Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 N: Ve Frankfurtu se 300 koňmi a čtyřkolkou?

Michal Fokt
Diskuze (13)
Hyundai prý v září ve Frankfurtu představí první sériový model od sportovní divize N. A měl by to být debut ve velkém stylu s Golfem R a Focusem RS v zaměřovači!

Hyundai má v plánu v září ve Frankfurtu šokovat svět. Tvrdí to alespoň zdroje z Austrálie, podle nichž právě na IAA sportovní divize Hyundai N, založená před necelými dvěma roky, představí své první dítko a rozhodně to nemá být žádný nesmělý pokus. Rovnýma nohama totiž má skočit mezi nejostřejší kompaktní hot-hatche současnosti!

Hyundai i30 N totiž nebude mít pouze aerokit a velká kola a brzdy, ale také zbrusu nový motor 2.0 Turbo, jenž byl poprvé představen v konceptu RM15, což znamená, že benzinový čtyřválec bude naladěn na výkon 300 koní (220 kW) při 6000 otáčkách a točivý moment 383 Nm při 2000/min. Jeho síla má být přenášena na všechna čtyři(!) kola prostřednictvím šestistupňového manuálu.

Použití nového systému pohonu všech kol má být možné díky tomu, že vůz dostane novou modulární koncernovou platformu pro kompaktní vozy, žádné bližší detaily ale zatím nejsou známy. Pokud se vám to zdá být až příliš komplikované, nejste sami, osobně si myslím, že pokud se současný i30 své N verze dočká, půjde o předokolku, ale to zjistíme již brzy. Ostatně s ohledem na to, co předvádí současné ostré předokolky Hondy, Seatu a Renaultu, by se nemělo i30 ani v tomto případě zač stydět. Neví se vlastně ani to, zda se i30 N představí jako koncept, prototyp nebo sériový model, tak se nechme překvapit, co si na nás Hyundai vlastně přichystal.

Michal Fokt
Diskuze (13)
10. 8. 2015 09:13
Re: i30 N
Proč by měl chodit s výkresy? Je to nakonec designér a senilní snad není. Byl na vedoucí pozici, takže mu toho určitě prošlo rukama hodně, i z toho, co skončilo v šuplíku. Čímž nechci říct, že za tím musí být zrovna on. Klidně bych i uvěřil tomu, že na tu variaci přišli nezávisle. Stane se. Ale inspirace Singleframe tam vidět byla, alespoň já ji tam viděl. A v další evoluci se jí ještě víc přiblížili.
10. 8. 2015 09:08
Re: i30 N
Posun k šestiúhelníku byl vidět už na A8 a ta je ještě starší. Na konceptu Sportbacku si pak ověřili, jestli je ten radikálnější šestiúhelník přijatelný, jinak by ho A6 zřejmě nedostala. Singleframe není nějaká rychlokvaška, je to hlavní markanta, kterou si musí opečovávat.
10. 8. 2015 07:12
Re: i30 N
Z Audi s aktovkou plnou vykresu, hm? :-!
9. 8. 2015 19:38
Re: i30 N
Bavíme se o sériových autech a smůlu máš v tom, že A6 byla uvedena na trh dřív než i40. To samé koncepty, kdy koncept Audi vyšel také dřív než koncept i40 :-)
9. 8. 2015 17:45
Re: i30 N
A o rok driv uz se ukazovala i40
[odkaz]
Koncept I40 se s podobnou maskou objevoval uz okolo roku 2008.