Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti QX30 Concept: Do neprobádaných vod

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Infiniti dosud kompaktní třídu opomíjelo. To se však může změnit v případě, že se koncept kompaktního crossoveru QX30 dostane do sériové výroby.

Jak by mohl v blízké budoucnosti vypadat vstup prestižní odnože automobilky Nissan do nižších segmentů, ukazuje koncept kompaktního SUV QX30. Sama automobilka jej vydává za prémiový, což sice z dostupných údajů sotva posoudíme, nicméně po vzhledové stránce vůz rozhodně zaujme.

Jde především o zkosené křivky karoserie, mající evokovat kupé. Faktem ale je, že vůz má čtvery boční dveře plus páté výklopné. Na délku měří 4430 mm, na šířku 1815 mm a výšku 1520 mm. Tedy je rozměrově plně v regulích segmentu C. Zajímavější je údaj o světlé výšce, jež činí 192 mm. Díky tomu by se vůz neměl zaleknout ani jízdy mimo zpevněné cesty.

„Naším přáním bylo vytvořit automobil takových tvarů, které by byly protipólem městského shonu,“ uvádí na adresu nového crossoveru Alfonso Albaisa, výkonný ředitel Infiniti pro design.

Pokud by se vůz vyráběl, jeho přímými konkurenty by byly BMW X1 případně X3, Audi Q3, Mercedes-Benz GLA případně Lexus NX200h.

Vnější vzhled se odráží také v interiéru. Hlavním materiálem je kůže v hnědém odstínu v kombinaci s modrými doplňky. Navíc sedadla působí jako by byla zavěšena… Zmíněná kůže je vrstvená sedlová a jejím dodavatelem je věhlasná firma Conolly.

Motory pro každého

Jedná se o studii. To znamená, že technická stránka vozu je zatím obestřena tajemstvím. Přesto již nyní Infiniti uvádí, že pokud se vůz dostane do sériové výroby, mohou se zájemci těšit na nezvykle vcelku bohatou nabídku pohonů.

V materiálech výrobce je prozatím uveden zážehový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva. Kombinován je se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Z toho lze odvozovat, že vůz využívá technický základ modelů Q50. To by znamenalo podélně uložený hnací řetězec s pohonem zadních nebo všech kol. To také Infiniti uvádí.

Na druhou stranu, při pohledu na karoserii vozu se klasická koncepce jeví dost nepravděpodobně. Spíše to vypadá na motor uložený napříč před přední nápravou.

Přesto, je to jen koncept, a pokud by se rozhodlo o zahájení sériové výroby, může finální vůz vypadat docela jinak.

Tomáš Dusil
Diskuze (1)
Avatar - pelikoš
3. 3. 2015 20:26
ano
toto chci, aby bylo hned v mé garáži