Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Impreza po faceliftu: usedlejší, ale výkonnější

Libor Zezulka
Diskuze (13)
Subaru Impreza se ve Frankfurtu představilo nejen s uhlazenější tváří, ale také silnějšími motory. Nejvýkonnější WRX STI má nyní 206 kW.

Zatímco v Japonsku se faceliftovaná impreza prodává , evropští „závodníci“ museli na setkání s rivalem Lanceru Evolution čekat na frankfurtský autosalon. Ústředním motivem všech změn je nová maska sestavená z trojice specificky umístěných otvorů. Vzhledem k tomu, že stejnou tvář Subaru ukázalo již na asijských resp. amerických modelech a studiích, lze předpokládat, že postupně zdomácní u všech běžných modelových řad a stane se podobným znakem jako velký ovál u Audi nebo ledviny u BMW.

Nová tvář Subaru má evokovat situetu letadla, což je odkaz na bohatou leteckou historii japonského strojírenského koncernu. Impreza dostala nová světla s japonsky protaženými koutky, ale celá vizáž je zejména u ostrých verzí WRX STI o poznání konvenčnější. Vzadu se toho změnilo méně, koncová světla mají nové uspořádání. Do modelové roku 2006 si impreza přivezla silnější motory. Vrcholný model WRX STI vyždímá z 2.5litrového přeplňovaného boxeru maximální výkon 206 kW (dosud 195 kW) při 5600 otáčkách.

Točivý moment vzrostl na 392 Nm (dosud 343 Nm) při 4000 otáčkách. V modelu WRX vyvine jednotka výkon 169 kW/5600 ot./min. (dosud 165 kW) a točivý moment 320 Nm (dosud 320 Nm) v 3600 otáčkách. Facelift ukončil existenci varianty 2.0 GX, nová 2.0R nabídne výkon 118 kW/6400 ot./min. a točivý moment 186 Nm/3200 ot./min. V interiéru se změnila barva sedaček, převažuje černá, boky jsou šedé.

Libor Zezulka
Diskuze (13)