Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford v rámci jízdních testů životnosti svých vozidel využívá robotů. Ti s nimi jezdí po zkušební dráze.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Ford v rámci jízdních testů životnosti svých vozidel využívá robotů. Ti s nimi jezdí po zkušební dráze.

Inženýři Fordu ve spolupráci s Autonomous Solutions Inc. z Utahu vyvinuli první průmyslový robotický testovací jízdní program, který je nyní využíván v areálu společnosti v Michiganu. Roboti pro řízení automobilu jsou využívání při testech odolnosti na nekvalitním povrchu nebo například při najíždění na obrubníky vyšší rychlostí.

Ford uvádí, že robotické řízení vozidel je ideálním řešením pro jízdní testy odolnosti, které by mohly příliš zatěžovat lidské řidiče a působit jim zdravotní potíže. Zároveň má tento systém automobilce pomoci vyrábět odolnější vozidla.

Roboty pro jízdní testy Ford v rozsáhlém měřítku využívá při zkouškách svých nových užitkových modelů a jejich schopnosti demonstruje na nové generaci Transitu, jejíž uvedení na trh je naplánováno na rok 2014. V nabídce své značky se tato novinka postaví nad modelové řady Transit Custom, Transit Connect a Transit Courier.

Robotický řídící modul instalovaný v testovacích vozidle ovládá volant, akceleraci a brzdění. Vozidlo je sledováno po celou dobu jízdních testů z centrálního dispečinku prostřednictvím GPS a inženýři jej mohou kdykoliv zastavit nebo upravit směr a rychlost jeho jízdy. Na palubě vozidla jsou navíc senzory, které je zastaví v případě, že se do cesty dostane například jiné vozidlo nebo chodec.

Cílem tohoto vývoje robotnického řízení vozidel u Fordu není plně autonomní vůz pro běžný provoz, ale pouze řešení umožňující intenzivnější testování nových modelu v extrémních situacích nepříjemných nebo dokonce i nebezpečných pro lidskou posádku.

Životnost Fordu Transit: Deset let jsme zkrátili na půl roku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - eXp10it
17. 6. 2013 19:57
Re: Jak staré pořekadlo praví
Nn atmo benzín opel astra a atmo benzín RAV4 ;-)
17. 6. 2013 18:30
Re: Jak staré pořekadlo praví
Předpokládám, že jsi vlastníkem naftové vochcávky, která táhne ,,vocpodu". Že se nepletu?
17. 6. 2013 14:45
Re: Lidský faktor
Ja si zas myslim, ze tam rozdil moc velkej nebude, oni u forda nedelaji sami blbci. Zalezi taky na tom, co testujou.
Vypada to jak udelany z Merkura :-)
Avatar - eXp10it
17. 6. 2013 13:05
Jak staré pořekadlo praví
Fordem tam a vlakem zpátky!
Avatar - VWrofl
17. 6. 2013 12:42
Lidský faktor
Robot bude ovládat vůz asi přesně a ideálně a tím se od člověka liší. Opotřebení je i o rozmanitém chování k vozu, které robot asi nebude umět napodobit.