Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord Hybrid v USA končí, nahradí ji diesel

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Japonská automobilka na severoamerickém trhu sice stále nabízí hybridní verzi zdejšího Accordu, ale tento model nedosáhl očekávaných prodejních výsledku. Je to počátek malé revoluce v hybridním myšlení japonského motorářského giganta?

Honda uvedla na trh v Severní Americe hybridní Accord již v roce 2004. V loňském roce se pro tento model rozhodlo pouze 6100 zájemců a celkem se od představení Accordu Hybrid prodalo jen 25 000 těchto vozů. Samotné vedení automobilky přiznalo porážku konkurenční Toyotou Prius na důležitém trhu. Accord Hybrid kombinuje vidlicový šestiválec 3,0 l s pomocným elektromotorem/generátorem IMA.

V nabídce Hondy se tak s největší pravděpodobností neobjeví nástupce tohoto modelu. Místo něj na severoamerický trh dorazí Accord vybavený dieselovým motorem. Podle japonského deníku Nihon Kezai Shimbun už Honda s hybridním Accordem nepočítá, ale bude se nadále věnovat vývoji Civicu s hybridní technologií. Pro vozy střední a vyšších tříd Honda připravuje nový vznětový motor, který se má představit v roce 2009.

Vznětový motor, kterým bude Accord vybaven, má být čtyřválec o objemu 2,2 až 2,4 l, splňující přísné kalifornské předpisy Tier II/Bin 5, které patří k nejpřísnějším emisním předpisům na světě. Výkon této pohonné jednotky pravděpodobně nebude srovnatelný s odcházejícím šestiválcovým hybridem, ale točivý moment a spotřeba budou dosahovat lepších hodnot. Pro zákazníky, kteří zatouží po vyšším výkonu Honda připravuje diesel V6, který bude na vrcholu nabídky vznětových motorů pro Accord a najde si cestu i do MPV a SUV.

Vedle dalšího vývoje hybridních technologií pro modely jako je Civic a dieselových motorů s nízkými emisemi, Honda pracuje také na produkční verzi svého vodíkového vozu FCX.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Avatar - King
13. 6. 2007 11:02
Upřesnění
Dovolil bych si jen poněkud poopravit informace v článku.
1/ Accord Hybrid rozhodně není konkurent Priusu, tomu konkuruje Civic Hybrid. Takže bych chtěl vidět to "přiznání porážky". Můžete sem prosím dát link na tiskovou zprávu, nebo interwiew? Díky.
2/ Dieselový V6 nebude určen pro Accord, pokud tvrdíte, že ano, víte možná to samé jako nejvyšší vedení Hondy, oficiálně se ovšem uvádí, že půjde pouze do velkých SUV a MPV (Ridgeline, Pilot, Odyssey, MDX).
3/ Možná by bylo na místě tu připomenout rozdíl v pojetí hybridu by Honda a by Toyota. Řada diskutujících tu nikoli neprávem napadá ekologickou zátěž hybridů při výrobě a likvidaci kvůli bateriím. Ano, výkonné elektromtory v Lexusech a velkých Toyotách potřebují velké baterie a i baterie v Priusu je výrazně větší než v Civicu. Honda od začátku dělá tzv. soft-hybridy, u nichž motor asistuje méně, což sice znamená mírně vyšší spotřebu oproti srovnatelné Toyotě, nicméně množství baterií je menší a tím klesá i zátěž ž.p. Nejsem expert, abych dokázal spočítat (pokud to vůbec jde), jestli je kombinace v Civicu pro ž.p. optimem, ale rozhodně je to jiný přístup než u Lexusu LS 600h. A protože emisní výhody hybridů se projeví hlavně ve městě, kde se pohybují spíš menší auta, hozhodla se Honda s hybridy pokračovat jen u malých aut. Tady [odkaz] se můžete podívat, co na toto téma řekl sám šéf Hondy.
Takže jak jsem řekl v úvodu, není hybrid, jako hybrid. ;-)
12. 6. 2007 17:27
Re: HYBRIDNÍ RÁJ (letní repete)
;-)
12. 6. 2007 11:50
Re: HYBRIDNÍ RÁJ (letní repete)
;-) :yes:
12. 6. 2007 11:50
Re: HYBRIDNÍ RÁJ (letní repete)
;-) :yes:
12. 6. 2007 11:35
Re: HYBRIDNÍ RÁJ (letní repete)
>:D :yes: Fakule jak z Vesuvu... >:D