Frankfurt živě: BMW X6 ActiveHybrid - omluva za nové SUV

Frankfurt živě: BMW X6 ActiveHybrid - omluva za nové SUV

 
 

Nejdůležitější novinkou, kterou studie X6 ActiveHybrid představuje, je nový systém hnacího ústrojí, kombinující dva kompaktní vysokovýkonné elektromotory s převodovkou s pevnými převodovými poměry.

Představit na letošní IAA koncept velkého SUV s malou užitnou hodnotou, vysokým výkonem a relativně vysokou spotřebou paliva by nebylo z politického hlediska právě rozumné a proto si BMW dovolilo rozmělnit pozornost na svém stánku mezi civilní kocept X6 a ekologický koncept. BMW se chystá na vstup na trh hybridních SUV s BMW X6 ActiveHybrid.

Nejdůležitější novinkou, kterou studie X6 ActiveHybrid představuje, je nový systém hnacího ústrojí, kombinující dva kompaktní vysokovýkonné elektromotory s převodovkou s pevnými převodovými poměry. Výše uvedené tři prvky jsou vzájemně propojeny systémem tří planetových soukolí. Díky vhodné volbě převodů se dobře pokrývají a doplňují provozní pásma spalovacího motoru a jednotlivých elektromotorů. Překonána je tak nevýhoda dosud známých hybridních řešení, jejichž elektromotor(y) byl schopen pracovat jen v určité části spektra provozních rychlostí automobilu.

Díky dvěma rozsahům rychlostí, v nichž je spolupráce elektromotoru a spalovacího motoru možná, dostal systém přívlastek dvourežimový. Jeho součástí jsou pochopitelně také akumulátory, výkonová elektronika s měničem, řídicí systém a kabeláž. Rozdělování a slučování výkonových toků má na starost převodovka ECVT (planetová konstrukce s vnějším projevem převodovky CVT).

Podle výrobce je takový systém schopen ušetřit asi 20 % paliva proti stejnému vozidlu bez složité elektrické časti hnací soustavy. Vzhledem k tomu, že je možný také provoz výhradně na elektřinu i výhradně na benzin, lze novinku zařadit mezi full-hybridy. Samozřejmostí je univerzální využití elektrických strojů v motorovém i generátorovém režimu. Druhý případ je uveden v činnost při brzdění, kdy je rekuperována kinetická energie. Méně obvyklé je u hybridů využití pevných převodů, které zvyšuje mechanickou účinnost celého ústrojí.

Ve Frankfurtu prezentované hnací ústrojí je výsledkem spolupráce skupin BMW Group General Motors a DaimlerChrysler, které se spojily do sdružení Global Hybrid Cooperation, které vyvíjí mild-hybridy pro sériové nasazení v nejbližší době.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur

Zapomeňte na všechny ošklivé úpravy mnichovské X6, jaké…

BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou

Změny BMW X6 M z edice Design Edition jsou ryze stylové.…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…