Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic Type R má být rychlejší než Mégane R.S. 265 Trophy

Michal Fokt
Diskuze (137)
Nové vydání chystaného sportovního Civicu má nastavit nové standardy hot hatchů a s tím souvisí i pokoření dosavadního rekordu Nordschleife, které drží speciální edice vozu Renault Mégane R.S. 265 Trophy.

Honda má v plánu zapracovat na pošramocené pověsti značky se sportovní DNA a klíčem k tomu má být kromě druhé generace supersportu NSX také hot-hatch Civic Type R. Obě auta byla shodně potvrzena na rok 2015 a zatímco o technice NSX je víceméně jasno a jediným tajemstvím je výkon hybridního systému a kubatura motoru V6, speciálně pro Evropu připravovaný CTR je obestřen větší rouškou tajemství.

Honda tvrdí, že si klade za cíl udělat z Civicu Type R opět nejrychlejší předokolkový hot hatch, což znamená na Severní smyčce Nürburgringu pokořit čas vozu Renaultu Mégane R.S. Trophy s hodnotou 8 minut a 7,9 s. To je mimochodem čas, jenž se nepodařilo pokořit ani silnějšímu Fordu Focus RS... Japonci také prozradili, že cílem inženýrů je dostat z motoru výkon 300 koní a že bude zkombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ovladatelnost a odezva plynu by měla být laděna s využitím zkušeností ze závodů WTCC, dvouspojková převodovka debutuje nejprve v nové generaci Jazzu Hybrid.

To ostatní jsou pouhé spekulace, nicméně z možností, zda bude vůz pohánět motor 1,6 l, 1,8 l nebo 2,0 l Turbo se momentálně nejreálněji jeví právě dvoulitr a je téměř jisté, že s přenosem síly na přední kola pomůže mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Objevují se také teorie, že by auto mohlo dostat aktivní nezávislé řízení zadních kol, odvozené od luxusního sedanu Acura RLX.

Pozitivní také je, že Honda naznačuje, že nezůstane jen u Civicu Type R, má v plánu rozšířit škálu sportovně laděných modelů i na další modely, s čímž mohou souviset i nedávné informace o sportovnější variantě kombíku Civic Tourer.

Michal Fokt
Diskuze (137)
13. 2. 2014 10:27
Re: Rekordní rekordéři
Ja teda darem dostal svezení na Nordschleife. Neprselo ale bylo mokro a musim uznat, ze me predjizdeli i auta podstatne slabsi, protože jejich ridici jeli naplno... Tech zatáček s 2 kolama v trave bylo totiž moc a je to fakt extra tezky bejt ve všech zatáčkách rychlej a zaroven neriskovat az moc, neprehledny, uzky. S autodromama dost blbe srovnatelny. Za tu hodinu tam minimalne dve auta osklive odreli. Ad mohamed - jednicku sem do zatáček neřadil ;)
Avatar - white label
4. 8. 2013 15:33
Re: 300 koní na předek
Jj..., ze mě mluví (životní) zkušenost, ale neboj, taky se snad dočkáš, "zelenáči!". Jako člen ultafuns Honda clubu jsi vlastně aktuálně "zelený zelenáč". :*) >:-[]
Avatar - King
2. 8. 2013 07:01
Re: 300 koní na předek
No, podívej se, také už jsem měl něco naježděno, než mi závodní jezdci řekli, jak jezdit. :-) S GTA jsem na okruhu nejezdil, jen na okreskách, takže je klidně možné, že opravdu má tak špatný podvozek, ale mám trošku pochybnosti.

Snadná pomoc. Přijeď na příští [odkaz] do Vysokého Mýta, klidně schválně s novým obutím a já ti ukážu, o čem jsem mluvil. ;-)

Co se Sosnové týče, ta ovšem žere gumy na všem, to je velký problém toho okruhu.
1. 8. 2013 17:53
Re: 300 koní na předek
Už mám něco najeto, tak že to co mi tu tvrdíš je nereálná teorie :-) Pokud mám na přední nápravě vice jak 250koní, mechanický samosvor, koruťák 330Nm, velký 6válcový motor a žádný ty serepetičky co ignorují sešlápnutí plynu, tak ty pneumatiky odrovnám během pár stovek metrů, ale o tom se tady bavíme, že 300koní na předku je problém efektivně přenést na silnici a kdybych. Samozřejmě záleží i na typu okruhu, pokud píši o okruhu kde se jezdí většinou na dvojku - jako je třeba v sosnové, tak jsou gumy velký problém, u rychlých okruhů, kde se jezdí přes 200 se chovají lépe, ale stejně na to z toho auta dostat maximum, jsou prostě pořádný gumy nutností
Avatar - King
1. 8. 2013 06:38
Re: 300 koní na předek
>:D

To z tebe mluví zkušenost? ;-) >:D