Hennessey Venom GT 2011: Americké Elise s výkonem 895 kW

Hennessey Venom GT 2011: Americké Elise s výkonem 895 kW

 
 

Texaský malosériový supersport s 6,2litrovou V8 twin turbo o výkonu 895 kW (1200 k) útočí na nejrychlejší vozy světa.

Americká společnost Hennessey zveřejnila technické údaje svého malosériového supersportu Venom GT. Tento automobil, jehož základem je Lotus Elise, je ve sprintu z 0-200 mph (322 km/h) dokonce rychlejší než Bugatti Veyron 16.4.

O pohon vozu se stará 6,2litrový vidlicový osmiválec původem z Corvette ZR1, který je uložen podélně uprostřed. Motor byl ale mohutně upraven, díky čemuž jeho výkon vzrostl na 895 kW (1.200 k) při 6500 min-1, vrchol točivého momentu 1.564 Nm v 4200 min-1. Manuální převodovka Ricardo má šest stupňů.

Pohotovostní hmotnost Venomu GT je pouhých 1.220 kg. I s posádkou je rozložena v poměru 44:56 mezi přední a zadní nápravu.

Jelikož Hennessey pochází ze Spojených států, jsou zrychlení Venomu GT udávány v mílích za hodinu. Hennessey Venom GT tak akceleruje z 0-60 mph (96 km/h) za 2,5 s, sprint z 0-200 mph (322 km/h) je dílem 15,9 s. To je o více než 8 s rychleji než Bugatti Veyron. Podle měření magazínu Road & Track z roku 2007 trvá Veyronu zrychlit na tuto rychlost 24,2 sekund. Švédský Koenigsegg Agera R je v tomto ohledu bližším protivníkem Venomu GT, z 0-200 mph zrychlí za 17,68 s.

Hennessey odhaduje, že Venom GT může jet až rychlostí 443 km/h.

O zastavení automobilu se starají karbon-keramické kotouče s šestipístkovými třmeny Brembo. Díky aktivnímu zavěšení je možné světlou výšku vozu zvýšit až o 6 centimetrů, což se může hodit při parkování a přejezdu zpomalovacích prahů.

Vzhled automobilu je hlavně účinný, křivky nebyly tvořeny tak, aby byly co nejkrásnější. Panely karoserie jsou vyrobeny z karbonových vláken, kola kombinují karbon a kovaný hliník.

Automobil je 4.655 mm dlouhý a 1.960 mm široký, rozvor činí 2.800 mm. To ukazuje, nakolik byl výchozí Lotus Elise upraven. Rozvor britského sporťáku je totiž 2.300 mm.

Vnitřek Venomu GT je ryze spartánský. Posádka sedí ve skořepinových karbonových sedačkách čalouněných kůží. Dílo firmy Hennessey tak přímo nekonkuruje Bugatti Veyron, které je luxusním gran turismem, ale spíše americkému SSC Ultimate Aero či již zmíněnému švédskému Koenigseggu Agera R.

Zakladatel firmy John Hennessey o Venomu GT tvrdí, že je automobilem, který si vždy přál postavit. Je lehký a má uprostřed uložený americký vidlicový osmiválec.

Cena Hennessey Venom GT je 950.000 amerických dolarů (cca 17,6 milionu korun). Hennessey oslovuje zákazníky i tím, že za příplatek 28.225 dolarů nabízí výrobu verze s pravostranným řízením. Automobil je vyráběn ručně, ročně vznikne jen pět exemplářů. Stavba jednoho vozu zpravidla trvá šest měsíců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání o brexitu se zpozdí

Mayová slibuje Čechům statut „usedlíků“. Vyjednávání…

Britský parlament nebude příští týden zatím dál jednat o návrhu klíčového zákona, který se má stát základem…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí rozhodli z brejků

Lugano - Plzeň 3:2. Zklamání pro favorita, domácí…

Fotbalisté Plzně ve třetím utkání v základní skupině Evropské ligy nečekaně prohráli na hřišti Lugana 2:3 a…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…