Ford Mustang s novým šestiválcem: 3,7 V6 Ti-VCT aneb downsizing po americku
Základní šestiválec faceliftovaný Mustang 2010 převzal od předchozí verze. Jedná se o agregát o objemu 4,0 litru s rozvodem SOHC z řady Cologne. Jeho konstrukce má kořeny až v 60tých letech (původně s rozvodem OHV) a motor dodávaný do Mustangu pochází z roku 1997. Kromě něj se dodává i do amerického Fordu Explorer a Ranger.
Nová pohonná jednotka se bude vyrábět v Clevelandu (Ohio) a přináší hned několik novinek. Na hliníkovém bloku se nachází hlavy s rozvodem DOHC, 3,7 V6 tedy bude mít čtyři vačkové hřídele místo dvou u staršího agregátu. K tomu dostane variabilní časování sacích i výfukových ventilů Ti-VCT, které zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách o 5 % a maximum výkonu o 7 % při nižší spotřebě paliva a lepším složení emisí.
Chystaný šestiválec ale přinese mnohem výraznější zlepšení parametrů. Při objemu nižším o 7,5 % má o 45 % vyšší výkon – místo současných 157 kW nabídne 227 kW, tedy výkon, kterého dosahovaly ještě nedávno osmiválcové Mustangy. Také točivý moment odpovídajícím způsobem naroste, a to z 325 na 380 Nm. Motor točí až 7000 min-1, otáčky, při kterých je dosahováno maxima výkonu, resp. točivého momentu ale zveřejněny nebyly. Spotřeba paliva je nižší o 25 %.
Kromě nového motoru dostane Mustang V6 také novou šestistupňovou automatickou převodovku 6R60 a kratší stálý převod (3,31:1) pro lepší akceleraci. Pro zájemce je v nabídce samozřejmě i manuální převodovka. Dále šestiválcový Mustang dostane nové nastavení pružin a tlumičů, tužší uložení stabilizátorů a větší brzdové kotouče.
Mustang 3,7 V6 modelového roku 2011 bude mít premiéru tento týden na autosalonu v Los Angeles, prodávat se v USA začne příští rok v létě.