Novinkou pro zážehové motorizace bude instalace elektrického posilovače řízení, který je nezbytný pro nižší spotřebu paliva. Ford se dušuje, že Focus nepříjde o špičkové řízení, přesnost, stabilita, agilita i komfort mají být v jeho případě lepší než u obou předchůdců.

Výrazné zlepšení má přijít v oblasti odhlučnění motorů a podvozku, Focus má aspirovat na pozici nejtiššího modelu ve třídě.

Jízdní chování klasické předokolky má vylepšit systém Dynamic Cornering Control, který bude aktivně přerozdělovat hnací moment mezi kola přední nápravy a omezovat tak vrozenou nedotáčivost.

Karoserie s vyšší torzní tuhostí je tvořena z 55 % plechy z vysokopevnostní oceli, z 26 % pak plechy z ultra-vysokopevnostní oceli.

Nové prvky výbavy
Nová generace dostane mj. následující prvky příplatkové výbavy: bezklíčový přístup do vozu, systém automatického parkování, systém udržování jízdy v jízdním pruhu, automaticky spínaná dálková světla, systém rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat nebo pre-crash systém s varováním před blížící se nehodou v nízkých rychlostech.

Výroba začne současně v USA a v Evropě
Nová generace Fordu Focus se začne vyrábět na konci roku 2010 v Saarloius (Německo) a v Michiganu (USA), později bude spuštěna výroba v Chongqingu (Čína) a v Petrohradě (Rusko).

Focus sdílí globální platformu C s C-MAXem a Grand C-MAXem, které příjdou na trh ve druhé polovině roku 2010. Na stejném základě má vznikat v roce 2012 10 různých modelů s kapacitou až 2 miliony vozů ročně.

Anketa

Ohodnoťte design nového Fordu Focus jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nový Ford Focus: Premiéra nyní, na trh za rok







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou…

Na Tour de France se ukázal speciální Ford Focus RS. Je jediný na světě! Na Tour de France se ukázal speciální Ford Focus RS. Je jediný na světě!

Automobilka Ford je exkluzivním dodavatelem doprovodných…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…