Golf ze Španělska? Ano, to je nový Seat Altea
Seatův šéfdesignér Walter de Silva popustil uzdu fantazii a oblékl podvozek
pětkového Golfu do jižanského kabátu. Ve Frankfurtu ještě jako studie, na jaře příštího roku už v prodeji. Seat Altea je dalším automobilem, který pojede na podvozku nové Octavie a bude poháněn koncernovými motory VW.
Prototyp Altea je prvním Seatem, který vznikl po strategickém rozdělení značek koncernu VW z počátku roku 2002, kdy byl Seat přiřazen do skupiny značek v čele s Audi. Prototyp MSV jak je novinka také označována, má v názvu zkratku ze slov Multi Sports Vehicle. Jednoprostorová karosérie nese rysy sportovních konceptů, které Seat v posledních letech ukazoval na automobilových výstavách. Sportovní podvozek i 19 palcová kola prototypu budou jistě u produkční Altei nahrazena civilnějšími díly.
Prototyp bude mít jen čtyřmístné uspořádání, v sérii pak bude vzadu místo dvou samostatných sedadel praktičtější třímístná lavice. Altea nemá, podobně jako Alfa 156, zadní kliky dveří na obvyklém místě, ale najedeme je na stylisticky vhodnějším místě- ukryté na černém C-sloupku. (De Silva dříve pracoval u Alfy a stál u zrodu modelu 156). Zadní dvojice sedadel prototypu se elektricky sklápí po stisknutí spínače v zavazadlovém prostoru. Zajímavým detailem jsou stěrače, které jsou v klidové poloze ukryté v A-sloupcích. Zadní kulovitá partie a poslední mohutný trojúhelníkový sloupek karosérie vzdáleně připomínají Ford Focus v „evoluční verzi“.
Jednou z mála informací, které výrobce zveřejnil jsou vnější rozměry 4292 x 1812 x 1552 mm které jsou o málo větší než nový Golf (4208 x 1759 x 1483 mm). Shodný rozvor 2578 mm mají jak Audi A3, tak i Golf. Pod kapotou je první „Seatův“ motor FSI o objemu 2.0 l se 110 kW.
Další informace přivezeme až přímo z Frankfurtu a budou v podrobné příloze, kterou opět při této příležitosti připravujeme.