Ford v rámci jízdních testů životnosti svých vozidel využívá robotů. Ti s nimi jezdí po zkušební dráze.
Inženýři Fordu ve spolupráci s Autonomous Solutions Inc. z Utahu vyvinuli první průmyslový robotický testovací jízdní program, který je nyní využíván v areálu společnosti v Michiganu. Roboti pro řízení automobilu jsou využívání při testech odolnosti na nekvalitním povrchu nebo například při najíždění na obrubníky vyšší rychlostí.
Ford uvádí, že robotické řízení vozidel je ideálním řešením pro jízdní testy odolnosti, které by mohly příliš zatěžovat lidské řidiče a působit jim zdravotní potíže. Zároveň má tento systém automobilce pomoci vyrábět odolnější vozidla.
Roboty pro jízdní testy Ford v rozsáhlém měřítku využívá při zkouškách svých nových užitkových modelů a jejich schopnosti demonstruje na nové generaci Transitu, jejíž uvedení na trh je naplánováno na rok 2014. V nabídce své značky se tato novinka postaví nad modelové řady Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier.
Robotický řídící modul instalovaný v testovacích vozidle ovládá volant, akceleraci a brzdění. Vozidlo je sledováno po celou dobu jízdních testů z centrálního dispečinku prostřednictvím GPS a inženýři jej mohou kdykoliv zastavit nebo upravit směr a rychlost jeho jízdy. Na palubě vozidla jsou navíc senzory, které je zastaví v případě, že se do cesty dostane například jiné vozidlo nebo chodec.
Cílem tohoto vývoje robotnického řízení vozidel u Fordu není plně autonomní vůz pro běžný provoz, ale pouze řešení umožňující intenzivnější testování nových modelu v extrémních situacích nepříjemných nebo dokonce i nebezpečných pro lidskou posádku.
Životnost Fordu Transit: Deset let jsme zkrátili na půl roku