Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 kombi oficiálně. Vypadá jako Mercedes CLA Shooting Brake

Jan Mička
Diskuze (147)
Po upoutávce, kterou automobilka Hyundai vypustila do světa koncem minulého týdne, máme k dispozici první pořádné snímky Hyundai i30 kombi.

Už už se zdálo, že nebudou tvary karoserie nové generace Hyundai i30 kombi ničím překvapivým, první pořádné snímky však ukazují jeho podobnost s kompaktním kombi automobilky Mercedes-Benz. Model CLA Shooting Brake, který jsme měli nedávno v testu v jeho nejnovější podobě, docela šetří s bočním prosklením, stejně jako právě i30 kombi. Vůz byl navržen a testován v Evropě, kde se ostatně bude také vyrábět (v Nošovicích). Premiéru si odbude už za pár dnů v Ženevě.

Kombi i30 přichází půl roku po výchozím hatchbacku a jednou z jeho zbraní v boji s konkurencí bude zavazadlový prostor o základním objemu 602 litrů. Po sklopení zadních sedadel dostanete 1650 litrů. Na úhlavního soka v podobě Škody Octavia Combi to sice nestačí (má 610 a 1740 litrů bez rezervního kola), základní objem se však liší pouze o „drobné“.

Vůz na dílku měří 4585 milimetrů, je 1795 milimetrů široký, 1465 milimetrů vysoký a má rozvor o délce 2650 milimetrů. Výchozí hatchback do délky přerůstá o 245 milimetrů. Podle šéfdesignéra evropského vývojového centra Hyundai je design karoserie nadčasový a svažující se linie střechy téměř připomíná kupé siluetu. Výrazně ubylo fluidních designových prvků, což je znát zejména u zadních svítilen. Vůz nyní vypadá mladistvěji a seriózněji .

Kombi samozřejmě zdědí všechny bezpečnostní systémy představené už u hatchbacku, a to včetně systému autonomního nouzového brzdění, adaptivního tempomatu, automatického přepínání dálkových světel nebo čtení dopravních značek. V rámci verze kombi jsou novinkou například plně diodové přední světlomety.

Automobilka sice zatím sestavu pohonných jednotek nezveřejnila, není však důvod, aby se jakkoliv lišila od hatchbacku. Za základ tedy považujme čtrnáctistovku MPI se 73 kilowatty, nad ní najdeme litrové T-GDI s 88 kilowatty a čtrnáctistovku T-GDI o výkon 103 kW. Vznětový motor bude v nabídce pouze jeden, avšak ve třech výkonových variantách (70,81 a 100 kW).

Praktičtější variantou však tažení modelu i30 nekončí. Jak víme již z dřívějška, hatchback a kombi doplní také fastback s výklopnou zadní stěnou. Objeví se na přelomu let 2017/2018, už v polovině letošního roku se však dočkáme bonbonku v podobě ostrého hatchbacku N s výkonem přes 200 kilowattů. Kombi se začne v Nošovicích vyrábět už v květnu.

Jan Mička
Diskuze (147)
Avatar - white label
22. 2. 2017 23:17
Re: Super
Jasně..., nejhezčí české auto má značku (H)jondé a třeba nejlepší česká televize má zase značku Panasonic...
A Jacobs je česká káva a Milka pro změnu typická slovenská čokoláda.
Avatar - white label
22. 2. 2017 23:04
Re: Reklama
To rozhodně spíš...
Avatar - white label
22. 2. 2017 23:03
Re: Reklama
U Hjondé se tyhle "detaily" (kdo co měl před nimi) vůbec neřeší, se podívej na to auto, všechnoz toho "cocktailu" už si přece někdy někde viděl.
Avatar - Emel
22. 2. 2017 22:11
Re: Chiquita táhne
Jo, ty mluvíš o předních světlech, blik... já byl u kombíku nějak fixovanej na zadek.
Avatar - Emel
22. 2. 2017 21:50
Re: Super
Nejhezčí české auto, už je to tady >:D