Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis: Luxusní značka Hyundaie nabídne šest modelů, SUV i kupé

David Bureš
Diskuze (1)
Vozy nové luxusní značky z Koreje mají nabídnout inovace zaměřené na lidi, rafinovaný a vyvážený výkon, sportovní a zároveň elegantní design a skvělé služby zákazníkům.

Hyundai loni na podzim oznámil vznik nové luxusní značky Genesis. Už tehdy firma prohlásila, že nová značka nabídne do roku 2020 šest modelů. Záběry z interní prezentace nyní odhalily, jaké to budou a kdy budou představeny.

Do roku 2017 bude nabídka Genesisu čítat už tři modely. Dvojice sedanů G80 a G70 doplní loni představenou vlajkovou loď G90, která nahradila dosavadní Hyundai Equus.

G80 se stane nástupcem Hyundaie Genesis. Zatím není jasné, zda Genesis do dvou let představí zcela nový automobil. Zatím totiž stávající Hyundai Genesis jen přeznačkovala na Genesis G80.

G70 pak bude novým sedanem střední třídy, který bude chtít konkurovat vozům typu BMW 3 a Mercedes-Benz C. Výrobce připravovanou novinku již prezentoval v podobě konceptu New York, který byl opravdu dynamicky laděný. Technika chystaného sedanu je zatím velkou neznámou, koncept však vsadil na hybridní ústrojí podle poslední módy, které v tomto případě kombinuje dvoulitrový čtyřválec, elektromotor a osmistupňový automat.

Mezi lety 2017 a 2020 se pak dočkáme dalších třech modelů Genesis. Jako první dorazí středně velké SUV (podle evropského pohledu velké SUV), které budou před koncem dekády následovat menší SUV a sportovní kupé. To podle všeho nahradí dnešní Hyundai Genesis kupé, který se kdysi prodával i na českém trhu.

Návrh nových automobilů bude mít na starosti Luc Donckerwolke, který v minulosti pracoval i pro mladoboleslavskou Škodu Auto. Firma nedávno angažovala i Leeho Sang Yupa, který se bude věnovat inovacím v oblasti interiéru i exteriéru, barev a materiálů. Na designérský tým pak bude dohlížet šéfdesignér koncernu Hyundai-Kia Peter Schreyer, který se stará o vyprofilování designu jednotlivých značek korejské automobilky. Zajímavostí je fakt, že Hyundai-Kia všechny tři přetáhla od VW Group. Schreyer v minulosti pracoval u Volkswagenu a Audi, Sang Yup se nejvíce proslavil u Bentley, zatímco Donckerwolke postupně vystřídal prakticky všechny značky německého koncernu.

Genesis se postupně chce stát globální značkou. Nejprve vstoupí na korejský, čínský nebo severoamerický trh, do Evropy a zbytku Asie zamíří až později. Firma se chce přísně orientovat na klienty, čímž se chce odlišit od konkurence, která je podle ní tradičně přetechnizovaná. Všechny zaváděné inovace tak mají u Genesisu odrážet skutečné požadavky zákazníků. V tomto ohledu potěší fakt, že si Genesis myslí, že klienti chtějí sportovní auta. Modely Genesisu se totiž mají dočkat úprav také od sportovní divize N.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 5. 2016 15:24
Češi...
[odkaz] 8-s >:-[]