Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford nechce soupeřit s Teslou, bude vyrábět dostupné elektromobily

Jan Mička
Diskuze (23)
Ford Focus Electric nemá z funkčního hlediska výrazné vady, moc velký zájem o něj ale nebyl. Nová generace přijde už brzy, Teslu si však na mušku nevezme.

Řada lidí je toho názoru, že čím větší bude mít elektromobil dojezd, tím větší zájem o něj bude. Myšlenka je to zajímavá a snad bychom se k ní i přiklonili, pravdou ale zůstává, že spolu tyto dva aspekty až tak nesouvisí. V současné době totiž elektromobily stále doplácejí na méně rozsáhlou infrastrukturu dobíjecích stanic a především pořizovací náklady, které jsou ve srovnání s rozměrově podobnými vozy s konvenčními pohony prokazatelně vyšší.

Zcela oprávněně bereme v oblasti elektromobility za vzor automobily Tesla, jenže ty jsou kvůli vysoké základní ceně, nikterak regulované ze strany vlády jako například v Holandsku, pro české občany stále méně dostupné. Na našem trhu chybí skutečně dostupný elektromobil, který by dokázal pokrýt denní porci kilometrů, rychle se nabíjel, a nebyl nijak složitý z hlediska ovládání. Máme sice Nissan Leaf nebo BMW i3, ty jsou ale pořád poměrně drahé. Řešení? Elektrický mainstream. Například v podobě nového Fordu Electric.

Vůz jsem vyzkoušel už v roce 2013 na polygonu Fordu v Belgii a neměl k němu výraznější připomínky, přesto se ale u zákazníků moc nechytil. Asi je odradil dojezd okolo 120 kilometrů daný lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 23 kWh, ten se ale u tohoto konkrétního modelu v budoucnu příliš zvedat nebude. Podle Kevina Laydena, šéfa Fordu pro elektrifikaci, je klíčem k úspěchu nízká cena, a všechna opatření, která by pozvedla dojezd ekologicky šetrných vozidel s modrým oválem na úroveň Modelu 3 od Tesly nebo Chevroletu Bolt jsou hodně nákladná.

Nový Ford Focus Electric, který by se měl objevit v řádech měsíců, proto umožní dojezd na jedno nabití „pouze“ okolo 160 kilometrů, zároveň jej ale bude možné rychleji nabíjet. Osmdesátiprocentní kapacity by měly baterie dosáhnout za půl hodiny, tedy během jediné obědové pauzy. Řidič bude mít navíc k dispozici systém Brake Coach, který jej bude učit správně brzdit a rekuperací tím vracet energii do baterií. Pokud Ford nastaví příznivou cenovou politiku, má dost šancí na úspěch.

Jan Mička
Diskuze (23)
20. 4. 2016 13:38
Re: ford
lenze legislativa teraz tlaci vsetkych robit auta na baterky a presuvat emisie mimo obyvatelstva do priemyselnych oblasti a tam mozu vsetci zdochnut pri vyrobe. Ak si zobereme, ze vacsinu ceny PHM tvoria uzernicke dane kto by si to kupoval ak by benzin a nafta stali polovicu? Naozaj len nejaki hipisaci co veria tym eko blabolom. Tak ich nechajme nech financuju vyvoj a zucastnuju sa tohto experimentu za svoje. V podstate tym nikomu neublizuju.
Avatar - CHerokee
19. 4. 2016 16:07
ford
Ford by lépe udělal, kdyby zůstal u toho co umí - dělat více řidičská auta než klasický mainstream. A tedy hlavně benzínová.
19. 4. 2016 15:54
Re: ...
Ano, určitě si lidé raději postaví barák, než by kupovali TESLU (to je naprosto v pořádku).
Nedávno jsem četl někde nějaký článek, že německá pošta si začne vyrábět sama elektromobily s dojezdem 80 km a že je jedno vozidlo vyjde zhruba na méně než 200k v přepočtu na naše koruny... samozřejmě chápu, že je to asi něco jiného - městský poštovní vůz... ale je to ukázka toho, že základ elektromobilu lze postavit na relativně levném základě, což je dobrá zpráva. Pokud by se Ford (i jiní) vešel do 300k Kč, určitě by se nastartoval boom nabíjecích stanic. S tím nelze nesouhlasit
19. 4. 2016 15:46
Re: ...
Podlé mého je zásadním problémem zatím pořizovací cena, což jak se zdá Ford chápe. Také bych se přiklonil spíše k částce okolo 300 tisíc Kč jako průchozí pro strmější nástup používání elektromobilů ...
19. 4. 2016 15:01
Re: Eskamotér a iluzionista Sergio v tom má však jasno!!! ..
nejen to... v mém (služebním) případě třikrát servis - aktualizace software - opakované problémy se vstřikováním močoviny. Nepříjemné. Třikrát jsem nenastartoval. Po třetí návštěvě servisu zatím všechno ok, ale tedy musím říct, že v servise byli tajemní jako hrad v Karpatech...