Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang: Šestý divoký hřebec v Evropě od 24. května

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Ford Mustang oslavil 17. dubna kulaté padesátiny a modrý ovál nám jej sliboval i v Evropě. Dočkáme se už za čtrnáct dní.

Americké předobjednávky budou spuštěny 13. května, pro nás důležitější evropské o jedenáct dní později. Fanoušci kulatého nesmyslu určitě vědí, že ten den se odehraje finále Ligy mistrů UEFA, kde se sešly dva španělské kluby a navíc z jednoho města: madridský Real se utká s Atléticem. Střetnou se na neutrální půdě, v portugalském Lisabonu. Tak velí pravidla. Ale nás nezajímá kopaná, nýbrž ikonický divoký kůň z Flat Rocku. Ford je už od roku 1992 hlavním sponzorem šampionátu, alespoň prozatím. Zakrátko jej po dlouhých 22 letech vystřídá Nissan.

Modrý ovál zatím na starém kontinentu nabídne jen pětistovku aut. Půjde konkrétně o kupé v závodní červené (Race Red) a stříbrné kabriolety, tomuto odstínu automobilka říká Magnetic Silver a byl k vidění i na firemních fotkách. Pravověrní milovníci americké klasiky nebudou zklamáni. V útrobách se totiž nenachází jen „oturbený čtyřhrnek“ EcoBoost 2,3 l s přímým vstřikem, prý určitě 227 kW a nakonec oficiálně udávanými 407 N.m. Původně jich mělo být o sedm více. Druhou volbou je totiž pětilitrový „kojot“ V8, který nabízí nejméně 314 kW a 529 N.m. Standardem pro USA zůstává šestiválec 3,7 l s 224 kW a 366 N.m, Ford si jej zřejmě nechá pouze pro zámoří.

Proč zrovna předobjednávky? Šestý Mustang se totiž ještě nevyrábí, produkce v Michiganu začne až 11. srpna. Zatím tam do 20. června ještě stavějí odcházející pátou generaci. Auta z limitované série dostanou do výbavy čalounění černou kůži, chromované ozdoby do interiéru, sedačky s větráním i vyhříváním, navigaci spojenou se systémem Sync 2, parkovacího pomocníka a litá devatenáctipalcová kola. Chybět nemůže ani patřičný certifikát. Zájemci se mohou registrovat na webových stránkách automobilky, ovšem až zmíněného 24. května a pouze během finálového zápasu. Ford si k premiéře přichystal kraťounké propagační video. Skutečný prodej Mustangu po celé Evropě se ale chystá až na příští rok.

Ač se lze na internetových motoristických serverech dočíst, že jej bude nabízet poprvé oficiálně, není to tak úplně pravda. Byla zde totiž ke koupi už první generace, například v Británii a v Německu. Západní část našich sousedů, tehdy za železnou oponou, ovšem doplatila na to, že jméno divokého koně měl registrované výrobce náklaďáků Krupp. Auta se zde tedy prodávala pod označením T-5.

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
13. 5. 2014 22:39
Re: Zklamání
No benzinove motory su jednoducho ine ako dieselove a aj V6, V8 ti pri otackach do 2000 velmi tahat nebude, tieto motory realne ozivaju az nad 4000 otacok.
Ja som prechadzal z 2.0 CRD 103 kW auto 1500kg na 3.6 V6 205 kW 2000kg a som bol prekvapeny, ze to auto nevie udrzat 120km/h rychlost na 6 prevodovom stupni v miernych kopcekoch.
Treba sa s tym zmierit, tie motory maju ine kvality, hodvabny zvuk, vykon v pripade potreby, neskutocna kulturnost chodu.
13. 5. 2014 21:00
Re: Zklamání
No neviem, mal som V8, 5,7 litra v skoro 2 a pol tonovom SUV. Točivé to bolo v pohode, o dýchavičnosti nemohlo byť ani reči a stovku to v pohode dalo pod 7 sekúnd. A to bola iba klasická mercedesovska 5 stupňová prevodovka.Nehovoriac o pružnom zrýchlení kde zo 100 na 160 to vystrelilo ako raketa. Nový 8 st. automat s týmto motorom je jednoducho paráda. Ameriky nemali problém s motormi ale s prevodovkami, ktoré vo väčšine prípadov pomerne úspešne zabíjali potenciál motora. Sám som pred mesiacom podstúpil vcelku brutálny downsizeing a presedlal som na V6 s 3,6 litrami a 8 st. prevodovkou a potenciál motora sa prejavil vcelku príjemne. Niesom žiadny športovec a tak pri SUV s hmotnosťou skoro 2,5 tony mi zrýchlenie na sto za necelých 8 sekúnd príde tak akurát.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2014 09:24
Re: Zklamání
Víceprvek už měl Mustang dávno, ale pouze verze SVT Cobra nebo Shelby >:D
12. 5. 2014 19:49
Re: Mustang
Ja nim chodim do prace teraz. 2014 V6 manual... Predvcerom 150km spotreba 7,5l/100km.
Avatar - EauRouge
12. 5. 2014 18:36
Re: Zklamání
Tak tak, hodně zmodernizoval. Evropské specifikace snad mají dostat tužší podvozek a ostřejší brzdy. Vzadu bude konečně víceprvek a celkově bude auto mnohem víc "evropské". Dokonce tak evropské, že z toho na amerických forech mají celkem vítr. Někde jsem četl titulek ve smyslu "Zabije Evropa Mustanga?".

Jinak takové jsou všechny ty velké atmosféry, které jim tak závidíme. Netočivý, dýchavičný a pomalý. V autě střední třídy je to ještě dobrý, ale v nějakém vetším SUV, je to děs. V dálničních rychlostech to vůbec nejede a auto se pere samo se sebou už v nějakých 130km/h. Tam není braná 3,6l s 300koníky jako sporťák, ale jako běžný motor do (pro nás) většího auta. Nový mustang,