Ford Mondeo: První živé dojmy
Ford do Paříže přivezl novou generaci Mondea a pochlubil se třemi karosářskými variantami tohoto auta. Je tvář podobná vozům značky Aston Martin spíše parodií na britské elegány, nebo to novému Mondeu tak říkajíc „sekne?“
Maska chladiče nového Mondea sice na první pohled opravdu evokuje vozy Aston Martin, při tom druhém však už člověk myslí na Focus nebo faceliftovanou Fiestu. Menším Fordům má tak Mondeo přeci jen mnohem blíže než Vanquishi nebo DB9. Mondeo tedy není parodie, ale zůstává své.
Zatímco příď je svébytná, záď svými tvary navazuje na předchozí generaci Mondea. Kombi pak v mnohém připomíná menší Focus kombi.
Při usednutí dovnitř člověka obejmou velice měkké, avšak pohodlné sedačky s výrazným bočním vedením. Centrální panel je jak z Opelu Ampera, a to díky dotykovému ovládání. Jeho zpracování ale působí hodně lacině. A-sloupky jsou masivní, což zvětšuje mrtvé úhly. Schránka před spolujezdcem je dvoupatrová, zevnitř jejího víka se může obejvit praktická síťka.
Na výstavišti v Paříži jsme se dočkali předkola blížícího se zajímavého souboje ve střední třídě. Jen kousek od Fordu má svůj stánek Mazda, která zde prezentuje třetí generaci modelu 6. Mondeo a šestka jsou přímí konkurenti – oba modely střední třídy sází na atraktivní sportovní vzhled.
Tvary jsou individuální záležitost, a tak záleží na tom, zda člověk preferuje „kinetický design“ Fordu, nebo spíše japonské Kodo Mazdy. Japonský model však boduje vnitřním prostorem, zatímco nad sedákem zadních sedaček je v Mazdě 6 kombi 93 centimetrů, u Mondea kombi jen 85,5 centimetrů.
Ford nám na svém stánku dovolil nahlédnout pouze do zavazadelníku liftbacku, kufr kombíku zůstal zavřený s vysvětlením, že se jedná ještě o prototyp. Zavazadlový prostor v Mondeu liftback je tedy 109 cm dlouhý, 97 cm široký (v podbězích) a 55,5 cm vysoký (pod plato).
Základem Mondea je nová globální platforma CD, která se může pochlubit zcela novou zadní nápravou s integrálními táhly. Ford u tohoto řešení slibuje snížení vnímaného hluku a celkové zlepšení jízdního komfortu.