Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Nová Mazda6 (první dojmy)

Libor Zezulka
Diskuze (61)
Mazda se ve Frankfurtu prezentovala novou šestkou. Jaké jsou naše první dojmy z tohoto zástupce střední třídy?

Mazda si vydobyla na evropském trhu s předchozí šestkou silnou pozici v střední třídě, kterou bude chtít s novou generací tohoto modelu obhájit. Jak ukázala naše frankfurtská zkušenost, ambice japonského výrobce jsou oprávněné. Mazda6 při prvním živém setkání překvapí velikostí, ve skutečnosti totiž působí daleko větší a robustnější než na fotografiích a v tomto ohledu se velmi podobná novému Fordu Mondeo.

Pokud přijmete skutečnost, že šestka narostla na úroveň největších vozů střední třídy a pustíte se do dalšího zkoumání, čekají vás vesměs samá příjemná zjištění. Mazda6 nebyla uvnitř nijak stísněná ani v předchozí generaci, nová šestka však přidává další centimetry prostoru, a to zejména u kolen. Nad hlavou narostlo místo buď nepatrně, nebo vůbec. Přesná data ukáží až měření v průběhu prvních testů.

Mazda vylepšila rovněž materiály a zpracování. Pokrok proti aktuálně prodávané šestce není sice nijak ohromující, ale krůček po krůčku se Japonec přibližuje noblesním Evropanům. Interiér ovšem není pouze hezký, ale také ergonomický. Kvalitně zpracovaná tlačítka jsou dobře přístupná, ovladače dostatečně velké. Některé nectnosti bohužel zůstaly.

Ovládání palubního počítače má stále daleko k intuitivním systémům s tlačítky na volantu nebo páčkách pod volantem, naopak potěší snadno dostupná tlačítka otevírání oken a vnějších zpětných zrcátek. Mazda6 podle prvních zkušeností přímo z výstavní plochy frankfurtské autoshow nabídne komfortní sedadla s širokým rozsahem nastavení, totéž se týká i volantu stavitelného v obou směrech.

Zatímco ve Frankfurtu, autosalonu tradičně zatíženém na auta domácí produkce, nová Mazda6 stála spíše stranou hlavního zájmu, její chvíle teprve přijdou. Vše nasvědčuje tomu, že tohle auto hodně zamíchá kartami v střední třídě.

Nová Mazda6 - modelová řada (údaje pro sedan)
Motor1,8 MT2,0 MT2,0 AT2,5 MT2,0 D MT
Zdvihový objem [cm3]17981999199924881998
válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/5500108/6500108/6500125/6000103/3500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]165/4300184/4000184/4000226/4000330/2000
Max. rychlost [km/h]200214204220204
Zrychlení 0-100 km/h [s]-----
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,87,07,78,15,6

Libor Zezulka
Diskuze (61)
17. 9. 2007 18:29
Re: Super
nova generacia mazdy6 bude rovnaka ako sučasna neprekvapí,nenadchne ,ale ani neurazi ...normalne auto ...
Avatar - nielblack
16. 9. 2007 02:24
Re: Super
Presne mazda jede :yes: ,jeden lepsi model jako druhy. A panove nahore klidne at si maji VWelky komplex z Mazdy.
Avatar - micaello
15. 9. 2007 23:17
Re: kdy bude ?
Ja jsem slysel o prvnim kvartalu 2008, na prelomu ledna a unora by mela byt k videni v autosalonech :-)
Avatar - micaello
15. 9. 2007 23:16
Re: Chytne za srdce
Tak tak, tak tak. Jako takhle...tady basnim o Mazde a mam ted Punto mk2a. Ale to mam z jedineho duvodu. Potreboval jsem male auto do mesta a mel jsem omezeny rozpocet a mazda v te dobe mela 121, co byla vlastne Fiesta (bohuzel vic to byl Ford nez Mazda) a tak jsem zvolil neco, s cim meli znami zkusenosti. ale byt za ty prachy M2, nevahal bych... Kdo okusi Mazdu, potazmo Hondu, tezko bude chtit neco jineho, nemeckeho nebo francouzskeho...
Avatar - skejpa
15. 9. 2007 23:08
Re: Chytne za srdce
muzou flusat jak chteji. kdo vyzkousel mazdu (a netrefil cirou nahodou nejaky extra vadny kus - naproste nahoda) tak uz se mu znacka moc menit nebude chtit. vazne. 626ka zrala trochu vic oleje ale za cely zivot se ji rozbilo jen ovladani zadniho okenka. M6 ma za sebou 110k km a nic. pro nas to znamena jedine. po ruznych znackach a opravdu spatnymi zkusenostmi s francouzi jiz mame jasno. nova M6 asi v kombiku. ted mame 2,0i ale nova M6 vypada spis na 2,5i :-) budu jen tajne doufat ze bude mit i tak krasny podvozek jako ma design, coz je vsak temer jiste...
GO mazda GO !