Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2008: Vítězný Hyundai i10, Citroën C1 druhý ve třídě minivozů

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
V kategorii nejmenších automobilů nezůstal v říjnu letošního roku kámen na kameni. Dosavadní lídři propadli, ale první místo Hyundaie i10 se dalo očekávat.

V šestém měsíci svého působení na českém trhu dosáhla i-desítka konečně na zlato. Navíc s obrovským náskokem, její registrace dosáhly 148 nových vozů. Na druhé příčce skončil Citroën C1 s 99 kusy, až třetí dlouhodobá jednička Chevrolet Spark (78 vozů), čtvrtý Peugeot 107 porazil dokonce i Pandu, a to hlavně díky 8 prodaným en-jedničkám. Celkově si malá kolíňata se lvem ve znaku odvezlo 49 nových majitelů. Italský medvídek skončil až pátý s 48 kusy, o šest méně si připsaly na svá konta shodně Kia Picanto a Renault Twingo.

Ve srovnání s loňským rokem si Citroën C1 polepšil o 90,4 % (loni 52 kusů), Chevrolet Spark si naopak o 51,5 % pohoršil (loni v říjnu měl na kontě 161 registrací). Peugeot 107 se propadl o 39,5 % (loni 81 vozů), Fiat Panda si také pohoršil, a to z loňských 102 vozů, tedy o 53 %. I Kia Picanto zaznamenala meziroční pokles, a to o 33,3 % (loni 63 vozů). Hyundai i10 se prodává od května letošního roku a Twingo se loni nabízelo ještě v první generaci a neprodal se ani jeden vůz.

Miniauta se vznětovými motory si v říjnu 2008 odvezli jen tři zákazníci – jeden se rozhodl pro Fiat 500, druhý pro Opel Agila a třetí pro Smart ForTwo. Od začátku roku bylo nově zaregistrováno čtrnáct naftových pětistovek a deset smartů.

V celkovém žebříčku od ledna 2008 vede stále suverénně Chevrolet Spark (1.553 kusů, podíl ve třídě 24,8 %) před Pandou (989 kusů, 15,4 %), třetí je Kia Picanto (633 kusů, 9,9 %), čtvrtý je Hyundai Atos Prime (616 kusů, 9,6 %), ale jeho skladové zásoby už jsou minimální, v říjnu dosáhly registrace jen šesti nových automobilů. Na záda už mu dýchá nástupce i10, který je díky vynikajícím výsledkům již pátý s 553 kusy a podílem 8,6 %.

Meziroční srovnání první čtyřky vypadá následovně: vedoucí Spark si polepšil o 37,2 % (za prvních deset měsíců loňského roku bylo nově zaregistrováno 1.132 jiskřiček. Panda si pohoršila o 10,9 % (v roce 2007 1.110 aut), razantně ztratilo Picanto, letošních 633 malých kií oproti 910 loňským znamená propad o 30,4 %. Atos Prime si pohoršil jen o 4,8 % z loňských 647 vozů, ovšem jeho prodej končí.

V říjnu se také začala nabízet nová generace Opelu Agila, skončila na jedenáctém místě se 13 kusy. Všechny tři zástupce kolínské automobilky TPCA pak čeká co nevidět facelift.

Třída mini, registrace na českém trhu v říjnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20081-10/200810/20081-10/2008
1.Hyundai i 1014855324,2%8,6%
2.Citroën C19939316,2%6,1%
3.Chevrolet SPARK78159312,8%24,8%
4.Peugeot 107495198,0%8,1%
5.Fiat PANDA489897,9%15,4%
6.Kia PICANTO426336,9%9,9%
6.Renault TWINGO423146,9%4,9%
8.Suzuki SPLASH402036,5%3,2%
9.Fiat 500221923,6%3,0%
10.Toyota AYGO152112,5%3,3%
11.Opel AGILA13732,1%1,1%
12.Hyundai ATOS66161,0%9,6%
13.Smart FORTWO5800,8%1,2%
14.Volkswagen FOX3360,5%0,6%
15.Ford KA1120,2%0,2%
-CELKEM6116417100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Pierro
10. 11. 2008 13:03
Re: AGILNÍ SPLASH
šel bych do pětistovky anebo nového Káčka. ;-)
8. 11. 2008 12:40
Re: AGILNÍ SPLASH
GTI: Z mého pohledu Agilu určitě ne, byť je oproti té krabici mnohem hezčí... Splash mě v interiéru taky moc nezaujal... Jo, malé velké auto, ale.... kdybych se řídil srdcem, koupím pětistovku. Kdybych se řídil rozumem, koupím Pandu (kdybych zůstal u srdčíka, tak stokoníka :o)) i10 je hezké autíčko, ale spíš by slušelo nějaké drobné půvabné slečně a ne metrákovému chlapovi. Kromě toho jsem byl velmi nemile překvapen chováním pána od Hyundaie na letošní Autoshow. Aneb jak také lze přijít o potenciálního zákazníka (i když, dealera si můžu pochopitelně vybrat...). Nové Twingo už není, co bývala jednička. Geniální auto postavené hlavou, malé auto, které se všude vejde, ovšem já neměl v téhle hračičce s místem problém....
8. 11. 2008 12:03
Re: V testech vede
Přesně tak, aby to vypadalo jak to má vypadat, tak do něj musíš nalejt ještě hodně tisíců. Ale to je problém jak i10 tak i Picanta, Sparku nebo Atose. Když už bych si musel vybírat, tak co do líbivosti by přicházelo v úvahu jedině Aygo, C1, Smart nebo pětistovka. Zbytku nějak nemohu přijít na chuť.
8. 11. 2008 11:32
AGILNÍ SPLASH
Tabulka malých. Ovšem s velkou potencí. Pokud ve vyšších třídách vlastně vždy sáhneš dobře, zde je nutno velmi bedlivě vážit své kroky. Jednoznačným králem je tu duo bratrů - AGILA/SPLASH, designově až fantasatický výsledek, dokonalé auto pro mladou maminku, co obráží školku, delvitu a kadeřníka. A nejen pro maminku, i mladej bejček co má zatím potíže i se sponzorováním sama sebe se v Agile neztratí. Ovšem protože v této tabulce jde jako snad v žádné jiné o cenu, tedy o co nejnižší cenu, jsou vítězi ti, kdo nabídnou také tu cenu nejnižší. Což je škoda, neb mimo A-S je tu třeba také Twingo, auto, které se prostě (opět) Renaultu povedlo.

Takže je to jasné - AGILA/SPLASH a Twingo :yes:
8. 11. 2008 08:22
V testech vede
V každém srovnávacím testu kategorie mini byla i10 vítězem. Sice to není auto, které bych si někdy koupil, ale určitě má svoje kvality. Na fotkách vypadá pěkně, ale když člověk vybere nejzákladnější výbavu, dostane auto s nehezkými šedými nárazníky. I když zase má už v základu vestavěné audio s připojením mp3. Takže jako druhé auto do rodiny je to dobrá volba.