Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Elantra: premiéra faceliftu v Pekingu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Korejská automobilka Hyundai na autosalonu v Pekingu představí facelift modelu Elantra, který je vyráběn pro čínský a severoamerický trh.

Současné provedení modelu Elantra vstoupilo na americký trh v roce 2006 s karoserií dlouhou 4505 mm, širokou 1775 mm, vysokou 1480 mm a s rozvorem náprav 2649 mm. K pohonu pětimístného automobilu slouží zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l, poskytující výkon 101 kW (138 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 184 Nm při 4600 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky nebo čtyřstupňové automatické převodovky.

Pro modelový rok 2009 se Hyundai Elantra dostala zcela novou přední část, která se svým designem přibližuje modelu i30. Na voze je použit zcela nový přední nárazník, maska chladiče, hlavní světlomety, kapota motoru i blatníky. Na zádi je nový nárazník, světlomety a lehce upraveno bylo i víko zavazadlového prostoru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
11. 4. 2008 11:27
Re: Hyundai vs Kia
Je určitě pravda, že Kia se díky nákupu Schreyera dostala skokem na vlastní designové nohy. První skutečné modely od Schreyera se ovšem objeví až tak za 2-3 roky, momentálně jdou na trh pořád ještě díla jeho předchůdců, i když jím už upravená. Pak se - pokud si Schreyer udrží svou tvořivou vitalitu - zřejmě Kia (za podmínky vysoké kvality výroby) stane velice důrazným trendsetterem. Na druhé straně nelze pochybovat, že v rámci koncernu H+K jsou globální strategie koordinované a vzájemná konkurence obou značek je šéfy modulovaná tak, aby v praxi znamenala sladěné rozšiřování trhu. Hyundai sice (zatím) nemá svého Schreyera, ale postavit tuhle Elantru proti kiovským posledním modelům (nebo dokonce konceptům) je omyl. Byla zpracovaná s primárním ohledem na estetické preference čínského trhu, kde má Hyundai po dobudování druhé joint-venture fabriky k dispozici kapacitu přes 600 000 jednotek ročně a chce jí naplnit do roku 2010 (a spolu s Kiou získat 10% podíl na tamějším trhu, který je větší než americký). Hyundai chce letos v Číně prodat 100 000 těchto Elanter. [Kia má v Číně instalovanou výrobní kapacitu 430 000 jednotek ročně, čímž se koncern H+K v součtu v Číně kapacitou vyrovnal takovým soupeřům jako VW a GM.] První ohlasy z USA ukazují, že facelift Elantry bude příznivě přijatý i tam (prodej Elanter v USA roste, o více než 10% [11500 vs 10300] za 1.Q08 proti stejnému období loni, po váhavém začátku se model "chytl"). Podobnost masky s i30 je samozřejmě záměrné sbližování identity, jelikož se zároveň na americký kontinent začíná (nebo brzy začne) dovážet i30 v kombíku. Kia udělala ještě radikálnější rozlišení evropské a americko-asijské stylistiky, když pro Evropu zvlášť zavedla cee'd a na jiných trzích ponechala Cerato. Obrovsky se jí to vyplácí, za první Q08 se těchto sesterských modelů dohromady globálně prodalo kolem 86 tisíc (z toho cee'd asi 35 tis.) - Musíme vnímat i závod všech (a H+K zvláště) s čínskými domácími výrobci, viz např. dnešní zpráva zde o novém modelu FAW Bentung. Ten pro Číňany přichystal Ital Design, který dříve tak dobře posloužil právě Hyundaii (Pony, Sonata...). Čili jednak se historie opakuje a za druhé se pohyb vývoje neuvěřitelně urychluje. Západoevropští (ale i japonští a korejští) investoři masivními vklady a souvisejícím přísunem knowhow do Číny vyvolali džina, který jim nyní všem jde tvrdě po krku.
10. 4. 2008 16:17
i30
Celkem pěkné auto.
Příjde mi ale, že je předek hodně podobný na i30ku.