Ford Mustang v Evropě přišel o jméno, aby ustoupil náklaďáku
Kultovní muscle car se musel na začátku své životní cesty v roce 1964 v Německu vzdát svého jména, aby bylo možné ho zde prodávat. Situace se táhla 15 let, po kterou nesl označení T5. Vozy byly původně k dispozici ve vybraných německých dealerstvích, mnoho jich ale také dovezli američtí vojáci, kteří v Německu působili. Někteří si vozy po ukončení své branné povinnosti odvezli zpět za oceán, jiní je v Německu výhodně zpeněžili. Díky tomu se dostaly tyto neobvyklé verze také do rukou méně majetných evropských řidičů.
Důvod přejmenován byl poměrně jednoduchý - v Evropě se totiž už dlouhá léta vyráběl nákladní vůz Krupp Mustang a bylo nepřípustné, aby se na stejném trhu vyskytovaly dva modely téhož jména, leč zcela jiného zaměření. Nový název T5 přitom nebyl vybrán jen tak pro nic za nic. Takhle se totiž Ford Mustang jmenoval během své vývojové fáze.
Z evropských Mustangů byly odstraněny všechny nápisy, které připomínaly příslušnost s neúnavným ořem. Něco ale přece jen zůstalo – velkého chromovaného koně v masce chladiče se vůz nevzdal. Vozy také dostaly jiná světla a lepší tlumiče ze Shelby GT350, které se snáz vyrovnávaly s nástrahami tehdejších silnic. V těchto dobách navíc musel Mustang (pardon, Ford T5) na německých silnicích působit jako zjevení. Jedná se totiž o stejné historické období, kdy se psaly dějiny všech Wartburgů a Trabantů, které v Česku potkáváme ještě dnes.