Frankfurt živě: Nová Mazda6 (první dojmy)
Mazda si vydobyla na evropském trhu s předchozí šestkou silnou pozici v střední třídě, kterou bude chtít s novou generací tohoto modelu obhájit. Jak ukázala naše frankfurtská zkušenost, ambice japonského výrobce jsou oprávněné. Mazda6 při prvním živém setkání překvapí velikostí, ve skutečnosti totiž působí daleko větší a robustnější než na fotografiích a v tomto ohledu se velmi podobná novému Fordu Mondeo.
Pokud přijmete skutečnost, že šestka narostla na úroveň největších vozů střední třídy a pustíte se do dalšího zkoumání, čekají vás vesměs samá příjemná zjištění. Mazda6 nebyla uvnitř nijak stísněná ani v předchozí generaci, nová šestka však přidává další centimetry prostoru, a to zejména u kolen. Nad hlavou narostlo místo buď nepatrně, nebo vůbec. Přesná data ukáží až měření v průběhu prvních testů.
Mazda vylepšila rovněž materiály a zpracování. Pokrok proti aktuálně prodávané šestce není sice nijak ohromující, ale krůček po krůčku se Japonec přibližuje noblesním Evropanům. Interiér ovšem není pouze hezký, ale také ergonomický. Kvalitně zpracovaná tlačítka jsou dobře přístupná, ovladače dostatečně velké. Některé nectnosti bohužel zůstaly.
Ovládání palubního počítače má stále daleko k intuitivním systémům s tlačítky na volantu nebo páčkách pod volantem, naopak potěší snadno dostupná tlačítka otevírání oken a vnějších zpětných zrcátek. Mazda6 podle prvních zkušeností přímo z výstavní plochy frankfurtské autoshow nabídne komfortní sedadla s širokým rozsahem nastavení, totéž se týká i volantu stavitelného v obou směrech.
Zatímco ve Frankfurtu, autosalonu tradičně zatíženém na auta domácí produkce, nová Mazda6 stála spíše stranou hlavního zájmu, její chvíle teprve přijdou. Vše nasvědčuje tomu, že tohle auto hodně zamíchá kartami v střední třídě.
Nová Mazda6 - modelová řada (údaje pro sedan) | |||||
Motor | 1,8 MT | 2,0 MT | 2,0 AT | 2,5 MT | 2,0 D MT |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1999 | 1999 | 2488 | 1998 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 88/5500 | 108/6500 | 108/6500 | 125/6000 | 103/3500 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 165/4300 | 184/4000 | 184/4000 | 226/4000 | 330/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 200 | 214 | 204 | 220 | 204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | - | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 7,0 | 7,7 | 8,1 | 5,6 |