Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix20: Modernizovaná verze stojí od 280.000 Kč (+cenové srovnání)

David Bureš
Diskuze (120)
Základní výbava faceliftovaného MPV z Nošovic zahrnuje mlhovky, šest airbagů nebo elektrické ovládání předních oken.

Modernizovaná verze Hyundai ix20 debutovala na jaře v Ženevě a nyní vstupuje na český trh. V Nošovicích vyráběné MPV je dostupné se čtyřmi motory, ceny začínají na částce 279.990 korun za benzinovou čtrnáctistovku s výkonem 66 kW.

Základní výbava zahrnuje ocelová 15“ kola, mlhovky, šest airbagů, elektrické ovládání předních oken nebo centrální zamykání. Za klimatizaci se připlácí 20.000 korun.

Druhý stupeň Trikolor je o 40.000 korun dražší. Za tuto cenu přidává lakované kliky dveří a kryty zrcátek, palubní počítač, manuální klimatizaci nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka. Za 10.900 korun je možné si připlatit za paket Essential, zahrnující autorádio s ovládáním na volantu, dojezdové rezervní kolo a dálkově ovládané centrální zamykání.

Hyundai ix20 – ceny na českém trhu
Motor1.4 CVVT1.6 CVVT1.4 CRDi1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3]1396159113961582
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]66/600092/630057/400094/4000
Točivý moment [N.m/min]137/4000158/4200240/1500-2000260/1500-3000
Převodovka5M6M (6A)6M6M
Max. rychlost [km/h]169185 (180)160186
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,710,8 (11,5)15,211,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65,9 (6,5)4,24,4
Cena Start [Kč]279.990---
Cena Trikolor [Kč]319.990339.990359.990-
Cena Komfort [Kč]-379.990399.990434.990

Vrcholem je provedení Komfort, dražší o dalších 40.000 korun. Ten přidává funkci přisvěcování do zatáček, rezervu, vyhřívaný kožený volant, světelný senzor, tempomat, zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla nebo autorádio s Bluetooth.

Za 79.000 korun je možné dokoupit paket Premium s koženým čalouněním, navigací, panoramatickým oknem, automatickou klimatizací nebo elektrickým stahováním zadních oken.

Úkolem faceliftovaná ix20 je navázat na úspěchy předchůdce. Ten má od roku 2010 na svém kontě takřka 200.000 prodaných exemplářů, díky čemuž patří mezi nejprodávanější MPV v Evropě. Také v Česku se ix20 daří, za prvních pět měsíců roku je s 2.284 registracemi nejprodávanějším velkoprostorovým vozem na tuzemském trhu.

Jak si vede s konkurencí?

Modernizovanou ix20 jsme se rozhodli cenově porovnat s vybranými konkurenty. Mezi soupeře jsme zařadili sesterský model Kia Venga, Škodu Fabia Combi a Renault Captur. Zařadit mezi konkurenci ix20 malé kombi a malé SUV se může zdát na první pohled zvláštní, má ale smysl. Nošovické MPV se v reklamách samo srovnává s malými kombi, malá SUV pak v současnosti stejně velká MPV postupně nahrazují.

Automobily jsme srovnávali s ix20 ve výbavě Trikolor a benzinovým motorem 1.4 CVVT (66 kW). Jedná se o druhý stupeň, který nabízí zajímavý poměr ceny a výbavy. Daný agregát jsme vybrali z toho důvodu, že stejný výkon nabízí i konkurence. Mezi zákazníky navíc bude asi nejoblíbenější.

V tomto srovnání je na tom cenově nejlépe Kia Venga, která stejně jako ix20 prošla letos modernizací. Levnější než ix20 je pak rovněž Fabia Combi, zatímco Renault Captur je s cenovkou 339.900 korun jasně nejdražší. Na rozdíl od korejských MPV však francouzské SUV nabízí automatickou klimatizaci.

Pokud k výchozí ceně přidáme výbavu navíc – především praktické prvky jako rezervní kolo, parkovací senzory a dálkově ovládané centrální zamykání – zůstane Venga opět cenově nejvýhodnější, když stojí 327.980 Kč. Druhá je s cenou 336.800 Kč Fabia Combi, která na rozdíl od Vengy umožňuje objednat i tempomat. Hyundai ix20 po započtení jmenovaných příplatků vyjde na 344.790 korun. Ve verzi Trikolor však u tohoto modelu není možné připlatit si za parkovací čidla a tempomat, což výsledek trochu zkresluje.

Hyundai ix20 – cenové srovnání s konkurencí
ModelHyundai ix20Kia VengaRenault CapturŠkoda Fabia Combi
Motor1.4 CVVT/66 kW1.4 CVVT/66 kW0.9 TCe/66 kW1.2 TSI/66 kW
VýbavaTrikolorComfortZenStyle
Cena [Kč]319.990309.980339.900315.900
Airbagy čelníSSSS
Airbagy bočníSSSS
Airbagy hlavovéSSSS
Centrální zamykání s DO10.900*SSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSSSS
El. stahování předních okenSSSS
Klimatizace manuálnímanuálníautomatickáautomatická
Kožený volant10.900*SSS
Metalický lak13.90013.00012.50010.900
Přední mlhovkySSSS
Autorádio10.900*SSS
Tempomat--S9.000
Palubní počítačSSSS
Rezervní kolo10.900*S2.0001.100
Zadní parkovací senzory-5.00012.000S
Cena s příplatky [Kč]344.790327.980366.400336.800
*v rámci paketu Essential

David Bureš
Diskuze (120)
Avatar - wakantanka
5. 6. 2015 08:58
Re: dynamika ix20 - fabia
Pozri ja ti to fyzikálne neodvôvodním na to sa hrať nebudem, že viem. >:D Ale dám názorný príklad. Mám Carnivala s 2,9 VGT, 136 kW, krútiaku vďaka objemu dobludu, váži to 2,2 tony. Ale v zrýchlení a maximálke ma urobí zrejme každý cca 2,0 diesel ktorý nájdeš dnes v mainstreame. To moje auto očividne nemá za prioritu šprint 0 - 100. Na tento účel je prevodovka naskladaná absolútne nevhodne. Očakávam niečo podobné aj u ix20 vzhľadom k tomu že to je malé MPV. Pri pružnom zrýchlení na 3,4 či 5 stupeň sa naopak sťažovať nemôžem.
Avatar - wakantanka
5. 6. 2015 08:27
Re: Typické
>:D konšpiračné teórie riešia babky na dôchodku takže nemám >:D
5. 6. 2015 07:43
Re: Typické
MŮŽE BÝT JAKÁ CHCE. TOBĚ, ŽE BREČÍŠ NA ŠPATNÉM HROBĚ, STEJNĚ NIKDY NEDOJDE.
Avatar - rohYpnol
4. 6. 2015 23:02
Re: dynamika ix20 - fabia
2.70 - 2.54 = 0.16
2.82 - 2.70 = 0.12

Z uvedeného ti jasně vyplývá, že rozdíl mezi Fabií a Roomsterem je takřka stejný jako mezi ix20 a Roomsterem. Tedy ano, rozdíl mezi Fabií a Roomsterem v ploše je, ale to, co jsi napsal, jen potvrzuje zbytek toho, co píšu výš.

ix20 má výrazně větší čelní plochu, výrazně větší čelní odpor. K tomu váha a není se čemu divit :-!
Avatar - rohYpnol
4. 6. 2015 22:49
Re: Typické
pak se ale taky nejedná o pronájem ;-)