reklama


Hyundai Coupé 2.0 - Letem světem (07/2002)

Hyundai Coupé 2.0 - Letem světem (07/2002)

 
 

Zapomeňte na předchozí modely. Nový Hyundai Coupé, které se v České republice prodává od května, se daleko více podobá prestižním sportovním konkurentům, než svému předchůdci s proslulou plastovou maskou. Nebýt znaku automobilky na přídi, nehádá u tohoto vozu jeho asijský původ nikdo z kolemjdoucích. A o vnější dojem jde potenciálnímu majiteli tohoto vozu určitě hodně.

Zapomeňte na předchozí modely. Nový Hyundai Coupé, které se v České republice prodává od května, se daleko více podobá prestižním sportovním konkurentům, než svému předchůdci s proslulou plastovou maskou. Nebýt znaku automobilky na přídi, nehádá u tohoto vozu jeho asijský původ nikdo z kolemjdoucích. A o vnější dojem jde potenciálnímu majiteli tohoto vozu určitě hodně.

Ostrá nízká příď se zapuštěnými sdruženými světlomety najde z pohledu designu konkurenci skutečně spíše u Porsche než například u Astry Coupé. Důsledně kapkovitý tvar karosérie se odráží v nízké linii střechy a plynule navazujících třetích dveřích. Nízká tónovaná boční skla snad nemohou být tvarována dynamičtěji a ve spojení s ostře žlutým lakem působí velmi akčně. Jen o trochu fádněji může působit vysoká záď s výraznou odtrhovou hranou víka zavazadlového prostoru.

Široké dveře se otevírají v téměř pravém úhlu a nabízejí pohled na nízko umístěné sedačky Recaro. Těm se nedá vytknout nic podstatného - tělo řidiče v nich neklouže ani v ostrých zatáčkách a s ohledem na čtyřmístné uspořádání chválíme i jejich sklápění s pamětí původní polohy. Palubní deska z černého na pohled měkkého plastového monolitu je věcí vkusu, přístroje pod volantem i na středové konzole jsou však plně v souladu se sportovním stylem vozu. Drobnou radostí na hliníkem obloženém středovém panelu jsou "budíky" ukazující točivý moment, okamžitou spotřebu a napětí elektrosoustavy. Krátká řadicí páka s koženým potahem a hliníkovým vrcholem padne dobře do ruky. Řazení je vcelku přesné, jen dráhy by mohly být o něco kratší.

I když je to u této třídy nezvyklé, musíme Hyundai Coupé pochválit za praktičnost. Zavazadlový prostor má sice základní objem jen 312 litrů, díky rozměrným zadním dveřím a nízko položené nakládací hraně dovolují převážet třeba i sadu golfových holí s vozíkem. Tím ale zábava nekončí. Pro cesty ve dvou je možno sklopit dělená zadní opěradla a naplnit vzniklý prostor zavazadly až po střechu. Ale ani případní cestující na zadních sedadlech nebudou moc strádat. Prostor pro kolena a hlavu je sice očekávatelně omezený, sedadla jsou ale měkká a kupodivu vcelku pohodlná. Potěší také malé odkládací schránky u zadních sedadel.

Slabší z nabízených motorů disponuje při dvoulitrovém objemu výkonem 101 kW při 6000 otáčkách. Červené pole otáčkoměru ale začíná jen 500 otáček nad touto hodnotou. Do otáček jde motor spíše pomaleji, zvukovou kulisu však nabízí vzhledem ke svému poslání velmi příjemnou. Spotřebu jsme při méně než ostré jízdě drželi pod desetilitrovou hranicí, při maximálním vytáčení a v městském provozu si motor řekl až o 13 litrů na 100 km. Na dálnici jsme pak výrazně postrádali šestý převodový stupeň, který nabízí bohužel jen dražší verze s motorem 2.7i. Sportovní jízdu je možné si užít hlavně díky výbornému podvozku a především pocitům, které velmi dobře vypadající auto vyvolává v majiteli i kolemjdoucích. Pro ostřejší jízdu bychom zvolili spíše zmíněný šestiválec.

