Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i30: Živě na Auto.cz

Aleš Jungmann
Diskuze (17)
Dnešní odpoledne bude ve znamení novinky z Nošovic, modelu i30. Povezeme si jej do redakce a vy budete u toho.

Dnes se automobilovým novinářům dostanou do ruky první vozy nové generace modelu i30. Z Nošovic si do pražské redakce vezeme automobil vybavený zážehovým čtyřválcem 1,6 GDI s manuální převodovkou. Vy samozřejmě budete u toho.

Barva, pravda, mohla být zajímavější, šedý pětidveřový vůz asi nebude v panujících povětrnostních podmínkách na fotkách zrovna zářit.

Během cesty do Prahy se vám budeme snažit nabídnout naše bezprostřední dojmy a pocity či první údaje o spotřebě a to doslova minutu po minutě. Samozřejmostí budou autentické fotografie a v plánu je i video.

i30: Cena na českém trhu

Celých 72 % použitých dílů na novou i30 pochází od českých subdodavatelů, konstrukce vozu je zcela jiná než v případě minulé verze. Ta už je (řeč je o hatchbacku) mimochodem v tuto chvíli na našem trhu již vyprodána. Verze kombi bude představena na autosalonu v Ženevě, výroba se rozběhne v červnu. Třídveřová varianta se představí na podzim v Paříži a první kusy se stihnou narodit ještě do konce roku.

První cena druhé generace nošovického Hyundaie i30 byla stanovena na 289.990,- Kč. Za tyto peníze zákazník získá motor 1,4 CVVT/73 kW ve výbavě Entry. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, automatické vypínání motoru ISG bude ke všem motorům s manuální převodovkou na přání za 7 tisíc korun.

Základní výbava Entry vyjíždí na 15palcových ocelových kolech s pneumatikami 195/65 R15. Bezpečnostním standardem je stabilizační systém, šestice airbagů, LED denní světla, přední mlhovky a prorektorové světlomety.

Za klimatizaci je potřeba připlatit 20 tisíc a za rádio s USB 10 tisíc korun. Kromě toho má verze Entry bez příplatku elektrické stahování přeních oken, elektricky nastavitelná zrcátka, centrální zamykání, trojblik, volant nastavitelná ve dvou osách a palubní počítač.

Hyundai i30 - ceny a technická data zážehových motorů
Motor1,4 CVVT1,6 CVVT1,6 CVVT1,6 GDI1,6 GDI
Převodovka6M6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]13961591159115911591
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/550088/630088/630099/630099/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]137/4200156/4850156/4850164/4850164/4850
Max. rychlost [km/h]182192192195192
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,911,99,911,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,36,85,76,7
Komb. spotřeba s ISG [l/100 km]5,65,9-5,0-
Cena Entry [Kč]289.990,-----
Cena Trikolor [Kč]315.990,-330.990,-370.990,-345.990,-385.990,-
Cena Style [Kč]375.990,-390.990,-430.990,-405.990,-445.990,-
Cena Premium [Kč]414.990,-429.990,-469.990,-444.990,-484.990,-

Trikolor přidává již zmíněnou klimatizaci a rádio; dále elektrické stahování zadních oken, vyhřívání zpětných zrcátek, loketní opěrku, zrcátka a kliky v barvě karoserie, alarm a funkci statického přisvěcování do zatáček.

Na přání lze mít litá kola (+5.000,- Kč) nebo dvouzónovou klimatizaci (+10.000,- Kč). Paket Komfort (+5.000,- Kč) přidá tempomat, kožený volant a nastavitelný posilovač řízení Flex Steer.

Paket Parking (+15.000,- Kč) obsahuje přední a zadní parkovací senzory, parkovací kameru se zobrazováním ve vnitřním zrcátku, světelný senzor, aktivní opěrky hlavy a vyhřívání předních sedadel.

Výbava Style má vše výše jmenované. Dále si zákazník polepší o 16palcová kola, Bluetooth, inteligentní klíč, dešťový senzor, vyhřívání čelního skla pod stěrači, kolenní airbag, čalounění látka/kůže, elektricky sklopná zrcátka a chromovanou masku chladiče.

Vrcholné provedení Premium doplňuje adaptivní xenonové světlomety, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, elektronickou parkovací brzdu a monitorování tlaku v pneumatikách.

Navigační systém je za příplatek 25.000,- Kč, metalíza za 13.000,- Kč a ke dvěma nejvyšším výbavám si lze dopřát panoramatické střešní okno za 25.000,- Kč.

Hyundai i30 - ceny a technická data vznětových motorů
Motor1,4 CRDi1,6 CRDi1,6 CRDi1,6 CRDi1,6 CRDi
Převodovka6M6M6A6M6A
Zdvihový objem [cm3]13961582158215821582
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400081/400081/400094/400094/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]220/1500-2750260/1900-2750
Max. rychlost [km/h]170185180197186
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,511,512,310,911,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,15,54,15,5
Komb. spotřeba s ISG [l/100 km]4,03,7-3,7-
Cena Entry [Kč]349.990,-----
Cena Trikolor [Kč]375.990,-395.990,-435.990,-415.990,-455.990,-
Cena Style [Kč]435.990,-455.990,-495.990,-475.990,-515.990,-
Cena Premium [Kč]474.990,-494.990,-534.990,-514.990,-554.990,-




Aleš Jungmann
Diskuze (17)
7. 2. 2012 23:44
Re: A bude taky článek
Humbuk naprosto odpovídající významu :-P
7. 2. 2012 16:06
Re: A bude taky článek
To záleží na úhlu pohledu... Chodí sem i pár fandů korejských vozů a ti dnes zažívají hotové orgie >:D
Avatar - Ronault.
7. 2. 2012 15:32
Re: A bude taky článek
Musím souhlasit, taky mi to příjde jako velký humbuk. Samozřejmě je jasné, že Hyundai to tak chce, protože se snaží prosadit jako "domácí" značka, takže humbuk dělá co největší... spíše je to asi o tom, že novináři se toho chytnou, což není nic špatného, protože musí o něčem psát...
Podle mě, kdyby chtěly jiné značky a dali takovou možnost, tak by redakce auto.cz neodmítla
Avatar - Ronault.
7. 2. 2012 15:30
Re: A bude taky článek
Tak až pojedete kolem Brna, tak se stavte na mou vyhlášenou rajskou, on už kolega bude vědět >:-[] ;-)
Tak hlavně opatrně pánové ;-)
7. 2. 2012 15:17
Re: A bude taky článek
Nevím, jestli je to zaplacený, ale přijde mi to trapný.