Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Coupé 2.0 – Letem světem (07/2002)

Tomáš Zajíček
Diskuze (3)

Zapomeňte na předchozí modely. Nový Hyundai Coupé, které se v České republice prodává od května, se daleko více podobá prestižním sportovním konkurentům, než svému předchůdci s proslulou plastovou maskou. Nebýt znaku automobilky na přídi, nehádá u tohoto vozu jeho asijský původ nikdo z kolemjdoucích. A o vnější dojem jde potenciálnímu majiteli tohoto vozu určitě hodně.

Ostrá nízká příď se zapuštěnými sdruženými světlomety najde z pohledu designu konkurenci skutečně spíše u Porsche než například u Astry Coupé. Důsledně kapkovitý tvar karosérie se odráží v nízké linii střechy a plynule navazujících třetích dveřích. Nízká tónovaná boční skla snad nemohou být tvarována dynamičtěji a ve spojení s ostře žlutým lakem působí velmi akčně. Jen o trochu fádněji může působit vysoká záď s výraznou odtrhovou hranou víka zavazadlového prostoru.

Široké dveře se otevírají v téměř pravém úhlu a nabízejí pohled na nízko umístěné sedačky Recaro. Těm se nedá vytknout nic podstatného - tělo řidiče v nich neklouže ani v ostrých zatáčkách a s ohledem na čtyřmístné uspořádání chválíme i jejich sklápění s pamětí původní polohy. Palubní deska z černého na pohled měkkého plastového monolitu je věcí vkusu, přístroje pod volantem i na středové konzole jsou však plně v souladu se sportovním stylem vozu. Drobnou radostí na hliníkem obloženém středovém panelu jsou "budíky" ukazující točivý moment, okamžitou spotřebu a napětí elektrosoustavy. Krátká řadicí páka s koženým potahem a hliníkovým vrcholem padne dobře do ruky. Řazení je vcelku přesné, jen dráhy by mohly být o něco kratší.

I když je to u této třídy nezvyklé, musíme Hyundai Coupé pochválit za praktičnost. Zavazadlový prostor má sice základní objem jen 312 litrů, díky rozměrným zadním dveřím a nízko položené nakládací hraně dovolují převážet třeba i sadu golfových holí s vozíkem. Tím ale zábava nekončí. Pro cesty ve dvou je možno sklopit dělená zadní opěradla a naplnit vzniklý prostor zavazadly až po střechu. Ale ani případní cestující na zadních sedadlech nebudou moc strádat. Prostor pro kolena a hlavu je sice očekávatelně omezený, sedadla jsou ale měkká a kupodivu vcelku pohodlná. Potěší také malé odkládací schránky u zadních sedadel.

Slabší z nabízených motorů disponuje při dvoulitrovém objemu výkonem 101 kW při 6000 otáčkách. Červené pole otáčkoměru ale začíná jen 500 otáček nad touto hodnotou. Do otáček jde motor spíše pomaleji, zvukovou kulisu však nabízí vzhledem ke svému poslání velmi příjemnou. Spotřebu jsme při méně než ostré jízdě drželi pod desetilitrovou hranicí, při maximálním vytáčení a v městském provozu si motor řekl až o 13 litrů na 100 km. Na dálnici jsme pak výrazně postrádali šestý převodový stupeň, který nabízí bohužel jen dražší verze s motorem 2.7i. Sportovní jízdu je možné si užít hlavně díky výbornému podvozku a především pocitům, které velmi dobře vypadající auto vyvolává v majiteli i kolemjdoucích. Pro ostřejší jízdu bychom zvolili spíše zmíněný šestiválec.

Jízda se rovná neustálému soustředění. Omezenější výhled do stran a tuhý podvozek nutí řidiče k pozornosti a předvídavosti. Sedmnáctipalcová kola s kvalitními pneumatikami dají pocítit mnoho z nerovností na českých cestách, vzdor nízké stavbě se nám ale za celý test nestalo, že bychom si podvozkem či spoilerem "škrtli" o vozovku. Auto se chová velmi dlouho neutrálně, jen v mezních situacích lze pozorovat sklon k nedotáčivosti. V zatáčkách se Coupé naklání jen nepatrně a přinutit jej k přetáčivému smyku chce opravdu hodně snahy či škváry na silnici.

Těm, kdo vyloženě chtějí vůz této kategorie, můžeme Hyundai Coupé jen doporučit. Jedinou výraznější slabinu vidíme v absenci šestistupňové převodovky (nebo těžšího pátého stupně) u dvoulitrového motoru. Verze právě s tímto převodovým ústrojím a motorem 2.7i stojí při jinak stejné výbavě o 110 tisíc korun více.

Tomáš Zajíček
Diskuze (3)
Cena základní sestavy 649 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS+TCS, 4x airbag, předpínače bezp. pásů, boční výztuhy dveří, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sedadla Recaro, palubní počítač, příprava pro rádio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el ovládání př. oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, obložení přístrojové desky imitací kovu, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, sklopná přední sedadla s pamětí polohy, disky kol z lehkých slitin, přední mlhové světlomety, nárazníky a zrcátka v barvě vozu Kč
Cena testované sestavy 663 400 Kč
Výbava testované sestavy základní + metalický lak: (+13.500,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1975
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 101 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 181 / 4500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 206
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.6 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 312 / 312
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 460
Rozměr pneu: 215/45 R17
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4395
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1330
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 820
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 520
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - twistedTSD
17. 7. 2022 20:18
get low
Jo, s touhle věcí jsem s něco najezdil. V Need for Speed.

Ale užrané je to teda fest.
Avatar - pradeda777
17. 7. 2022 11:50
Hezká kupátko....
...na tu dobu paráda. Škoda jen té 5 kvaltové převodovky. Já měl tehdá Celica SX ST162 (MY 1985) a 2L 3S-GE motor dával "jen" 102kW, ale převodovka měla 6 krátkých kvaltů. Super svezení.... :yes: https://upload.wikimedia.org/…-11-11%29_01.jpg
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2022 11:22
A o 20 let později
křivé H umí skutečně dobré motory.