reklama


Ford Mondeo – první jízdní dojmy

Ford Mondeo – první jízdní dojmy

 
 

První stovky kilometrů potvrzují – tady se bojuje o trůn střední třídy.

Podrobný popis nové generace vozu Ford Mondeo jsme zveřejnili nedávno, čtyři stovky kilometrů ujetých při mezinárodní prezentaci na jihu Evropy odhalilo další zajímavosti – s oběma hodnotícími znaménky.

V běžném prostředí vypadají vozy stejně dobře jako na ženevském autosalonu – přispívají k tomu sice nepochybně příplatkové pneumatiky, ale ve střední třídě s masovou firemní klientelou se cení jen lehce rozevlátý konzervativismus – a do tohoto měřítka se Mondeo vejde.

Tak především – verze sedan je při stejné ceně jako liftback sice papírově téměř stejně prostorná, ve skutečnosti je ale ne-pohodlí sedanu při manipulaci se zavazadly o dost větší. Na designu upoutávají drobnosti – prolomený kryt zavazadelníku sedanu a liftbacku má svůj odraz mimo jiné také v prolisu přístrojové kapličky v interiéru. Jde o drobnost, ale celkem vtipně je tak řidiči naznačováno, jaké auto vlastně řídí.

Dříve účelně tvarovaná záď verze kombi se nyní více „balí“ ve stylu Mazda6 nebo Alfa 159, ostře sledovaná délka a objem zavazadelníku tím nijak neutrpěly. Mondeo Kombi budou mít rádi i v servisech – nízko končící víko zavazadelníku je totiž spojeno s nárazníkem, takže jakékoli kolize neodnese jen nárazník samotný…

Interiér je téměř přesnou kopií S-Maxu, pouze „leteckou“ rukojeť ruční brzdy nahradila klasická páka. Před spolujezdcem je zřetelně více místa, středový panel kazí jen lacině působící obložení z imitace dřeva a na všech dosažitelných místech přibyly větší odkládací prostory. Sedadla jsme ve vlásenkách prověřili skutečně důkladně se dvěma výsledky – skvěle drží a zasloužila by si výše stavitelnou operku hlavy.

Vrcholný dvouapůllitrový zážehový pětiválec s výkonem 162 kW je podle našeho názoru skrytým favoritem mezi zážehovými motorizacemi. V jakémkoli režimu je i oproti konkurenci až nezvykle tichý, sladění se šestistupňovou manuální převodovkou se osvědčilo na dálnici i v kopcích. Vůz je až na nejzazší možnou mez přísně neutrální, do zatáček se mu i přes jistou zavalitost evidentně chce a za všechny naše akcelerační blázniviny v horách odpovídá jen jedenáctilitrovou spotřebou.

Nejprodávanější bude ale určitě dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kW v kombinaci s manuální, respektive 96 kW se šestistupňovým automatem. Po pětiválci je sice motor trochu slyšet, stále je ale zvukově mnohem kultivovanější než VW systémy čerpadlo-tryska. Největším překvapením je i u této motorizace zachovaná neutrální charakteristika podvozku. I přes poměrně značnou hmotnost pohonné jednotky nemá Mondeo potřebu ztěžovat řidiči zatáčení a i v mezních situacích jsme se obešli bez ESP. S pohodovou jízdou přes hory a podstatně méně častém využívání dynamického potenciálu jsme si na palubním počítači spokojeně přečetli údaj o spotřebě 6,4 l/100 km.

Některé posádky si u benzinových pump vyzkoušely standardně (!) montované víko nádrže Easy Fuel, které zabraňuje načerpání nesprávného paliva s pozitivním výsledkem – i skutečně přehnané zacházení systém přestál a benzín nebyl naftou poskvrněn… První dojmy z několikahodinové jízdy se nedají nazývat testem, máme ale už dost argumentů k prvnímu dílčímu hodnocení – Mondeo se směle může postavit špičce v Evropě prodávané střední třídy a tenhle souboj má velkou šanci vyhrát. Nadějnou kombinaci rozporuplného, ale dostatečně nového designu, vnitřního prostoru, vyzrálých a tichých motorů tak může zhatit v podstatě jen pohled do základního, případně příplatkového ceníku.

Klasický redakční test Fordu Mondeo na českých silnicích zveřejníme 28. května.

Ford Mondeo na českém trhu
Motor1.6 Duratec 5M2.0 Duratec 5M2.5 Duratec 6M1.8 Duratorq 6M2.0 Duratorq 6M2.0 Duratorq 6A
Zdvihový objem [cm3]159619992495175319971997
Válce/ventily4/44/45/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/6300107/6000162/500092/3850103/400096/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4100185/4500320/1500280/1800320/1750-2240320/1750-2250
Max. rychlost [km/h]190210240200210195
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,79,97,510,59,511,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,27,99,35,85,97,1
5D Core599.990,-§§§§§
5D nebo 4D Trend§§§741.990,-§§
5D nebo 4D Ghia§756.990,-§§850.990,-886.990,-
5D nebo 4D Ghia X§§948.990,-§922.990,-§
5D Titanium§756.990,-§§850.990,-§
5D Titanium X§§948.990,-§922.990,-§
Kombi Trend§§§776.990,-§§
Kombi Ghia§791.990,-§§885.990,-921.990,-
Kombi Ghia X§§983.990,-§957.990,-§
Kombi Titanium§791.990,-§§885.990,-§
Kombi Titanium X§§983.990,-§957.990,-§

Anketa

Czego brakuje w Fordzie Mondeo?
Spolupracujeme s TipCars.com
Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo – první jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky Ojetý Ford Mondeo III (Mk4/CA2 2007-2014): Etalon manažerského vozu s otazníky

Ford Mondeo je spolu s Passatem a Insignií jednoznačně…

Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid Ojetý Ford Mondeo 1.8 TDCi: Bez filtru je klid

Poslední generace Fordu Mondeo je mezi českými řidiči…

 



 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu, prezident prý porušuje ústavu

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu,…

Skupina amerických právníků a vědců se chystá podat žalobu na Donalda Trumpa. Podle jejich názoru totiž nový…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama