Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor 1,6 TDCi (85 kW) pro Ford S-Max, Galaxy a Mondeo

David Bureš
Diskuze (16)
Ford rozšířil nabídku modelů S-Max, Galaxy a Mondeo o dieselový čtyřválec 1,6 TDCi (85 kW). Ten se u těchto modelů stane základní dieselovou variantou.

Turbodiesel 1,6 TDCi Duratorq známe již z menších Fordů, nyní však rozšiřuje nabídku i u větších modelů S-Max, Galaxy a Mondeo. V nich se stane základním dieselovým agregátem.

Motor produkuje 85 kW, v Mondeu a S-Maxu v 4000 min-1, v Galaxy v 3750 min-1. Vrchol točivého momentu je u Galaxy a S-Maxu 300 Nm mezi 1500-2550 min-1, u Mondea je to 290 Nm mezi 1500-2550 min-1.

Hlavní výhoda jednotky však spočívá v její nízké papírové spotřebě. Ve všech třech modelech se stane nejúspornější variantou ze všech nabízených motorů. U S-Maxu a Galaxy je udávaná kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km, u Mondea je to 4,9 l/100 km, ve verzi Econetic dokonce 4,3 l/100 km.

U obou MPV je však turbodiesel standardně doplněn o start-stop systém.

Ford nyní u modelů S-Max a Galaxy nabízí nový motor ve zvýhodněné akci. Ford S-Max stojí s motorem 1,6 TDCi v základní výbavě Trend 699.990,- Kč.

Ve standardní výbavě nechybí ESP, EBA, 7 airbagů, duální automatická klimatizace, rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektrické ovládání sedadla řidiče a systém monitorování tlaku v pneumatikách.

Stejně vybavené Galaxy stojí s nově nabízeným turbodieselem 734.990,- Kč.

Ford Mondeo stojí s 1,6 TDCi v základní verzi Core 638.990,- Kč, kombi je o 30.000,- Kč dražší. Výbava obsahuje ESP, EBA, 7 airbagů, rádio s CD přehrávačem, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Stupeň Trend stojí 650.890,-Kč a výbavu doplňuje o duální klimatizaci, elektricky ovládaná zadní okna, kůži potažený volant a přední mlhovky.

Mondeo ve výbavě Trend a motorem 1,6 TDCi je navíc možné doplnit o paket Econetic za 19.700,- Kč. Jeho součástí je start-stop systém, sportovní odpružení, tempomat a u pětidveřové varianty i zadní spoiler.

Ford S-Max, Galaxy a Mondeo - Nový motor 1,6 TDCi
ModelS-MaxGalaxyMondeo
Motor1,6 TDCi1,6 TDCi1,6 TDCi
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]156015601560
Válce/ventily4/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]85/400085/375085/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1500-2550300/1500-2550270/1500-2250
Max. rychlost [km/h]180178190
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,44,9
Cena Trend [Kč]699.990,-734.990,-650.890,-

David Bureš
Diskuze (16)
12. 4. 2019 16:39
Držáky vstřiku 1.6 TDci (85kw)
Dobrý den, mám dotaz ohledně držáků vstřiků. Za necelý půl rok mi už tento držák praskl podruhé a pokaždé na jiném vstřiku. Sice není tak drahý je to otázka 3 stovek ale odnese to také vymezovací kroužek vstřiku což pro mě znamená vytahnout vstřik vyměnit těsnící podlozku, vymezovací kroužek a zase to cele složit. Neporadil by mi někdo jak tomuto praskání zamezit nebo mu předejít a důvod proč ty držáku praskají?
Avatar - Krispos
8. 2. 2011 23:39
Re: Cena vysoká oproti 1.6 Ecoboost
No předpokládám že Volví 1.6D nebude moc rozdílná a i v těžkém autě jako je C30 jezdí svižně.... a hluk? Jedině když si pustíš rádio na plný koule...
Avatar - iudex
8. 2. 2011 15:01
Re: 1,6ka v MPV
Máš pravdu, neuvedomil som si rozdiel CZ/SK (u nás je 60 kW základom).
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 14:10
Re: 1,6ka v MPV
Potvrzuji. Ten motor je v tom autě skoro neštěstí. Jezdil jsem s tím tři roky. Ted nám dali novou galaxy s TDCI 2,0
Avatar - S8
8. 2. 2011 13:34
Re: Je cas na zalobu EU
Myslím si, že přichází správná doba, kdy se někdo rozumný, uznávaný a dostatečně silný rozhodne podat žalobu na EU a její nesmyslné limity a ještě nesmyslnější metodiku měření. Všechny automobilky staví motory a převodovky tak, aby vyšly co nejlépe v laboratorním nesmyslném testu. V praxi to ale pak vypadá úplně jinak a na dálnici už každé nové auto žere jako kráva. Navíc finanční úřad neuznává do nákladů palivo, které překročí normovanou spotřebu o více než 10%. Všem by prospělo výrazně změnit metodiku měření tak, aby opravdu odpovídala provozním podmínkám a změnit normy tak, aby nesmyslně neprodražovaly auta (kvůli emisím jsou drahá na výrobu díky nutnosti použití nesmyslně vyspělých technologií i tam, kde to nemá logiku), ale i palivo (kvůli biosložkám). Obávám se, ale, že obyvatelstvo EU už se stalo takovým stádem, které ví, že proti molochu nemá cenu bojovat, že se to nikdy nestane... :no: :no: :no: