9.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Infiniti zahajuje výrobu nového šestiválce bi-turbo pro Q50 a Q60

 

Luxusní značka Nissanu je uprostřed rozsáhlé modelové výměny. Její součástí je i příchod nového šestiválce.

V prosinci Infiniti odhalilo podobu modernizovaného sedanu Q50. Konkurence pro BMW 3 nebo Mercedes-Benz C bude dostupná i s nově vyvinutým třílitrovým šestiválcem twin turbo. V těchto dnech Infiniti zahájilo produkci tohoto agregátu, který rovněž použije od Q50 odvozené kupé Q60.

Nový motor je nejlehčí, nejsilnější a zároveň nejúspornější vidlicový šestiválec, který kdy Infiniti postavilo. Značka má přitom s V6 dlouholeté zkušenosti, její šestiválce se navíc pravidelně objevují v renomovaném přehledu nejlepších motorů magazínu Ward’s AutoWorld. Mezi lety 1995 a 2008 dokonce její šestiválec nechyběl ani v jednom z přehledů.

Jednotka s interním označením VR30 byla vyvíjena hlavně s ohledem na kombinaci vysoké síly a nízké spotřeby paliva. Třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly bude dostupný ve dvou výkonových verzích, přičemž do Evropy se dostane pouze ta silnější z nich. První varianta nabídne 224 kW a 400 N.m, druhá pak 298 kW a 475 N.m.

Základ obou provedení je shodný. Jedná se o motor čtvercové konstrukce s 86mm vrtáním a zdvihem, který používá hliníkový blok. Důležitým prvkem je výfukové potrubí integrované do hlavy válců, díky němuž bylo možné katalyzátor umístit blíže výfukovým ventilům. Díky tomu se katalyzátor podstatně rychleji ohřívá, což snižuje emise po studeném startování.

Stejně velká jsou u obou variant i turbodmychadla. Vyššímu výkonu pomáhá pouze optický snímač otáček, který u silnější verze dokáže rychleji roztočit lopatky turbodmychadla, čímž o 30 % zvyšuje výkon systému přeplňování. V ustáleném stavu se lopatky mohou točit až 220.000 otáček za minutu, krátkodobě potom až 240.000 otáček. Rozdíl je dále ve vodním čerpadlu. Zatímco základní verze používá jen jedno, silnější agregát má kvůli účinnějšímu hospodaření s teplem dvě.

Agregát dostal dvě turbodmychadla, a to kvůli hladším a rychlejším reakcím motoru při akceleraci. Turbodíru snižuje také účinný, vodou chlazený mezichladič, který rychle chladí vzduch při jeho přechodu do systému přeplňování. Nový obtokový ventil pak umožňuje lépe kontrolovat výfukové plyny proudící z turbodmychadla. S lepší odezvou motoru na pokyn řidiče plynovým pedálem pomáhá také pokročilé časování ventilů. Na nižší spotřebě paliva (proti předchůdci klesla o 6,7 %) se mimo jiné podílí nový systém přímého vstřikování.

Základní struktura nového agregátu váží 194,8 kilogramů, což je o 14,1 kg méně než u předchozího atmosférického šestiválce o objemu 3,7 litru. Při započtení turba a mezichladiče se však dostaneme na celkovou hmotnost 220,6 kilogramů.

Agregát se bude vyrábět v moderní japonské továrně Iwaki. Závod rozkládající se na 200.000 m2 začal fungovat v lednu 1994. Dnes zde pracuje takřka 600 osob, přičemž velká část produkce (přesně 60 %) je automatizovaná.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 










Infiniti Q50 Eau Rouge: Konkurent pro M3 není v tuto chvíli priorita Infiniti Q50 Eau Rouge: Konkurent pro M3 není v tuto chvíli priorita

Koncept Infiniti Q50 Eau Rouge s motorem z Nissanu GT-R…

Infiniti Q50 Sound Studio a QX70 Ultimate: Dvě limitky pro Frankfurt Infiniti Q50 Sound Studio a QX70 Ultimate: Dvě limitky pro Frankfurt

Luxusní odnož japonského Nissanu si přichystala pro…

 

Související články
Infiniti QX Sport: Koncept nového SUV se začíná odhalovat Infiniti QX Sport: Koncept nového SUV se začíná odhalovat

Nový koncept se světu poprvé představí na autosalonu v…

Euro NCAP: Nejbezpečnější automobily za rok 2015 (+videa) Euro NCAP: Nejbezpečnější automobily za rok 2015 (+videa)

Nezávislá organizace Euro NCAP zveřejnila přehled…

 



 
Renault Grand Scénic: I sedmimístné SUV se přiblížilo crossoverům

Renault Grand Scénic: I sedmimístné SUV se přiblížilo crossoverům

Dnes 08:51

Nový Grand Scénic je proti předchůdci delší, širší i vyšší. Narostl také rozvor a zvětšila se světlá výška.




Blesk.cz

Kolony kousek od Ruzyně? Kamion po nehodě zablokoval Pražský okruh

Kolony kousek od Ruzyně? Kamion po nehodě zablokoval…

Pražský okruh na nultém kilometru v noci zastavila nehoda kamionu. Ten zablokoval dva pruhy a doprava směrem na…

Pražané moknou v dešti na zastávkách MHD: Polovina z nich je nezastřešená

Pražané moknou v dešti na zastávkách MHD: Polovina z…

Čekání na zastávkách ve zvláště při špatném počasí není pro Pražany na vybraných zastávkách MHD nic příjemného.…

 

iSport.cz

Už se těším na pivko, smál se Welsch. A chce ještě rok pokračovat

Už se těším na pivko, smál se Welsch. A chce ještě…

Na šampus ho prý neužije. Ale že si dá na oslavu pivo, o to se určitě neochudí. „Těším se, až ochutnám tu novou…

Černý v TAK URČITĚ: Proč zpíval v Ajaxu rychle hymnu a jak zajímá holky

Černý v TAK URČITĚ: Proč zpíval v Ajaxu rychle hymnu…

Největší česká fotbalová kometa? Jednoznačně Václav Černý. Osmnáctiletý útočník má za sebou průlomovou sezonu v…

 

Reflex.cz

Útoky na Řízkárnu končí. Kdo je další na řadě?

Útoky na Řízkárnu končí. Kdo je další na řadě?

Včera mi přišel email od soudruhů ze Sítě revolučních buněk. Halasně v něm oslavují vítězství nad Řízkárnou, ale…

Masakr hlasovacími lístky: Prezidentem Rakouska je zelený Van der Bellen, země se brutálně rozdělila

Masakr hlasovacími lístky: Prezidentem Rakouska je…

Thriller. Detektivka. Neuvěřitelná zápletka. Infarktové finále. Tak je popisováno „velké rakouské politické…