Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francie hodlá dál blokovat prodej některých vozů Mercedes

redakce AUTO.CZ
Diskuze (72)
Francie hodlá na svém trhu i nadále blokovat prodej některých vozů značky Mercedes německé automobilky Daimler, v jejichž klimatizacích se používá zakázané chladivo

Francouzská vláda v dnešním prohlášení uvedla, že nepovolí registraci Mercedesů v jejichž klimatizacích by byl nepovolený typ chladiva. Daimler kvůli tomu hodlá proti Francii podniknout právní kroky.

Vyjádření vlády přišlo den poté, co francouzský soud Paříži nařídil, aby blokování prodeje vozů značky Mercedes přerušila. Ministerstvo životního prostředí přitom dostalo deset dní na rozhodnutí, zda chce registraci Mercedesů nadále blokovat. Dmler oznámil, že nesdílí názor francouzských úřadů. Úřady se odvolávají na evropskou směrnici, která jim umožňuje zastavit registraci nových vozů v extrémních případech, kdy vozidlo představuje významné riziko pro bezpečnost silničního provozu či vážně ohrožuje životní prostředí nebo veřejné zdraví.

"Tento argument je zcela nepochopitelný a nelze ho v tomto případě použít, protože téměř všechny nové a starší vozy na evropských silnicích jsou vybavené osvědčeným a nezávadným chladivem R134a a budou jím vybaveny i nadále až do konce roku 2016," uvedl Daimler ve svém prohlášení.

Francouzské úřady blokují nové registrace sportovních vozů Mercedes SL a kompaktů třídy A a B, které byly vyrobeny po 12. červnu. Tyto automobily představují víc než polovinu prodeje značky v této zemi a asi dvě procenta globálního prodeje firmy. Daimler odmítá přestat používat v klimatizaci nově prodávaných vozů dosavadní náplň R134a, jejíž užití od letošního ledna zakazuje směrnice EU. Automobilka ve svých testech zjistila, že jediná schválená náhrada za dosud běžné chladivo může při srážce a vzplanutí uvolnit vysoce toxický fluorovodík, a způsobit tak cestujícím ve vozidle smrt.

Německý ministr dopravy Peter Ramsauer vyzval Brusel, aby umožnil Daimleru nadále používat zakázané chladivo až do doby, dokud německý úřad pro motorová vozidla KBA neprovede v příštích týdnech analýzu testů bezpečnosti nového chladiva. Nicméně podle Francie bezpečnostní opatření EU umožňují evropským vládám zastavit prodej Mercedesů, dokud Brusel nerozhodne o certifikaci. Rozhodnutí Francie již zabránilo dodávce 4518 vozů Mercedes. Z toho 2704 jich již bylo prodáno zákazníkům, kteří na ně čekají, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (72)
28. 7. 2013 20:14
Re: To je trapné od francouzů,
Ak myslis Cugnotov parovoz, tak ano. Ale ak auto s piestovym motorom s vnutornym spalovanim, tak prvy automobil zostrojil nejaky Benz, ale nie Mercedes Benz >:D a prvym vodicom bola zena, Benzova zena. Renault vymyslel drevenu nahradu napravy. Zostrojil ju z nohy nejakej festovnej stolicky z krcmy pri trati zavodu Pariz - niekde. Uz vtedy teda francuzske strojarstvo stalo za.... Terajsia produkcia R okrem koleosu sa mi celkom paci, az na ten znak , za to platit nebudem 8-s . Ale ked ma zena nastve ...
Avatar - flyboyeda
28. 7. 2013 19:58
Re: To je trapné od francouzů,
PSA je finančně na dně už teď , ale nemyslím si že by je nechaly padnout , většinou se vždy někdo našel, kdo nějakou automobilku zachránil
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2013 19:06
Re: To je trapné od francouzů,
Renault investoval obrovské prostředky do elektromobilů, které se ale v Evropě nechytily. Na rozdíl od Němců, kteří EV nevěří, vesele jedou dál a sílí, zatímco RSA chybí kapitál na vývoj, protože ho všechen nacpali do EV.

To Francouze strašně štve - oni - inovátoři, kteří chtějí nabídnout úžasný produkt EV a změnit dějiny automobilizmu, zůstali nepochopeni a DOPLÁCEJÍ na svoji PROGRESIVITU, zatímco Němci, s vysokými emisemi CO2, pouze vylepšující současný produkt, BODUJÍ NA VŠECH STRANÁCH.

Proto ta strašná křeč Francouzských socialistů.
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2013 19:01
Re: To je trapné od francouzů,
Doufám že ne, PSA mám rád.
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2013 19:00
Re: Typické hovadské rozhodnutí úředníků ...
No, teď mne napadá že některé motory 1,5 dCi se mohou dělat v Rumunsku a některé v Africe. Oni mají motorů K9K asi 120 variant.
A na ty Španěle pozor, v pomerančovém sadu buší opravdu jen pomeranče. Minulý rok jsem Španělsko v létě projel křížem krážem a oni jsou o 2 levly výše než my, na stejné úrovni jako Frantíci a na rozdíl od Itálie není na tom jih ani o chlup hůře.
Na rozdíl od Frantíků netrpní nadměrným národním cítěním, takže když jsou v h.a.j.z.l.u., dovedou si to přiznat a zabrzdí s mzdovými náklady.
Pracovití jsou také. Proto tam VŠICHNI teď převádějí výrobní kapacity.