Ford Taurus 2013: Americký býk se čtyřválcem 2,0 EcoBoost
Američané si s modelovými roky nedělají příliš hlavu a nový Taurus tak nese doplňkové číslo 2013. Inspirací pro design bylo nové Audi A6, čímž se netají ani Derrick Kuzak, viceprezident globálního produktového vývoje amerického Fordu. Ostatně A6 si bere Taurus na mušku jako hlavního konkurenta.
Nejmarkantnější rozdíly vnějšího designu oproti předchozímu provedení jsou vidět zepředu. Nová maska je lichoběžníková a vozu dává agresivní výraz. Na rozdíl od Audi není tak mohutná a někomu může vzdáleně připomínat také Mitsubishi Lancer (ten však není pro Taurus konkurentem). Zezadu se změnilo kromě nárazníku pramálo - jen grafika koncových světel, které dostaly diody. Všechny modely mají standardně dvojitou koncovku výfuku a dvacetipalcová kola, u modrého oválu nezapomněli ani na tradiční sportovní verzi SHO.
Inovace se odehrály také pod kapotami. Vidlicový šestiválec 3,5 l posílil ze 196 kW (266 k) na 216 kW (294 k) díky dvojitému nezávislému proměnnému časování vačkového hřídele (Ti-VCT).
Novinkou je pak dvoulitrový čtyřválec EcoBoost s výkonem 177 kW (240 k) a točivým momentem 339 Nm. Oba motory jsou spřaženy se šestistupňovou samočinnou převodovkou.
I v USA začala zajímat zákazníky spotřeba paliva, ta by se v dálničním režimu měla pohybovat na hodnotě 7,6 l/100 km. Přispívá k tomu nejen optimalizované řazení, ale také nové hnací řemeny, baterie s inteligentním nanagementem, méně náročný kompresor klimatizace, nebo elektrický posilovač řízení. Jeho hřeben je namontován v pomocném rámu, čímž se i přes absenci hydrauliky zlepšila odezva. Revizí prošel také podvozek, pružiny a tlumiče byly přitvrzeny, auto by tedy mělo v mezních situacích své chování zklidnit.
V lépe odhlučněném interiéru najdeme nový vyhřívaný volant a měkčené materiály na palubní desce a středové konzole, které jsou pochopitelně recyklovatelné. Uprostřed trůní velká osmipalcová dotyková obrazovka informačního systému MyFord Touch, který nahradil tradiční shluky tlačítek a díky nové verzi SYNC podporuje hlasové ovládání některých funkcí, Bluetooth, nebo přehrávání MP3.
Elektroničtí pomocníci byli posíleni o Curve Control, který hlídá deceleraci v zatáčkách. Najíždí-li řidič příliš rychle, pomůže mu auto přibrzdit a pootočí volantem. Samotná brzdová soustava dostala větší hlavní válec, takže by měla být účinnější. Torque Vectoring Control pak zvyšuje tlak na vnější přední kolo při akceleraci v zatáčkách. Safety Canopy má senzor proti převrácení, nechybí kontrola trakce AdvanceTrac, ani varování před kolizí. Tempomat je adaptivní, Ford také používá BLIS, tedy kontrolu mrtvého úhlu.
Bezpečnost zvyšují i automatická dálková světla, dešťový senzor, parkovací kamera s výstupem na zmíněném displeji ve středové konzole. MyKey umí omezit maximální rychlost a hlasitost zvuku, pomocí něj lze také zabránit vypnutí stabilizace. Komfortním prvkem jsou nejen stahovací fólie na zadních oknech, ale například rovněž bezklíčkový systém a startování.
Nový Taurus se bude vyrábět v chicagské továrně. Jeho prodej se v USA rozběhne až na začátku příštího roku. Ceny tudíž zatím zůstávají utajeny. Určitě budou ale nižší, než je tomu v případě zmíněného německého konkurenta se čtyřmi kruhy ve znaku.