14.11. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Rekordy Koenigseggu má překonat texaská bestie. Je to pro nás velká výzva, říká zakladatel

 

Hennessey Venom F5 je zámořským supersportem, jenž by v příštích měsících rád zdolal nedávné světové rekordy Koenigseggu.

Švédský výrobce Koenigsegg měl v posledních dnech několik důvodů k radosti. Přitom vše odstartovalo, někde úplně jinde – u Bugatti. Značka se na frankfurtském autosalonu pochlubila, že model Chiron s Juanem Pablem Montoyou za volantem zvládá zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení za krásných 42 sekund, což byl toho času světový rekord.

Ovšem jen na pár dní, než se o slovo přihlásil Koenigsegg. Ten totiž stejnou disciplínu absolvoval s modelem Agera RS za 36,44 vteřiny, a aby toho nebylo málo, Bugatti jen o pár dnů později překonal i v dalších rekordech. Celkem jich Švédi během jediného víkendu získali pět: nejvyšší maximální rychlost se sériově vyráběným autem, vylepšení 0-400-0 na 33,29 sekundy, nejvyšší průměrná rychlost na jednom kilometru, na jedné míli a konečně nejvyšší rychlost dosažená na veřejné silnici.

Koenigsegg ujel všem. Na pět světových rekordů mu stačil jediný víkend

Všechny tyto úspěchy jsou obří vzpruhou pro Johna Hennesseyho, zakladatele značky Hennessey, jež pilně pracuje na modelu Venom F5. „Když jsem poprvé slyšel o jejich rychlostním rekordu, ptal jsem se sám sebe, jestli skutečně jeli oběma směry (což pravidla vyžadují),“ uvedl Hennessey v rozhovoru pro Top Gear s tím, že hodnotě nemohl uvěřit.

„Nebojím se jich, jsem nadšený a motivovaný. Čekali jsme téměř čtyři roky, než přijde někdo nový a lepší. A jakmile máme více hráčů, kteří se pokouší o špičkové rychlosti, máme i větší relevanci,“ uvádí zakladatel společnosti z Texasu.

Na voze Venom F5 se intenzivně pracuje již od roku 2014. Tak intenzivně, že se dodávka 24 chystaných exemplářů protáhne minimálně o rok. Základní cena je stanovena na 1,6 milionu amerických dolarů (asi 35,5 milionu korun) a není překvapením, že Hennessey může auto upravit přesně dle požadavků zákazníka.

Koenigsegg: Dali bychom Nürburgring za 6:40! Kdybychom chtěli...

Cíl je prostý, tvůrci speciálů chtějí překonat magickou hranici 300 mil v hodině, tedy 482,8 km/h, čímž by stanovili nový světový rekord. Pomoci k tomu má dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 7,4 litru s maximálním výkonem 1193 kW a točivým momentem 1762 N.m. Na přání se počítá s manuální převodovkou, avšak základem je sedmistupňové sekvenční ústrojí ovládané páčkami pod volantem.

Monokok z uhlíkových vláken pak jen podtrhuje skvělé vlastnosti vozu, jenž má z klidu na 300 km/h zrychlit za méně než deset sekund a disciplínu 0-400-0 zvládat pod půl minuty. Snad se přesvědčíme brzy!

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejen Babiš a Zeman. Také Masaryk s Benešem křivili realitu, říká bohemista Švéda Nejen Babiš a Zeman. Také Masaryk s Benešem křivili realitu, říká bohemista Švéda

Celá řada mýtů a legend provází dějinné události, jako…

Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace

Pracovní trh Česka může výhledově přijít o desítky až…

Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu

rezident Miloš Zeman během pondělní večeře na zámku v…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 





 
Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Dnes 18:50

Nikola Tesla je jedním z největších vynálezců všech dob. Díky němu máme třeba střídavý proud. Jenže Tesla toho vymyslel mnohem více. Třeba turbínu, která se obejde bez lopatek.




Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Plekanec je v kontaktu s Kometou, Spartou či Plzní. Začne ale za Kladno

Plekanec je v kontaktu s Kometou, Spartou či Plzní.…

Hokejový útočník Tomáš Plekanec začne po návratu z Montrealu a doléčení zranění hrát za prvoligové Kladno a…

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…