Honda Civic Type-R – na vrchol hot-hatchů
Seznamte se s podobou nové Hondy Civic Type-R a s prvními bližšími informacemi.
Studie Civic Type-R Concept vypadala velmi atraktivně a sériová verze se od ní liší jen nepatrně. Nástavce prahů nejsou tak výrazné, zpětná zrcátka vychází z pětidveřové verze a změnila se i litá kola, která ale nejsou zrovna pýchou designérů. Vůz obouvá pneumatiky o rozměru 225/40 R 18, světlá výška je oproti běžné verzi 3D o 15 mm nižší a na brzdových třmenech najdete nápis Type-R.
Červenočerná sportovní sedadla jsou čalouněná Alcantarou, palubní deska má rudé podsvícení a světelný indikátor přepnutí motoru do ostrého režimu systému VTEC. Řízení bude mít tužší posilovač, strmější převod a lepší odezvu od kol než pětidveřové verze. Oproti předchozí verzi bude mít zákazník širší možnost individualizace, k mání budou mimo jiné okenní airbagy, duální klimatizace, dešťový senzor, automatické světlomety a stěrače, tempomat nebo navigace. Pro hardcore vyznavače sportovního svezení bude k mání o 40 kg odlehčená verze bez audiosoupravy, zadního plata, spodního krytu motoru a s menší hlukovou izolací, která poslouží též jako základ pro homologaci závodních aut FIA Group A a N.
Hmotnost vozu se nepodařilo udržet na hodnotě předchůdce, je prý o málo vyšší, což bylo vykompenzováno kratšími převody. Co se týče podvozku, Honda uvádí, že jako základ pro jeho vývoj posloužilo šasi verze 5D, což patrně znamená torzní příčku. To svědčí o velkém sebevědomí inženýrů Hondy, toto řešení totiž v této kategorii zvolil pouze Opel u Astry OPC a také favorit na trůn hot-hatchů ze segmentu B – Clio RenaultSport. Podvozek byl u verze Type-S pečlivěji naladěn než u Civicu 5D a Type-R by měl posunout jejich úroveň ještě o výš.
Pohon vozu má na starosti dvoulitrový atmosféricky plněný čtyřválec 2.0 i-VTEC, jehož parametry zůstaly na úrovni minulého CTR, disponuje výkonem 201 k při 8000 otáčkách (dosud 200 k při 7400 ot/min), což slibuje velmi točivou jednotku, lze předpokládat omezovač až někde kolem 8300-8500 ot/min. Výrazně by však měl být zlepšen průběh křivky točivého momentu a díky elektronickém plynu i odezva na sešlápnutí plynu. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne vůz za 6,6 s a maximum se bude pohybovat kolem 235 km/h. Dost výrazný rozdíl bude v nástupu ostré vačky. Minulý CTR ji přepínal při 6000 otáčkách, u novinky se "otevře peklo" už při 5200 otáčkách!