Střední třídu v blízké době čeká souboj dvou atraktivních modelů – nových generací Fordu Mondeo a Mazdy 6. Jak na nás zapůsobil první z nich?

Ford do Paříže přivezl novou generaci Mondea a pochlubil se třemi karosářskými variantami tohoto auta. Je tvář podobná vozům značky Aston Martin spíše parodií na britské elegány, nebo to novému Mondeu tak říkajíc „sekne?“

Maska chladiče nového Mondea sice na první pohled opravdu evokuje vozy Aston Martin, při tom druhém však už člověk myslí na Focus nebo faceliftovanou Fiestu. Menším Fordům má tak Mondeo přeci jen mnohem blíže než Vanquishi nebo DB9. Mondeo tedy není parodie, ale zůstává své.

Zatímco příď je svébytná, záď svými tvary navazuje na předchozí generaci Mondea. Kombi pak v mnohém připomíná menší Focus kombi.

Při usednutí dovnitř člověka obejmou velice měkké, avšak pohodlné sedačky s výrazným bočním vedením. Centrální panel je jak z Opelu Ampera, a to díky dotykovému ovládání. Jeho zpracování ale působí hodně lacině. A-sloupky jsou masivní, což zvětšuje mrtvé úhly. Schránka před spolujezdcem je dvoupatrová, zevnitř jejího víka se může obejvit praktická síťka.

Na výstavišti v Paříži jsme se dočkali předkola blížícího se zajímavého souboje ve střední třídě. Jen kousek od Fordu má svůj stánek Mazda, která zde prezentuje třetí generaci modelu 6. Mondeo a šestka jsou přímí konkurenti – oba modely střední třídy sází na atraktivní sportovní vzhled.

Tvary jsou individuální záležitost, a tak záleží na tom, zda člověk preferuje „kinetický design“ Fordu, nebo spíše japonské Kodo Mazdy. Japonský model však boduje vnitřním prostorem, zatímco nad sedákem zadních sedaček je v Mazdě 6 kombi 93 centimetrů, u Mondea kombi jen 85,5 centimetrů.

Ford nám na svém stánku dovolil nahlédnout pouze do zavazadelníku liftbacku, kufr kombíku zůstal zavřený s vysvětlením, že se jedná ještě o prototyp. Zavazadlový prostor v Mondeu liftback je tedy 109 cm dlouhý, 97 cm široký (v podbězích) a 55,5 cm vysoký (pod plato).

Základem Mondea je nová globální platforma CD, která se může pochlubit zcela novou zadní nápravou s integrálními táhly. Ford u tohoto řešení slibuje snížení vnímaného hluku a celkové zlepšení jízdního komfortu.

Přečtěte si také první živé dojmy z Mazdy 6

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo: První živé dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Ford Mondeo ST-Line představen v Goodwoodu Ford Mondeo ST-Line představen v Goodwoodu

Po modelech Fiesta ST-Line a Focus ST-Line dostalo…

Ford Nightonomy: Autonomní jízda v noci není problém (+video) Ford Nightonomy: Autonomní jízda v noci není problém (+video)

Ford v rámci vývoje automobilů s autonomním řízením…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…