Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 CW: ceny na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (14)
Mezi jednovaječnými hatchbacky Kia Cee´d a Hyundai i30 není tolik rozdílů jako mezi novými odvozenými kombi. Zatímco Kia zvolila mix sportovních a užitkových vlastností, Hyundai vsadil na mimořádně dlouhý rozvor a velký prostor pro posádku.

Nové kombi Hyundai i30 CrossWagon má délku 4480 mm, šířku 1780 mm a výšku 1530 mm. Konstrukce s přívlastkem CW využívá podobný recept jako Opel nebo Dacia. Vzdálenost obou náprav je totiž proti hatchbacku zvětšená. Rozvor činí 2700 mm, což je o 50 mm více než u hatchbacku resp. konkurenčního kombi Kia Cee´d SportyWagon. Prostor pro zavazadla bude mít základní objem 415 l, po sklopení sedadel lze vyplnit po střechu až 1395 l využitelného objemu. Po sklopení sedáků a opěradel vzniká rovná ložná plocha, podobně jako i Kie. Cee´d SportyWagon nabízí z hlediska užitečných objemů více (534 l/1664 l), ale centimetry jí zřejmě budou scházet na místech ve druhé řadě.

Na první pohled se zdá, že Hyundai hodlá postavit i30 CW hierarchicky nad Cee´d SportyWagon. Naznačuje to nepřítomnost základní čtyřválcové motorizace. Podrobnější srovnání ale vyznívá z hlediska hodnoty za peníze lépe pro Hyundai.

Cenovka základního provedení Classic začíná na 384.900,-Kč, Kiu se stejným motorem pořídíte o 15 tisíc dráž. Ve výbavě základního Hyundaie je 6 airbagů, ABS+EBD, aktivní opěrky hlav na předních sedadlech, palubní počítač, centrální zamykání, rádio s CD a MP3 přehrávačem, USB port a ovládání rádia na volantu. Za manuálně regulovanou klimatizaci zaplatíte 25 tisíc korun, za zadní parkovací senzory 6.300,-Kč a za ESP dáte 15.900,-Kč.

O málo dražší Kia nemá ve výbavě aktivní opěrky a USB port, za metalický lak zaplatíte u Hyundaie 10 tisíc, u Kia 9.500,-Kč, na Hyundai poskytuje dovozce záruku 3 roky bez omezení počtu najetých kilometrů.

První cena turbodieselu je u Hyundaie 399.900,-Kč, což je o 30 tisíc méně než u Kie. Ta ale za 429.980,-Kč nabízí výkonnější provedení jedna šestky, které je u Hyundai dostupné až s vyšší výbavou za 474.900,-Kč.

Všechny modely Hyundai i30 CW od výbavy Comfort mají standardně navíc proti Classic automaticky regulovanou klimatizaci, alarm, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka nebo dálkové ovládání centrálního zamykání.

Hyundai i30 CW na českém trhu
Motor1.6 CVVT2.0 CVVT1.6 CRDi1.6 CRDi2.0 CRDi
Zdvihový objem [cm3]15911975158215821991
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/6300105/600066/400085/4000103/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]157/4200185/4600235/1750-2500255/1900-2750305/1800-2500
Max. rychlost [km/h]192 (183)205 (195)172188 (184)205
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,5 (12,0)11,1 (11,1)14,411,9 (13,4)10,7
Komb. spotřeba [l/100 km]6,2 (6,9)7,1 (7,6)4,94,9 (6,0)5,5
Cena Classic [Kč]384.900,--399.900,---
Cena Comfort [Kč]439.900,--454.900,-474.900,--
Cena Style [Kč]505.900,-545.900,--540.900,-585.900,-
Cena Premium [Kč]529.900,-569.900,--564.900,-609.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (14)
16. 4. 2008 13:59
Re: vyjadrenie k dizajnu
co mate vsetci s tym kufrom. U Accenta je to 390 a to je sedan (maly nakladaci priestor, nemoznost nalozit az po strechu) a zbalim pohodovo 3-4 ludi na 10 dnovu dovolenku. Vmesti sa tam velky kocik, 4x14" kolesa

Co v tych kufroch prevazate ked vam je 415 litrov malo? i30 je tzv sporty sw, vyzera skor ako predlzeny hatch. A to ze je v nom viac miesta na ukor kufra je len dobre. Kto vozi 90% casu dva kociky, psa a nakup z tesca na 2 tyzdne pojde do Ceed SW. Ludia co potrebuju vacsi a pohodlny hatch na odvezenie rodinu si kupia i30 sw
15. 4. 2008 19:43
Hanibalové? Ani omylem
i30 a cee'd si jistě tak trochu konkurují, ale je v tom hodně marketingového divadélka pro trh, vzájemného udržování pozornosti. Když koncern dosáhne toho, že redaktoři a po nich veřejnost budou především dumat, jestli mají vzít větší kufr cee'du nebo prostornější druhou řadu i30 (mimochodem, cee'd má jeden z největších prostorů ve 2.řadě v segmentu), zmenší se tím prostor pro uvažování o jiných značkách a modelech. Což je ta pravá konkurence - zastínit výhled na přímé soky z Francie, Itálie, atd. A to ještě nejsou v provozu Nošovice, pak se teprv budou dít věci, třeba rallye Nošovice-Žilina, už to vidím. >:D
15. 4. 2008 16:33
Re: ee
Jojo, presne tak.
Nas stodvacitka sveho casu take celkem zlobila a hnila.
Dnesni skodovky budou urcite ze stejneho testa.
Zkratka, co na to rici :no:
15. 4. 2008 15:15
Re: Zadok
Tak nevím,jestli je zrovna dobré přirovnávat Audi A4 Avant k i30 >:D 8-s
15. 4. 2008 14:57
Re: Zadok
:yes: :yes: