Honda představila diesel 1.6 i-DTEC pro CR-V, novinkou je i Civic Tourer a koncept NSX
Těžko říci, která letošní ženevská premiéra je pro Hondu v Evropě důležitější. Prototyp druhé generace supersportovního vozu NSX, nyní už s kompletním interiérem, má za úkol vylepšit hubenými léty pošramocenou sportovní image japonské značky, pro naprostou většinu běžných zákazníků je ale mnohem důležitější debut konceptu kombi verze Civicu, jenž ponese označení Civic Tourer a automobilka v jeho případě slibuje jeden z největších zavazadlových prostorů ve třídě.
Neméně důležitou premiérou je představení tentokráte už produkční verze Hondy CR-V s novým malým turbodieselem 1.6 i-DTEC z nové generace Earth Dreams Technology. Ten bude mít, stejně jako v případě Civicu 5D, jenž už je tímto motorem v nabídce od začátku března, výkon 88 kW a točivý moment 300 N.m. V kombinaci výhradně s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou bude mít emise CO2 jen 119 g/km, což by mělo představovat 4,5 l nafty na 100 km. V prodeji se tato verze objeví na podzim letošního roku.
Honda také ukáže finální verze svého závodního speciálu Civic WTCC, s nímž se chce ve své první sezoně v cesťácích pokusit zaútočit na titul za pomoci jezdců Tiaga Monteira a Gabriele Tarquiniho. A radost určitě Japonci udělali těm, kteří už jsou nažhavení na další sportovní Civic Type R. Vývoj vozu prý jde dobře a už letos se objeví prototypy na Severní smyčce Nürburgringu, na němž se chce stát za dva roky předokolkovým králem.