Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi na 100.000 km: Žádný zázrak nečekejte
Hyundai se zmítá v problémech: v Evropě se mu v poslední době příliš nedaří a prodeje nejdou ani v Česku. Do toho hádanice dealerů s dovozcem, kvůli které 21 ze 47 na protest vstoupilo do takzvané Asociace autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai. A pak se ve stotisícovém testu objeví i40 Kombi 1.7 CRDi/100 kW a "dílo zkázy" je dokonáno.
Podle výrobce by se kombi mělo spokojit s 4,5 l na 100 km a ujet vzdálenost přes 1550 km. Jenže realita se hodně lišila: vůz absolvoval dlouhodobý test s kombinovanou spotřebou 7,3 l a na plnou nádrž urazil necelou tisícovku kilometrů. K tomu se přidala nadměrná spotřeba oleje, dolít 9,5 litru oleje během 100.000 kilometrů redaktorům přišlo hodně...
Spoustě řidičů kombi i40 od začátku nepřirostlo k srdci. Stěžovali si zejména na slabé utlumení motoru a výrazný turboefekt v nízkých otáčkách, jakož i přehnaně komfortní pérování. Při náhlé změně jízdní stopy a na výraznějších nerovnostech se vůz hluboko ponořuje v pružinách a nepůsobí vůbec suverénně. Navíc pro řízení je slovo přesnost neznámý pojem.
Při ujetí 79.000 km přestala fungovat parkovací čidla vpředu. O šest tisíc kilometrů dále zkolaboval přehrávač CD, který předtím dlouhou dobu drásal nervy posádky různým bzučením a cinkáním. Navíc se zjistilo, že se na pátých dveřích objevila zrezavělá místa, čalounění v interiéru se viditelně zkroutilo a ohmataný kožený věnec volantu jako by předčasně zestárnul...
Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 13/14, který je právě k dostání na stáncích.