Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi na 100.000 km: Žádný zázrak nečekejte

Auto Tip Klassik
Diskuze (329)
Vypadalo to na bezproblémový průběh testu. Jenže to by si redaktoři nesměli stěžovat na odhlučnění kabiny, prodlevu při rozjezdu, přehnaně komfortní pérování a odtažité řízení. Všechno korunovaly koroze, spotřeba a elektronika.

Hyundai se zmítá v problémech: v Evropě se mu v poslední době příliš nedaří a prodeje nejdou ani v Česku. Do toho hádanice dealerů s dovozcem, kvůli které 21 ze 47 na protest vstoupilo do takzvané Asociace autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai. A pak se ve stotisícovém testu objeví i40 Kombi 1.7 CRDi/100 kW a "dílo zkázy" je dokonáno.

Podle výrobce by se kombi mělo spokojit s 4,5 l na 100 km a ujet vzdálenost přes 1550 km. Jenže realita se hodně lišila: vůz absolvoval dlouhodobý test s kombinovanou spotřebou 7,3 l a na plnou nádrž urazil necelou tisícovku kilometrů. K tomu se přidala nadměrná spotřeba oleje, dolít 9,5 litru oleje během 100.000 kilometrů redaktorům přišlo hodně...

Spoustě řidičů kombi i40 od začátku nepřirostlo k srdci. Stěžovali si zejména na slabé utlumení motoru a výrazný turboefekt v nízkých otáčkách, jakož i přehnaně komfortní pérování. Při náhlé změně jízdní stopy a na výraznějších nerovnostech se vůz hluboko ponořuje v pružinách a nepůsobí vůbec suverénně. Navíc pro řízení je slovo přesnost neznámý pojem.

Při ujetí 79.000 km přestala fungovat parkovací čidla vpředu. O šest tisíc kilometrů dále zkolaboval přehrávač CD, který předtím dlouhou dobu drásal nervy posádky různým bzučením a cinkáním. Navíc se zjistilo, že se na pátých dveřích objevila zrezavělá místa, čalounění v interiéru se viditelně zkroutilo a ohmataný kožený věnec volantu jako by předčasně zestárnul...

Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 13/14, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (329)
6. 11. 2016 21:25
Re: To je lež jako věž...
Ja i40 problem nemam, ale s kolegom sme stravili dost casu koumanim, preco ta najlepsia Oktavka vrzga pri prejazde retarderom, ako rebrinak. A vlastne vsetky oktavky v nasom okoli, dokonca aj Superb. Soudrozi v autorizovanom servise (dvoch) takisto po par navstevach na nich neprisli. A ono to staci len nastriekat silikonovy olej na spravne miesta. Simply clever >:D
Avatar - idam.i
25. 6. 2014 12:02
Re: i40 po dvou letech
Ale ten IMAGE ! 8-s >:D
23. 6. 2014 17:16
Re: Vsem...
Asi ulozena spina zalepila vsetky praskliny, resp. kontinualna mastnota im nedovolila ani vzniknut >:D
23. 6. 2014 15:42
i40 po dvou letech
I40 kombi CRDI máme jako služební, ještě taky spoustu i30 kombi . Jezdili jsme OI, potom OII, OII Mk2 a právě problémy s OII a následnými cenami za opravy nakopli jednatele firmy ke změně. I40 jezdím dva roky , teď 60 000km, čeká se druhá servisní prohlídka. Cena za první byla 6 200,- s DPH. Závady: 2x přední čidla, dle servisu výrobní chřipečka, 1x čidla tlaku pneumatik po přezutí - vše zdarma na počkání. 1l oleje na 15 000km pravidelně, takže celkem dolito 2 l na 60 000km. (potom vždy výměna v servisu :-) Průměrná spotřeba 6,1 za rok při nájezdu 30 000km. Kolegové: přední čidla, olej, jinak nic... Máme už auta s nájezdem 90 000- 120 000km, zatím ještě do konce záruky 5 let. Po 20 000 se motor nastavil tak, že bere od 1 350 ot/s, upravila se definitivně spotřeba. tiché auto, super muzika, spousta místa v kabině full výbava za super cenu. Fleet Superb ve stejné výbavě byl o 250 000,- dražší >:D :yes: >:D
23. 6. 2014 12:49
Re: prkotiny
A mně tam ti pacholci fujaru vůbec nenamontovali, a to jsem ani nekupoval základní model... >:D