Ford opustí Japonsko a Indonésii
Vedení Ford Motor Company údajně nevidí potenciál výdělku na japonském a indonéském trhu. Podle informací agentury Reuters informoval zdejší zaměstnance automobilek Ford a Lincoln o tomto kroku prezident asijsko-tichomořské divize Fordu Dave Schoch prostřednictvím e-mailu.
Ford Motor Company tedy zastaví prodej i dovoz vozů značek Ford a Lincoln do Japonska i Indonésie. Vývoj, který probíhá v Japonsku, se má přesunout jinam.
Prozatím vedení koncernu informovalo pouze zaměstnance svých firem a následně hodlá s tímto krokem seznámit i své zákazníky, resp. majitele vozů Ford a Lincoln, jimž údajně poskytne oficiální informace o dalším zajištění servisu a dodávkách náhradních dílů.
Agentura Reuters připomíná, že Ford vstoupil na japonský trh v roce 1974 a v současnosti zde zaměstnává 292 pracovníků a má zde 52 obchodních zastoupení. V loňském roce prodal v Japonsku kolem 5000 vozů, což má představovat podíl jeden a půl procenta na zdejším trhu.
Ford japonským zákazníkům nabízí celkem šest modelů od Fiesty přes Focus a Mustang až po EcoSport, Kugu a Explorer. Luxusnější Lincoln sem pak dováží dva ze svých modelů, jimiž jsou MKX a Navigator.
V Indonésii působí Ford od roku 2002 a má zde 35 zaměstnanců, zatímco jeho vozy jsou prodávány prostřednictvím 44 smluvně zavázaných prodejních míst. V loňském roce zde bylo prodáno okolo 6000 nových vozů značky Ford, což v zemi se zpomaleným hospodářským růstem představuje podíl šest desetin procenta na trhu s osobními automobily.
Paleta modelů nabízených značkou Ford v Indonésii v současnosti zahrnuje Fiestu, Focus, EcoSport, Everest a Ranger.
V případě Japonska je údajně do jisté míry na vině klesající poptávka po automobilech, za níž stojí nezájem mladších lidí ve velkých městech o vlastnictví osobního vozu. V Indonésii pak má být pro Ford největší překážkou chybějící vlastní výroba.