9.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Infiniti zahajuje výrobu nového šestiválce bi-turbo pro Q50 a Q60

 

Luxusní značka Nissanu je uprostřed rozsáhlé modelové výměny. Její součástí je i příchod nového šestiválce.

V prosinci Infiniti odhalilo podobu modernizovaného sedanu Q50. Konkurence pro BMW 3 nebo Mercedes-Benz C bude dostupná i s nově vyvinutým třílitrovým šestiválcem twin turbo. V těchto dnech Infiniti zahájilo produkci tohoto agregátu, který rovněž použije od Q50 odvozené kupé Q60.

Nový motor je nejlehčí, nejsilnější a zároveň nejúspornější vidlicový šestiválec, který kdy Infiniti postavilo. Značka má přitom s V6 dlouholeté zkušenosti, její šestiválce se navíc pravidelně objevují v renomovaném přehledu nejlepších motorů magazínu Ward’s AutoWorld. Mezi lety 1995 a 2008 dokonce její šestiválec nechyběl ani v jednom z přehledů.

Jednotka s interním označením VR30 byla vyvíjena hlavně s ohledem na kombinaci vysoké síly a nízké spotřeby paliva. Třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly bude dostupný ve dvou výkonových verzích, přičemž do Evropy se dostane pouze ta silnější z nich. První varianta nabídne 224 kW a 400 N.m, druhá pak 298 kW a 475 N.m.

Základ obou provedení je shodný. Jedná se o motor čtvercové konstrukce s 86mm vrtáním a zdvihem, který používá hliníkový blok. Důležitým prvkem je výfukové potrubí integrované do hlavy válců, díky němuž bylo možné katalyzátor umístit blíže výfukovým ventilům. Díky tomu se katalyzátor podstatně rychleji ohřívá, což snižuje emise po studeném startování.

Stejně velká jsou u obou variant i turbodmychadla. Vyššímu výkonu pomáhá pouze optický snímač otáček, který u silnější verze dokáže rychleji roztočit lopatky turbodmychadla, čímž o 30 % zvyšuje výkon systému přeplňování. V ustáleném stavu se lopatky mohou točit až 220.000 otáček za minutu, krátkodobě potom až 240.000 otáček. Rozdíl je dále ve vodním čerpadlu. Zatímco základní verze používá jen jedno, silnější agregát má kvůli účinnějšímu hospodaření s teplem dvě.

Agregát dostal dvě turbodmychadla, a to kvůli hladším a rychlejším reakcím motoru při akceleraci. Turbodíru snižuje také účinný, vodou chlazený mezichladič, který rychle chladí vzduch při jeho přechodu do systému přeplňování. Nový obtokový ventil pak umožňuje lépe kontrolovat výfukové plyny proudící z turbodmychadla. S lepší odezvou motoru na pokyn řidiče plynovým pedálem pomáhá také pokročilé časování ventilů. Na nižší spotřebě paliva (proti předchůdci klesla o 6,7 %) se mimo jiné podílí nový systém přímého vstřikování.

Základní struktura nového agregátu váží 194,8 kilogramů, což je o 14,1 kg méně než u předchozího atmosférického šestiválce o objemu 3,7 litru. Při započtení turba a mezichladiče se však dostaneme na celkovou hmotnost 220,6 kilogramů.

Agregát se bude vyrábět v moderní japonské továrně Iwaki. Závod rozkládající se na 200.000 m2 začal fungovat v lednu 1994. Dnes zde pracuje takřka 600 osob, přičemž velká část produkce (přesně 60 %) je automatizovaná.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený? Carlos Ghosn si vyzkoušel autonomní jízdu. Byl nadšený?

Ten otazník v titulku je asi zbytečný. Samozřejmě že byl…

Infiniti Q50 Eau Rouge: Konkurent pro M3 není v tuto chvíli priorita Infiniti Q50 Eau Rouge: Konkurent pro M3 není v tuto chvíli priorita

Koncept Infiniti Q50 Eau Rouge s motorem z Nissanu GT-R…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi krk. Nakonec padl

Bojoval do posledního dechu: Býk probodl toreadorovi…

Má víc štěstí než rozumu. To by se dalo říct o toreadorovi Arturu Macíasovi, který málem zemřel v Mexiku během…

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

 

iSport.cz

Everton po výprasku s Arsenalem reaguje na krizi. Odvolal Koemana

Everton po výprasku s Arsenalem reaguje na krizi.…

Fotbalisté Evertonu mění trenéra. Ronald Koeman byl odvolán po nedělní prohře 2:5 s Arsenalem, po které je…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…

Cestovatelka Petra Ježková: Mých 10 nejlepších míst na Kubě

Cestovatelka Petra Ježková: Mých 10 nejlepších míst na Kubě

Podívejte se na 10 tipů, které byste si podle cestovatelky Petry Ježkové při návštěvě Kuby neměli nechat ujít.