Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

G-Power G7 5.2 K – 310 km/h v luxusu

Miroslav Kudělka
Diskuze (21)
Velké BMW 7 je sice častým objektem úprav, ale většinou se jedná jen o decentní dolaďování téměř dokonalého základu. Úpravce G-Power se vrhl na motor V8 4,8 z modelu 750i a osadil jej kompresorem. Výsledkem je dynamika supersportu.

Velké BMW 7 je sice častým objektem úprav, ale většinou se jedná jen o decentní dolaďování téměř dokonalého základu. Úpravce G-Power se vrhl na motor V8 4,8 z modelu 750i a osadil jej kompresorem. Výsledkem je dynamika supersportu.

Úpravami vozů BMW se firma G-Power zabývá ji 22 let a tak lze předpokládat, že dobře ví co dělá. Přestože se k motorům BMW příliš často přeplňování nedoplňuje, když už se taková úprava objeví bývá výsledek hodně zajímavý. G-Power se však nespokojil s pouhým přeplňováním, ale motor přepracoval kompletně. Objem motoru byl zvětšen na 5,2 litru a díky mechanickému kompresoru výkon vystoupal na 404 kW (550 k) a točivý moment má hodnotu vynikajících 740 Nm při 3500 ot/min. K motoru je připojena speciálně vyvinutá automatická převodovka počítaná pro momenty až 800 Nm. S tímto vybavením zrychluje 2,2 tuny těžká limuzína z 0-100 km/h za vynikajících 5,5 sekundy. Nejvyšší rychlost atakuje hranici 310 km/h.

Síle motoru byl uzpůsoben také zbytek vozu. Podvozek dostal speciálně vyvinuté vysoce výkonné brzdy, při jejichž vývoji G-Power spolupracoval s věhlasným Brembem. Kotouče mají úctyhodný průměr 400 mm a tloušťku 36 mm. Tyto poklady se ukrývají za třídílnými koly, jejichž lopatky mají tvar podporující odsávání horkého vzduchu od brzd. Rozměry ráfků jsou 9 x 22“ vpředu a 11 x 22“ vzadu. Osazeny jsou pneumatikami Michelin 265/30 ZR 22, resp. 295/25 ZR 22. Změny se dotkly také vzhledu,kde originální nárazníky nahradily vpředu i vzadu nové díly, prahy dostaly nástavce a víko zavazadlového prostoru malý spoiler. Všechny tyto díly jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu.

Miroslav Kudělka
Diskuze (21)