Nová Honda Civic Type R má být rychlejší než Mégane R.S. 265 Trophy
Honda má v plánu zapracovat na pošramocené pověsti značky se sportovní DNA a klíčem k tomu má být kromě druhé generace supersportu NSX také hot-hatch Civic Type R. Obě auta byla shodně potvrzena na rok 2015 a zatímco o technice NSX je víceméně jasno a jediným tajemstvím je výkon hybridního systému a kubatura motoru V6, speciálně pro Evropu připravovaný CTR je obestřen větší rouškou tajemství.
Honda tvrdí, že si klade za cíl udělat z Civicu Type R opět nejrychlejší předokolkový hot hatch, což znamená na Severní smyčce Nürburgringu pokořit čas vozu Renaultu Mégane R.S. Trophy s hodnotou 8 minut a 7,9 s. To je mimochodem čas, jenž se nepodařilo pokořit ani silnějšímu Fordu Focus RS... Japonci také prozradili, že cílem inženýrů je dostat z motoru výkon 300 koní a že bude zkombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ovladatelnost a odezva plynu by měla být laděna s využitím zkušeností ze závodů WTCC, dvouspojková převodovka debutuje nejprve v nové generaci Jazzu Hybrid.
To ostatní jsou pouhé spekulace, nicméně z možností, zda bude vůz pohánět motor 1,6 l, 1,8 l nebo 2,0 l Turbo se momentálně nejreálněji jeví právě dvoulitr a je téměř jisté, že s přenosem síly na přední kola pomůže mechanický diferenciál se zvýšenou svorností. Objevují se také teorie, že by auto mohlo dostat aktivní nezávislé řízení zadních kol, odvozené od luxusního sedanu Acura RLX.
Pozitivní také je, že Honda naznačuje, že nezůstane jen u Civicu Type R, má v plánu rozšířit škálu sportovně laděných modelů i na další modely, s čímž mohou souviset i nedávné informace o sportovnější variantě kombíku Civic Tourer.