Hyundai chce letos zvýšit podíl na americkém trhu na 4,5 %
Korejská automobilka Hyundai, která jako jediná z významnějších hráčů na americkém automobilovém trhu dokázala v loňském roce zvýšit své prodeje, chce letos zvýšit svůj tržní podíl na 4,5 %. V loňském roce se prodeje korejské automobilky podílely na celkových prodejích automobilů v USA ze 4,2 %. Šéf prodeje Hyundaie pro USA David Zuchowski agentuře Reuters sdělil, že automobilka vidí dobré šance na překonání hranice 500 tisíc prodaných vozů v tomto roce. Korejci by tak v USA poprvé překonali hranici půl milionu prodaných vozů za rok.
Prodeje korejské automobilky v loňském roce dosáhly 435 064 vozů, což znamenalo meziroční nárůst o 8,3 %. Celý americký trh se přitom v roce 2009 propadl o 21 %. Tržní podíl Hyundaie tak loni poskočil ze 3 % v roce 2008 až na loňských 4,2 %.
Klíčem k prodejnímu úspěchu v tomto roce mají být nové modely, které na trh automobilka uvede. Až do konce roku 2011 počítají Korejci s uvedením sedmi nových vozů na severoamerický trh.
Šéf Hyundaie v USA John Krafcik však varoval před přílišným optimismem a uvedl, že se letos nedá očekávat tak výrazný nárůst tržního podílu jako v loňském roce. Zuchowski s tímto názorem souhlasí a domnívá se, že automobilka by mohla získat podíl na úkor Toyoty. V případě amerických konkurentů General Motors a Chrysler očekává, že budou letos silnější než v loňském roce.
Hyundai, stejně jako americké automobilky GM, Ford a Chrysler, nabízí majitelům vozů Toyota bonus v podobě 1 000 tisíce dolarů, pokud si koupí nový vůz a zároveň na protiúčet prodají vůz japonské automobilky. Podíl vozů Toyota, které prodejci vykupují na protiúčet, se u Hyundaie v posledních týdnech po svolávacích akcích Toyoty zvýšil ze 6 na 11 %.
Růst prodeje vozů korejské značky pokračuje i v letošním roce. V lednu Hyundai v USA prodal meziročně o 24 % vozů více.