Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda nasadí v závodním šampionátu BTCC kombík Civic Tourer

David Bureš
Diskuze (11)
Na závodní okruhy míří další praktické kombi – po někdejším Volvu 850 tu je Honda Civic Tourer.

Automobilky své vozy rády prezentují také jejich nasazením v závodech. Touto formou jsou demonstrovány schopnosti hot hatchů nebo jiných sportovních modelů. Použití kombi pro závodní účely příliš běžné není, Honda se však touto neobvyklou cestou vydává, do šampionátu British Touring Car Championship (BTCC) nasadí Civic Tourer.

Použití kombi vzbuzuje pozornost, na což Honda určitě vsází. A pokud se automobilu bude navíc dařit, propagace bude o to lepší. Tvůrci auta věří, že Civic Tourer bude na okruzích úspěšný, a tvrdí, že závodní auto nevzniklo jen kvůli dobrému PR.

O pohon závodního Civicu Toureru se postará přeplňovaný benzinový dvoulitr, jehož výkon bude blízký hodnotě 300 koní (221 kW). Točivý moment se bude pohybovat okolo 300 N.m. Stejná jednotka se později objeví i v chystaném Civicu Type R. Zda však bude Type R dostupné také jako kombi, je aktuálně ve hvězdách, spekuluje se pouze o civilnější variantě Type S.

Síla agregátu bude posílána na přední kola, a to prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky s karbonovou spojkou. Auto bude obouvat 18palcová kola s pneumatikami Dunlop.

Oproti výchozímu kombi, jehož zavazadelník má ohromných 624 litrů, se vzhled závodního Civicu Tourer liší mohutnějšími blatníky kvůli širšímu rozchodu kol, novým předním spoilerem a výrazným spoilerem na zádi.

Do závodního kokpitu Civicu Tourer se mimo jiné posadí letošní šampion BTCC Andrew Jordan, který svůj titul získal za volantem Civicu hatchback. Mezi konkurenty Civicu na závodních tratích letos patřily Ford Focus ST, BMW 125i nebo MG 6. Japonské kombi má na co navazovat. Stáj Honda totiž v posledních čtyřech sezonách šampionátu BTCC pokaždé získala konstruktérský titul.

Honda Civic Tourer nebude prvním kombíkem nasazeným do šampionátu BTCC. V sezoně 1994 se na okruzích objevovalo hranaté kombi Volvo 850 stáje Tom Walkinshaw Racing. Švédský kombík se ale v sérii udržel jedinou sezonu, v roce 1995 byl kvůli změnám v regulích týkajících se aerodynamiky nahrazen verzí sedan.

David Bureš
Diskuze (11)
4. 12. 2013 23:00
Re: Konečně pořádnej kombík :-)
NE, marketing přímo na kombík!Neokecávat, když to není potřeba..... :-)
4. 12. 2013 18:44
Re: Konečně pořádnej kombík :-)
Někdo myslím psal, že ho nabízí v Polsku. Nevím, jestli i někde jinde.
Avatar - twistedTSD
4. 12. 2013 16:35
Re: Konečně pořádnej kombík :-)
O marketingu to určitě je a Civic 4D, prodávaný maximálně někde na Ukrajině, by tento účel neplnil. O Accordu na konci života s nejistým nástupcem ani nemluvě.
4. 12. 2013 16:16
Re: Konečně pořádnej kombík :-)
že nejde i o marketing je Kingu nesmysl..... >:D
4. 12. 2013 14:05
Re: Konečně pořádnej kombík :-)
Psal jsi o aerodynamice a vyvážení. Sedan je lepší karoserie z hlediska aerodynamiky (u kombi si moc nepomohou - myšleno obecně) a je delší (alespoň myslím), což je podle tebe podstatné. Prostor pro zlepšení je vždy. Pokud s tím skutečně měli starosti, tak je sedan (nebo ještě lépe kupé) očividné řešení.

"Proč závodit s autem, které v Evropě nikdo nezná?" A pak, že to není o marketingu. ;-) Teoreticky by mohl jezdit Accord. Ten tu známe. A sedan od Civicu se někde v EU myslím také prodává.

PS: Zajímalo by mě, co tu občas u některých diskuzí způsobí to rozbití designu (tučný text příspěvků).