Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford opustí Japonsko a Indonésii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Ford v letošním roce hodlá s ohledem na neuspokojivé výsledky prodejů ukončit svou činnost v Japonsku a Indonésii.

Vedení Ford Motor Company údajně nevidí potenciál výdělku na japonském a indonéském trhu. Podle informací agentury Reuters informoval zdejší zaměstnance automobilek Ford a Lincoln o tomto kroku prezident asijsko-tichomořské divize Fordu Dave Schoch prostřednictvím e-mailu.

Ford Motor Company tedy zastaví prodej i dovoz vozů značek Ford a Lincoln do Japonska i Indonésie. Vývoj, který probíhá v Japonsku, se má přesunout jinam.

Prozatím vedení koncernu informovalo pouze zaměstnance svých firem a následně hodlá s tímto krokem seznámit i své zákazníky, resp. majitele vozů Ford a Lincoln, jimž údajně poskytne oficiální informace o dalším zajištění servisu a dodávkách náhradních dílů.

Agentura Reuters připomíná, že Ford vstoupil na japonský trh v roce 1974 a v současnosti zde zaměstnává 292 pracovníků a má zde 52 obchodních zastoupení. V loňském roce prodal v Japonsku kolem 5000 vozů, což má představovat podíl jeden a půl procenta na zdejším trhu.

Ford japonským zákazníkům nabízí celkem šest modelů od Fiesty přes Focus a Mustang až po EcoSport, Kugu a Explorer. Luxusnější Lincoln sem pak dováží dva ze svých modelů, jimiž jsou MKX a Navigator.

V Indonésii působí Ford od roku 2002 a má zde 35 zaměstnanců, zatímco jeho vozy jsou prodávány prostřednictvím 44 smluvně zavázaných prodejních míst. V loňském roce zde bylo prodáno okolo 6000 nových vozů značky Ford, což v zemi se zpomaleným hospodářským růstem představuje podíl šest desetin procenta na trhu s osobními automobily.

Paleta modelů nabízených značkou Ford v Indonésii v současnosti zahrnuje Fiestu, Focus, EcoSport, Everest a Ranger.

V případě Japonska je údajně do jisté míry na vině klesající poptávka po automobilech, za níž stojí nezájem mladších lidí ve velkých městech o vlastnictví osobního vozu. V Indonésii pak má být pro Ford největší překážkou chybějící vlastní výroba.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
26. 1. 2016 17:36
Re: skoda
Naopak Ford moc levná auta neumí, neříkám, že auta typu Fiesta nebo Focus jsou špatná, ba naopak, ale spíše Fordu chybí nějaká levná auta pro rozvojové země. To platí i o Lincolnu, potřebují plnohodnotnou luxusní značku. A to že mají v Japonsku 1,5% s třemi auty mi nepřipadá špatné, chtělo by tam prodávat i Focus a jiné.
26. 1. 2016 16:49
Kde udelali soudruzi chybu?
Takze v Indonezii sa preda tri krat tolko aut ako v Japonsku podla vas hej? Tusim si tu niekto nerozumie s nulami alebo desatinnymi ciarkami :-)
Avatar - speedfred
26. 1. 2016 11:49
Re: Ford opustí Japonsko a Indonésii...
To je komentár aj s analýzou snáď dlhší jak članok. (nečítal som ani jedno >:-[] )
26. 1. 2016 10:28
Ford opustí Japonsko a Indonésii...
... fuj to jsem se zlekl ze se dneska nedozvim neco uzitecneho.. :-!
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2016 10:11
skoda
je pravda ze japonsky trh je pre ford uz dlhsie "nedostupny" ale vzhladom na jeho istu "izolaciu" od inych trhov ma to az tak neprekvapuje .. v japonsku to je poslabsie s mnohymi zvucnymi menami takze nie je to az taka "trága"...

co ma ale viac prekvapuje je odchod z indonezie... dnes jeden z najperspektivnejsich trhov do buducna... jedna z najludnatejsich krajin sveta ( poctom obyv - asi ako stvrtina europy ) .... kde sa bezne mainstremaove znacky mozu uchytit vzhladom na to ze tento trh nema take vlastne zvucne a svetove automobilove mena ..... je urcite lahsie presadit sa na trhu kde nedominuju vlastne domace znacky ako "dobyvat" povedzme spominany japonsky trh kde panuju vsetko domace automobilky svetoveho mena ... ale ako sa ukazuje aj v indonezii panuje nadvlada japonskych znaciek ( toyota, honda, mitsubishi, daihatsu, suzuki ) ...... ford mi ale do indonezie pasuje ... je to svetova automobilka ktora vyraba auta vhodne pre akykolvek trh ... ma zopar SUVeciek aj malych lacnejsich aut... tak neviem.... tento trh vsak casom fordu moze chybat ... ale snad sa tam za par rokov vrati ... indonezia ma totiz automobilovu buducnost stale este len pred sebou ... takze ten odchod z indonezie je podla mna len kratkodoby