Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Toyota iQ – ještě menší než Aygo (nové informace)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Toyota na frankfurtském autosalonu oslavuje desetiletí svých hybridů, představuje novinky v řadách Yaris, RAV4, Land Cruiser a odhalila také koncept malého vozu, pojmenovaný iQ, který vychází ze současného modelu Aygo.

Studie iQ byla vytvořena v evropském návrhářském centru ED² firmy Toyota na jihu Francie. Designéři se při návrhu opírali o filozofii designu „Vibrant Clarity“, která je moderním designérským jazykem vyjadřujícím inteligenci a energii srozumitelného účelu a funkce.

Wahei Hirai odpovědný za design ve společnosti Toyota Motor Corporation, k tomu říká: „Studie vozu iQ je navržena tak, aby odrážela a podporovala životní styl svého majitele. V prostředí města se lidé chtějí vyjádřit prostřednictvím dynamického a energického designu, ale zároveň nelze ignorovat ani racionální hlediska, jakými jsou rozměry, funkčnost a emise CO2. Při vývoji studie iQ bylo zcela zásadní tyto protichůdné cíle vhodně spojit. Takový způsob myšlení označujeme jako ‘J-faktor ’ – filozofii, která je srdcem všech našich aktivit.“

Toyota iQ je s délkou 2980 mm o 425 mm kratší než Toyota Aygo. V porovnání s modelem Yaris je kratší o více než 770 mm. Ovšem svojí šířkou 1680 mm a výškou 1480 mm je vůz srovnatelný s modelem Yaris.

V interiéru je použito uspořádání sedadel 3 + 1 a iQ uveze tři dospělé a jedno dítě, alternativně lze čtvrté sedadlo využít pro zavazadla. Přístrojová deska ubíhá daleko od spolucestujícího vpředu a tak jeho sedadlo dostalo další prostor k posunu. Řidič a jeden spolucestující sedí vpředu vedle sebe. Je-li třeba převážet třetí dospělou osobou nebo dospělou osobu s dítětem, sedadlo spolucestujícího vpředu lze posunout více dopředu, a tak vytvořit snazší přístup do prostoru v zadní části vozu.

Prostor pro cestující byl zvětšen například i použitím kompaktní jednotky topení a ventilace, která umožňuje použití nového tvaru přístrojové desky. V její horní části je usazena kaplička přístrojů, tmavá a tajemná díky křivkám ryby manta; ocas září chromově stříbrnou barvou a pokračuje směrem dolů, kde se podílí na čistém ztvárnění středové konzoly. O prostředí v interiéru informuje jeden centrální kruhový ukazatel s údaji o teplotě a větrání.

Ukazatel rychlosti, otáček motoru a stavu paliva s prostorovým zobrazením je umístěn nad volantem, zatímco ovládací prvky audia a navigace najdeme na samotném volantu. Technicky vyspělým řešením navigace GPS ve městě je samostatný displej „head-up“ (s projekcí na přední sklo), schopný zobrazovat trasu v zorném poli řidiče a nepřekážející v případě, že je vypnutý.

I přes malé rozměry vozu Toyota neslevovala z bezpečnostních parametrů pro jízdu v městském prostředí. Pevný prostor po cestující tvoří bezpečnou schránku s optimálním pohlcování energie nárazu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
12. 9. 2007 17:10
mňo
esi by to spíš nechtělo auto typu logan než něco ala smart ... ;-\
12. 9. 2007 16:38
Vidim...
...v tom dve ispirace.Ta prvni a daleko radikalnejsi je,ze podobny system posuvu pristrojove desky mel v podobe konceptu novy Fiat 500.A ta druha(a to asi nema s tim nic spolecnyho)koncovka vyfuku vypada presne tak jako u Opelu Corsa Opc. ;-)
12. 9. 2007 09:55
NAŠTVANÝ CHROBÁČIK
Ale je to moderné, zaujímavé a inšpiratívne. :yes: