Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus RS se loučí. Dlouho s námi nepobyl...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
Ford Focus RS Heritage Edition má představovat důstojné rozloučení se současnou generací modelu Focus RS a zároveň připomínat 50. výročí modelu Escort.

Ford se v současnosti připravuje na oficiální premiéru nové generace modelové řady Focus, kterou plánuje na duben letošního roku, i když podoba hatchbacku již unikla prostřednictvím neoficiálních snímků.

Ve stejném měsíci, kdy bude odhalena nová generace, dojde i k další důležité události a to k ukončení výroby modelu Focus RS. Poslední exempláře, zastupující současnou generaci, mají sjet z výrobní linky 6. dubna roku 2018.

Ford se rozhodl s modelem Focus RS před ukončením výroby rozloučit prostřednictvím speciální limitované série Heritage Edition. Ta má zároveň připomínat 50. výročí modelové řady Escort, od níž si vypůjčila oranžový lak karoserie, s nímž kontrastují černá kola, černé kryty vnější zpětných zrcátek i přítlačné křídlo nad zadním oknem.

Standardem pro Focus RS Heritage Edition budou vedle specifického barevného provedení mimo jiné i kůží částečně čalouněná sportovní sedadla Recaro, vyhřívaný volant, střešní okno nebo zadní parkovací senzory.

Pod kapotou se díky společnosti Mountune odehrají změny, jejichž výsledkem bude nejvyšší výkon 276 kW (375 k) namísto 257 kW (350 k) a točivý moment 510 N.m místo 470 N.m. Samozřejmostí pro Focus RS Heritage Edition bude i mechanický přední samosvorný diferenciál Quaife.

Ford plánuje vyrobit pouze padesát exemplářů Heritage Edition a všechny budou mít volant na pravé straně, což znamená, že zájemci mimo Velkou Británii mají smůlu. Cena této speciality pro britský trh je stanovena na 39.895 britských liber (zhruba 1.145.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (16)
17. 2. 2018 00:55
Re: Radši to zabalili
Focus RS vychazi vzdy cca 2 roky pred koncem vyroby daneho modelu. Ani ted tomu neni jinak. Takze ukonceni neni rozhodne kvuli problemum s motorama
Avatar - iudex
16. 2. 2018 16:12
Re: Radši to zabalili
Ty si sa asi včera zobudil. Aj v minulej generácii prišiel RS až po facelifte a vyrábal sa krátko.
Čo sa finančného výsledku neviem, samostatne si to nevedú zrejme ani vo Forde, ale natrafil som na nejaké dáta hovoriace, že v USA v 2016 mal RS podiel 1,5% z Focusov, čo rozhodne nie je málo.
A z hľadiska imidžu si už úplne mimo, pretože RS fantasticky Focusu (a Fordu všeobecne) imidžovo pomohol, stal sa snom petrolheadov a zase sa o Focuse hovorilo v superlatívoch a RS sa pravidelne dával do jednej vety s prémiovou konkurenciou (A45 AMG, RS3), o čom sa konkurencii ani nesnívalo.
16. 2. 2018 08:30
škoda ho
Sbohem pane digitále.
Doufám, že se objeví znovuzrozen v nové genaraci.
16. 2. 2018 08:28
Re: Radši to zabalili
Bohužel jsem u něj postrádal gradaci výkonu a nebo jen zvuku ;-\
Na druhou stranu pěkně práskal do výfuku a i vě městě a to i při běžné jízdě byl někdy jak pouliční klaun >:D
Avatar - wakantanka
15. 2. 2018 21:06
Re: Radši to zabalili
Pripomina mi to nedavny pribeh CTR. To bolo na trhu rok ci dva a prisla nova generacia. Takze povodnu techniku trosku poladili a supli do novej kasne. Nieco na ten sposob predpokladam urobi aj Ford.