Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic: S kombi přijde i facelift hatchbacku

Diskuze (78)
Honda oznámila, že na autosalonu ve Frankfurtu představí modernizaci celé řady Civic.

Zářijový autosalon ve Frankfurtu bude místem světové premiéry Hondy Civic Tourer. Kompaktní kombi se zatím prezentovalo jen jako studie vystavená na jaře v Ženevě. Automobilka ale už dříve pustila do světa informaci, že Civic nabídne mimořádně velký zavazadlový prostor a zadní náprava bude osazena adaptivními tlumiči.

Teď přichází z Japonska další zpráva. „Modelovou řadu Civic dále posílí inovovaná pětidveřová verze, jež nabídne vylepšený exteriér i interiér, a která bude rovněž poprvé představena právě ve Frankfurtu,“ stojí v tiskové zprávě Hondy. Bližší informace k chystanému faceliftu zatím nebyly zveřejněny.

Civic letos dostal nový motor 1.6 i-DTEC/88 kW a několik dalších vylepšení – deflektory na zadních blatnících i pro benzinové motory, vylepšený palubní počítač nebo novou výbavu Lifestyle. Na nejbližší období se kromě kombi a modernizace hatchbacku chystá i uvedení rychlého Civicu Type R, nově s přeplňovaným motorem.

Diskuze (78)
9. 8. 2013 13:31
Re: 2 technický poznámky
Stejně tak, jako to koncern neumí třeba v USA, dalo by se říct. Stejně tak jako pro VW nejsou tak důležité USA, není pro Japonce tak důležitá Evropa, nahlas to samozřejmě z logických důvodů neřekne nikdo, asi tak.
9. 8. 2013 08:17
Re: 2 technický poznámky
Já to s tou spolehlivostí také nijak špatně nevidím. Jen upozorňuji na to, jak je spolehlivost neustále zmiňována zde a jaký to má vliv na prodeje vs. neustále zmiňované neprůstřelná spolehlivost Hondy, geniální technika a reálné prodeje. Tedy Hondě je to (z evropského pohledu) k ničemu. Neumí nabídnout pro zákazníka dostatečně atraktivní balíček. ;-)
8. 8. 2013 18:21
Re: 2 technický poznámky
Pozor na to, přeplňovaný motor má nižší spotřebu, ale jen pokud se s ním jezdí určitým způsobem a v určitých režimech např. město, neřku-li o tom, že výši spotřeby ovlivňuje zpřevodování a jiné faktory, které jistě zmiňovat nemusím. Atmosféra naopak není tak citlivá na spotřebu pokud jde o změnu jízdního stylu. Smutné je, že za chvíli už nebude na výběr, doba atmosferickým motorům nenahrává.
8. 8. 2013 17:55
Re: 2 technický poznámky
S tou nespolehlivostí bych to tak špatně neviděl, na světě je nová generace TSI, ta už snad bude fungovat o poznání lépe, pokud ne, pozná to VW na prodejích, renomé, nerenomé. Udělat 2x stejnou chybu si nemůže dovolit nikdo, v automobilovém průmyslu už teprve ne. Jde o to, že některé automobilky masivně investují do marketingu a většině zákazníků tak nějak "řeknou" co mají chtít, většina zákazníků skutečně technické reálie auta neřeší, nechá se ovlivnit a ještě ráda. Příkladem budiž má bývalá spolužačka, která nevěděla, že TSI, které v autě má, znamená motor s turbem. Jinými slovy, většina zákazníků ani nezvažuje které řešení je potenciálně spolehlivější, protože je to prostě nezajímá. Většina chce, aby se jim jejich auto líbilo, aby bylo uživatelsky přívětivé, mělo slušnou dynamiku a malou spotřebu, toť vše. Logicky pak nedokážou docenit vyšší mechanickou spolehlivost atmosferických motorů před těmi přeplňovanými, protože, jak již bylo řečeno, většinu to nezajímá. Jinými slovy, je tedy chybou Japonců samých (na evropském trhu samozřejmě) že své špičkové know how, neumí (nebo je jim to co se týká Evropy jedno, kdo ví) přetavit ve větší komerční úspěch. V neposlední řadě, je to taky o tom, že je pro evropskou automobilku daleko jednodušší vybudovat si silnou pozici v Evropě, než se o to pokoušet v zámoří, pro Hondu a další japonské automobilky to platí taky, ale vice versa.
8. 8. 2013 17:47
Re: 2 technický poznámky
Ono je důležité, jak se postaví porovnávací kritéria při výběru, jak se kvantifikují vlastnosti auta. Dříve to bylo jednoznačné - výkon na objem, spolehlivost, sofistikovanost, cena. Jenže čas jde dál. Turba přečůraly atmosféry v poměru výkon/cena/spotřeba. Další je, jak se projeví tlaky na úspory. Honda šla cestou zachování kvality, ale snížení sofistikovanosti některých prvků. Naproti tomu konkurence nabízí sofistikované řešení za méně peněz a s potenciálně mnoha problémy. Lidé kupují, než ji m dojde (pokud vůbec), že vlastně prodělali.