Jízda se rovná neustálému soustředění. Omezenější výhled do stran a tuhý podvozek nutí řidiče k pozornosti a předvídavosti. Sedmnáctipalcová kolas kvalitními pneumatikami dají pocítit mnoho z nerovností na českých cestách, vzdor nízké stavbě se nám ale za celý test nestalo, že bychom si podvozkem či spoilerem "škrtli" o vozovku. Auto se chová velmi dlouho neutrálně, jen v mezních situacích lze pozorovat sklon k nedotáčivosti. V zatáčkách se Coupé naklání jen nepatrně a přinutit jej k přetáčivému smyku chce opravdu hodně snahy či škváry na silnici.

Těm, kdo vyloženě chtějí vůz této kategorie, můžeme Hyundai Coupé jen doporučit. Jedinou výraznější slabinu vidíme v absenci šestistupňové převodovky (nebo těžšího pátého stupně) u dvoulitrového motoru. Verze právě s tímto převodovým ústrojím a motorem 2.7i stojí při jinak stejné výbavě o 110 tisíc korun více.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 649 900 Kč Cena v testované výbavě: 663 400 Kč

Základní výbava:ABS+TCS, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, boční výztuhy dveří, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sedadla Recaro, palubní počítač, příprava pro rádio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el ovládání př. oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, obložení přístrojové desky imitací kovu, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, sklopná přední sedadla s pamětí polohy, disky kol z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, nárazníky a zrcátka v barvě vozu

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+13.500,-)

Strážnické brambůrky: od bufetu v letním kině po továrnu za čtvrt miliardy Strážnické brambůrky: od bufetu v letním kině po továrnu za čtvrt miliardy

Nejsme chipsy, jsme brambůrky. S tímto sloganem si již…

Před 61 lety Chruščov pronesl Před 61 lety Chruščov pronesl "tajný" projev, kritizoval Stalina

V roce 1956 na XX. sjezdu KSSS pronesl sovětský vůdce…

Proč Havel nezavedl prezidentský systém? podivuje se Babiš Proč Havel nezavedl prezidentský systém? podivuje se Babiš

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš míní,…

Unikátní kostýmy z Barrandova cestují po celé Evropě Unikátní kostýmy z Barrandova cestují po celé Evropě

Dodnes se v nich na filmovém plátnu prochází Mozart i…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1975
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 101 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 181 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 206
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.6 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 312 / 312
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 460
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4395
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1330
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):820
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 520
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 




Galatea Automobiles nabízí zakázkové Hyundai Coupé Galatea Automobiles nabízí zakázkové Hyundai Coupé

Severoamerická společnost Galatea Automobiles se…

Hyundai Concept Genesis Coupé: Technika následuje design Hyundai Concept Genesis Coupé: Technika následuje design

Ať se jmenovalo Tiburon nebo Coupé, vždycky u něj něco…

 



 
Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Dnes 08:36

Náš čtenář Petr Slavíček načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř odmaskovanou novou Škody Yeti. Jak moc se liší od Seatu Ateca?




Blesk.cz

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země chce ochránit své „zrzečky“

Americké veverky čeká v Británii sterilizace. Země…

Britská vláda připravuje ve snaze ochránit domácí veverku obecnou před nepůvodní veverkou popelavou rozsáhlý…

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel náhle i bratr Jan (†63)!

Zesnulý herec Pavlata (†71): 19 dnů po pohřbu zemřel…

Sotva se příbuzní alespoň minimálně vzpamatovali ze smrti herce a dabéra Michala Pavlaty (†71), přišla další…

 

iSport.cz

Marit Björgenová získala ve skiatlonu rekordní 15. zlatou medaili z MS

Marit Björgenová získala ve skiatlonu rekordní 15.…

Norská běžkyně na lyžích Marit Björgenová získala ve skiatlonu na světovém šampionátu v klasickém lyžování v…

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil už také klub

Vítej do rodiny! Dočkalův přestup do Číny potvrdil…

Čekání je u konce. Reprezentační záložník Bořek Dočkal definitivně přestupuje ze Sparty do čínské Superligy, kde…

 

Reflex.cz

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných fotografiích: Z půl milionu Židů nezbyl žádný

Krvavý příběh varšavského ghetta na silných…

Druhého října roku 1940 podepsal Ludwig Fisher, starosta Varšavy, jež byla součástí Generálního gouvernementu,…

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Etika v boji proti terorismu. Nutnost, nebo nonsens?

Vážený pane profesore, není to tak dlouho, co byl jedním výše postaveným klerikem zveřejněn název jeho…

 
 
reklama