Infiniti M: Nově i se čtyřválci od Mercedesu
Infiniti M bude v Evropě nově dostupné i s dvojicí čtyřválcových motorů z dílny Mercedesu-Benz. Hlavním úkolem těchto jednotek bude zvýšení evropských prodejů tohoto japonského prémiového sedanu.
Nabídku motorových variant pro Infiniti rozšíří přeplňovaná benzinová osmnáctistovka, kterou Mercedes pro třídy C a E nabízí s označením 250 BlueEfficiency. Tak jako ve stuttgartské třídě C a E bude i v Infiniti M tento motor naladěn na výkon 150 kW.
Druhým nově nabízeným agregátem bude 2,1litrový vznětový čtyřválec, který je v Mercedesech třídy C, E či GLK nabízen s označením 220 CDI. Motor tak má být i v japonském sedanu naladěn na 125 kW.
Infiniti bude model M s novými čtyřválcovými jednotkami prezentovat na březnovém ženevském autosalonu.
Infiniti M je zatím v Evropě možné pořídit se třemi motorizacemi. Verzi M37 pohání 3,7litrová benzinová V6 o výkonu 235 kW, pod kapotou M30d je vznětový třílitrový šestiválec se 175 kW.
Tuto dvojici doplňuje hybridní Infiniti M35h kombinující zážehový motor 3,5 V6 (225 kW a 350 Nm) s elektromotorem o výkonu 50 kW a točivém momentu 270 Nm. Celkový výkon hybridní soustavy je 268 kW.
Použití agregátů od Mercedesu ve voze značky Infiniti je dalším rozšířením spolupráce mezi aliancí Renault-Nissan a koncernem Daimler. Tito výrobci v současnosti spolupracují na několika projektech, mezi ně například společný vývoj elektrických verzí Renaultu Twingo a automobilů značky Smart, popřípadě kompaktní dodávky na platformě Renault.
Nové kompaktní Infiniti, které zaútočí proti Audi A3 a BMW řady 1, pak má sdílet platformu s chystanou novou generací Mercedesu-Benz třídy A.