Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gemballa GTR 8XX Evo-R s výkonem přes 800 koní bylo původně Porsche 911 Turbo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Německý specialista na Porsche si opět vzal do parády model 911 Turbo a výsledkem je kreace, která svým vzhledem plně odpovídá stylu značky Gemballa a nabízí samozřejmě i extrémní výkony.

Kořeny značky Gemballa sahají do počátku osmdesátých let dvacátého století a k jejím neslavnějším dílům patří Avalanche, vycházející z Porsche 911 Turbo. Tento ve své poslední podobě na základech generace 991 stále figuruje v nabídce značky Gemballa spolu s podobně výkonným, ale decentněji vyhlížejícím GT.

Třetím do party Porsche 911 Turbo upravených u společnosti Gemballa je právě odhalený model GTR 8XX Evo-R. Tato novinka dává jasně najevo, že není jen tak nějakou devětsetjedenáctkou a styl úprav provedených na karoserii od nárazníků přes blatníky a kapoty až po jen těžko přehlédnutelné přítlačné křídlo na zádi navazuje na modely Avalanche a GT.

To hlavní se ovšem ukrývá pod karoserií rozšířenou v oblasti předních blatníků o 30 mm a zadních blatníků o 50 mm na každé straně, resp. v její zádi a samozřejmě, že se jedná o kompletně přepracovaný plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, který je dopován dvojicí turbodmychadel.

Ve své standardní podobě tento motor v modelu 911 Turbo disponuje výkonem 397 kW (540 k) a točivým momentem až 710 N.m, resp. v modelu 911 Turbo S nabízí výkon 427 kW (580 k) a točivý moment až 750 N.m. Po zákroku ladičů společnosti Gemballa je k dispozici nejvyšší výkon 602 kW (818 k) při 7050 min-1 a točivý moment 1098 N.m při 3920 min-1.

Gemballa GTR 8XX Evo-R zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,38 s, z 0 na 200 km/h za 7,5 s a z 0 na 300 km/h za 18,8 s. Maximální rychlost má být 370 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme