Ford Mustang: Šestý divoký hřebec v Evropě od 24. května
Americké předobjednávky budou spuštěny 13. května, pro nás důležitější evropské o jedenáct dní později. Fanoušci kulatého nesmyslu určitě vědí, že ten den se odehraje finále Ligy mistrů UEFA, kde se sešly dva španělské kluby a navíc z jednoho města: madridský Real se utká s Atléticem. Střetnou se na neutrální půdě, v portugalském Lisabonu. Tak velí pravidla. Ale nás nezajímá kopaná, nýbrž ikonický divoký kůň z Flat Rocku. Ford je už od roku 1992 hlavním sponzorem šampionátu, alespoň prozatím. Zakrátko jej po dlouhých 22 letech vystřídá Nissan.
Modrý ovál zatím na starém kontinentu nabídne jen pětistovku aut. Půjde konkrétně o kupé v závodní červené (Race Red) a stříbrné kabriolety, tomuto odstínu automobilka říká Magnetic Silver a byl k vidění i na firemních fotkách. Pravověrní milovníci americké klasiky nebudou zklamáni. V útrobách se totiž nenachází jen „oturbený čtyřhrnek“ EcoBoost 2,3 l s přímým vstřikem, prý určitě 227 kW a nakonec oficiálně udávanými 407 N.m. Původně jich mělo být o sedm více. Druhou volbou je totiž pětilitrový „kojot“ V8, který nabízí nejméně 314 kW a 529 N.m. Standardem pro USA zůstává šestiválec 3,7 l s 224 kW a 366 N.m, Ford si jej zřejmě nechá pouze pro zámoří.
Proč zrovna předobjednávky? Šestý Mustang se totiž ještě nevyrábí, produkce v Michiganu začne až 11. srpna. Zatím tam do 20. června ještě stavějí odcházející pátou generaci. Auta z limitované série dostanou do výbavy čalounění černou kůži, chromované ozdoby do interiéru, sedačky s větráním i vyhříváním, navigaci spojenou se systémem Sync 2, parkovacího pomocníka a litá devatenáctipalcová kola. Chybět nemůže ani patřičný certifikát. Zájemci se mohou registrovat na webových stránkách automobilky, ovšem až zmíněného 24. května a pouze během finálového zápasu. Ford si k premiéře přichystal kraťounké propagační video. Skutečný prodej Mustangu po celé Evropě se ale chystá až na příští rok.
Ač se lze na internetových motoristických serverech dočíst, že jej bude nabízet poprvé oficiálně, není to tak úplně pravda. Byla zde totiž ke koupi už první generace, například v Británii a v Německu. Západní část našich sousedů, tehdy za železnou oponou, ovšem doplatila na to, že jméno divokého koně měl registrované výrobce náklaďáků Krupp. Auta se zde tedy prodávala pod označením T-5.