Honda Civic Type-R – na vrchol hot-hatchů

Honda Civic Type-R – na vrchol hot-hatchů

 
 

Seznamte se s podobou nové Hondy Civic Type-R a s prvními bližšími informacemi.

Seznamte se s podobou nové Hondy Civic Type-R a s prvními bližšími informacemi. Studie Civic Type-R Concept vypadala velmi atraktivně a sériová verze se od ní liší jen nepatrně. Nástavce prahů nejsou tak výrazné, zpětná zrcátka vychází z pětidveřové verze a změnila se i litá kola, která ale nejsou zrovna pýchou designérů. Vůz obouvá pneumatiky o rozměru 225/40 R 18, světlá výška je oproti běžné verzi 3D o 15 mm nižší a na brzdových třmenech najdete nápis Type-R.

Červenočerná sportovní sedadla jsou čalouněná Alcantarou, palubní deska má rudé podsvícení a světelný indikátor přepnutí motoru do ostrého režimu systému VTEC. Řízení bude mít tužší posilovač, strmější převod a lepší odezvu od kol než pětidveřové verze. Oproti předchozí verzi bude mít zákazník širší možnost individualizace, k mání budou mimo jiné okenní airbagy, duální klimatizace, dešťový senzor, automatické světlomety a stěrače, tempomat nebo navigace. Pro hardcore vyznavače sportovního svezení bude k mání o 40 kg odlehčená verze bez audiosoupravy, zadního plata, spodního krytu motoru a s menší hlukovou izolací, která poslouží též jako základ pro homologaci závodních aut FIA Group A a N.

Hmotnost vozu se nepodařilo udržet na hodnotě předchůdce, je prý o málo vyšší, což bylo vykompenzováno kratšími převody. Co se týče podvozku, Honda uvádí, že jako základ pro jeho vývoj posloužilo šasi verze 5D, což patrně znamená torzní příčku. To svědčí o velkém sebevědomí inženýrů Hondy, toto řešení totiž v této kategorii zvolil pouze Opel u Astry OPC a také favorit na trůn hot-hatchů ze segmentu B – Clio RenaultSport. Podvozek byl u verze Type-S pečlivěji naladěn než u Civicu 5D a Type-R by měl posunout jejich úroveň ještě o výš.

Pohon vozu má na starosti dvoulitrový atmosféricky plněný čtyřválec 2.0 i-VTEC, jehož parametry zůstaly na úrovni minulého CTR, disponuje výkonem 201 k při 8000 otáčkách (dosud 200 k při 7400 ot/min), což slibuje velmi točivou jednotku, lze předpokládat omezovač až někde kolem 8300-8500 ot/min. Výrazně by však měl být zlepšen průběh křivky točivého momentu a díky elektronickém plynu i odezva na sešlápnutí plynu. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne vůz za 6,6 s a maximum se bude pohybovat kolem 235 km/h. Dost výrazný rozdíl bude v nástupu ostré vačky. Minulý CTR ji přepínal při 6000 otáčkách, u novinky se "otevře peklo" už při 5200 otáčkách!

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu

Na sklonku roku 2005 Honda šokovala motoristický svět.…

Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem.…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…