Infiniti M35h: Full hybrid přichází do Evropy

Infiniti M35h: Full hybrid přichází do Evropy

 
 

Infiniti zveřejnilo podrobné informace k evropské verzi svého prvního hybridu, sedanu M35h. Jedná se o tzv. full hybrid se šestiválcovým zážehovým motorem a elektromotorem, který může auto pohánět i samostatně.

Systém pohonu Infiniti M35h nazývá automobilka jako Infiniti Direct Response Hybrid. Poprvé se představil v roce 2009 na ženevském autosalonu v útrobách konceptu Essence. O rok později na témže místě debutovalo sériové provedení nového sedanu řady M a nová varianta, která propojí karoserii sedanu s pohonem Direct Response Hybrid se v evropské verzi představí nyní na autosalonu v Paříži.

Hybridní M35h je po zážehovém šestiválci M37 a dieselovém šestiválci M30d třetí motorizací v nové modelové řadě. Tato kombinace tří druhů pohonu je ve vyšší střední třídě stále unikátní a zřejmě tomu tak bude i na jaře 2011, kdy M35h fyzicky zamíří k prvním zákazníkům v Evropě.

Hlavní slovo při pohonu auta má motor 3,5 V6 s výkonem 225 kW a točivým momentem 350 Nm při 5000 min-1. Infiniti dalo tomuto agregátu přednost před 3,7 V6 z důvodu průběhu točivého momentu, kterým 3,5 V6 lépe vyhovuje pro použití v hybridu.

Elektromotor má 50 kW a 270 Nm při 1000 min-1. Slouží zároveň jako generátor elektrického proudu, který se ukládá do kompaktní lithium-iontové baterie s kapacitou 1,3 kWh.

Mezi spalovacím motorem a elektromotorem se nachází suchá spojka, která umožňuje zcela oddělit spalovací motor. Systém tak předchází ztrátám, které by vznikaly při jízdě s vypnutým motorem. Všechny jeho pohyblivé části jsou tedy v klidu a elektromotor maximalizuje svoji účinnost při pohonu auta nebo dobíjení baterií rekuperací brzdné energie.

Druhá spojka je mokrá a odděluje elektromotor od sedmistupňové automatické převodovky, kde nahrazuje konvenční hydrodynamický měnič. Z automatu se tak v jistém slova smyslu stává robotizovaný manuál, tato konstrukční změna snižuje spotřebu paliva o 10 %.

Další úspory přináší elektro-hydraulické řízení, které nabízí lepší odezvu řízení typickou pro hydraulické systémy a zároveň nižší spotřebu paliva, protože elektrické čerpadlo běží jen při potřebě vytvářet v posilovači tlak. Stejná myšlenka stojí za inovací Electric Driven Intelligent Brake – brzdovou soustavou, kde sílu účinku brzd reguluje elektromotor. Brzdový pedál tedy slouží jen jako ovládací prvek, způsob rozdělení brzdné síly mezi elektromotor a brzdy plynule reguluje řídící elektronika.

Klíčovou charakteristikou je nízká hmotnost – M35h je se svými 1885 kg jen o 120 kg těžší než M37, který nemá baterie ani elektromotor. Společně s točivým momentem elektromotru a součinitelem aerodynamického odporu 0,27 je to vysvětlením slibných předběžných parametrů: akcelerace z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, nejvyšší rychlost omezená na 250 km/h a kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km. Akcelerace je o 1 sekundu rychlejší a spotřeba o 2,9 litru nižší než u M37.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 
 













Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…