Hennessey Venom GT 2011: Americké Elise s výkonem 895 kW

Hennessey Venom GT 2011: Americké Elise s výkonem 895 kW

 
 

Texaský malosériový supersport s 6,2litrovou V8 twin turbo o výkonu 895 kW (1200 k) útočí na nejrychlejší vozy světa.

Americká společnost Hennessey zveřejnila technické údaje svého malosériového supersportu Venom GT. Tento automobil, jehož základem je Lotus Elise, je ve sprintu z 0-200 mph (322 km/h) dokonce rychlejší než Bugatti Veyron 16.4.

O pohon vozu se stará 6,2litrový vidlicový osmiválec původem z Corvette ZR1, který je uložen podélně uprostřed. Motor byl ale mohutně upraven, díky čemuž jeho výkon vzrostl na 895 kW (1.200 k) při 6500 min-1, vrchol točivého momentu 1.564 Nm v 4200 min-1. Manuální převodovka Ricardo má šest stupňů.

Pohotovostní hmotnost Venomu GT je pouhých 1.220 kg. I s posádkou je rozložena v poměru 44:56 mezi přední a zadní nápravu.

Jelikož Hennessey pochází ze Spojených států, jsou zrychlení Venomu GT udávány v mílích za hodinu. Hennessey Venom GT tak akceleruje z 0-60 mph (96 km/h) za 2,5 s, sprint z 0-200 mph (322 km/h) je dílem 15,9 s. To je o více než 8 s rychleji než Bugatti Veyron. Podle měření magazínu Road & Track z roku 2007 trvá Veyronu zrychlit na tuto rychlost 24,2 sekund. Švédský Koenigsegg Agera R je v tomto ohledu bližším protivníkem Venomu GT, z 0-200 mph zrychlí za 17,68 s.

Hennessey odhaduje, že Venom GT může jet až rychlostí 443 km/h.

O zastavení automobilu se starají karbon-keramické kotouče s šestipístkovými třmeny Brembo. Díky aktivnímu zavěšení je možné světlou výšku vozu zvýšit až o 6 centimetrů, což se může hodit při parkování a přejezdu zpomalovacích prahů.

Vzhled automobilu je hlavně účinný, křivky nebyly tvořeny tak, aby byly co nejkrásnější. Panely karoserie jsou vyrobeny z karbonových vláken, kola kombinují karbon a kovaný hliník.

Automobil je 4.655 mm dlouhý a 1.960 mm široký, rozvor činí 2.800 mm. To ukazuje, nakolik byl výchozí Lotus Elise upraven. Rozvor britského sporťáku je totiž 2.300 mm.

Vnitřek Venomu GT je ryze spartánský. Posádka sedí ve skořepinových karbonových sedačkách čalouněných kůží. Dílo firmy Hennessey tak přímo nekonkuruje Bugatti Veyron, které je luxusním gran turismem, ale spíše americkému SSC Ultimate Aero či již zmíněnému švédskému Koenigseggu Agera R.

Zakladatel firmy John Hennessey o Venomu GT tvrdí, že je automobilem, který si vždy přál postavit. Je lehký a má uprostřed uložený americký vidlicový osmiválec.

Cena Hennessey Venom GT je 950.000 amerických dolarů (cca 17,6 milionu korun). Hennessey oslovuje zákazníky i tím, že za příplatek 28.225 dolarů nabízí výrobu verze s pravostranným řízením. Automobil je vyráběn ručně, ročně vznikne jen pět exemplářů. Stavba jednoho vozu zpravidla trvá šest měsíců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…